Pääkallo.fi

B-poikien valtakunnalliset 20-21

Viestejä
31
Kritisoida ja arvostella saa. Vastaan nyt omalta osaltani siihen, mistä on jotain faktaa, eli edustuksen pelaajatuotantoon. Tässä tämän kauden joukkueesta tehty lista, mitä joukkueita ovat edustaneet C2-iästä eteenpäin.

katso liitettä 534

Tuon listan ulkopuolelta kun katsoo kaikki ne pelaajat, joita OLS on pystynyt tuottamaan myös muiden liigajoukkueiden tarpeisiin, niin en minä tätä heikkona juniorimyllynä pitäisi. Parannettavaa on, mutta ehkä siinäkin petraamisessa isoin juttu se, että pystyttäisiin ne ihan huippuyksilöt pitämään Oulussa.

SSRA-yhteistyöhön olen itsekin tyytyväinen ja se tulee jatkumaan tulevaisuudessakin.

Naisissa muuten OLS voitti aikanaan Kuussaaren alaisuudessa pronssia.

A-poikiin tässä on yritetty satsata tällä hetkellä kovasti, että saataisiin heidät takaisin SM-sarjaan. Korona keskeytti poikien kauden pahaan paikkaan, mutta ponnistelut ylöspäin jatkuvat myös ensi kaudella.

Ongelmana A-poikien sarjan kanssa on sama kuin muissakin lajeissa pl. jääkiekko, jossa A-pojat edustusten organisaatioiden rahavirtojen alla: A-juniorien sarjamaksut ovat valtakunnallisissa sarjoissa suurehkot ja tuossa vaiheessa moni alkaa itse maksamaan pelaamisesta.

Kun A-ikäisten kärki on jo liigassa, seuraavaa porrasta houkutellaan Divariin ja sitä seuraavaa halvempaan 2.divariin, niin ihan ei ole kivutonta sen A-juniorijoukkueen kasaaminen.

Akatemiatoiminnasta tarkemmin voi varmasti kysellä tosiaan liitolta tai Kuussaarelta.

OLS ja liitto ovat tänä vuonna panostaneet toimintaan niin, että minä olen ollut kahtena aamuna viikossa mukana aamuharjoituksissa, jolloin olemme pystyneet jakamaan ison ryhmän vetovastuuta Karon kanssa. Meidän visio on se, että aamuharjoittelu tukee hyvin seuraharjoituksia. Siellä tehdään pääasiassa fysiikkaa ja henkilökohtaista taitoa.

Akatemian toimintaakin saa kritisoida, mutta kun katselee Oulusta ponnistaneita liiga ja maajoukkuepelaajia, niin se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että he ovat akatemiassa mukana olleet. Tämähän ei välttämä ole mikään laatumittari, koska usein juuri ne muutenkin motivoituneimmat hakeutuvat toimintaan.

Kiitos! Olipa hyvä ja asiallinen vastaus ja hienosti oli nuo pelaajatuotanto faktat. Juniorituotanto on kunnossa sen kaikki osoittaa. Ehkäpä, jos täällä salibandyn ykkösseura tekisi pelkkää lajia riskiä edustuksen kanssa olisi joskus otettu ja suurempaa menestystä saatu. Mutta silloin olisi se vaara, että ei seuran iäksi muodostuisi koskaan ainakaan 140 vuotta 😃.
Pelaajatuotannossa on erityisen hienoa nuo pihapeleistä Liigaan saadut ”oulunsalolaiset pojat”.
Toki tiesin, että aluesarjan kautta ranking-pisteiden saavuttaminen on äärimmäisen vaikeata, mutta ei mahdotonta. Urheilijan oikeusturvan kannalta ei vain voisi olla pussinperiä, joissa tämä mahdollisuus olisi täysin eliminoitu kuten nyt. Tässä maailmantilanteessa kun joukkueen kokoamiset alkavat ehkä kesäkuussa ja harjoitukset myöhemmin kesällä niin olisi voinut toivoa Liitolta jotain muuta ratkaisua kuin vanhaa jossa kausi on ohi yhden elokuussa kärsityn tappion vuoksi.
 
Viestejä
780
Tämä jokavuotinen keskustelu sarjapaikkojen jaosta ja pelaajakikkailuista karsinnoissa antaa jo aiheen epäillä koko järjestelmän oikeellisuutta.

Nähdäkseni on kolme tapaa saada toimiva ja reilu sarjajärjestelmä valtakunnallisiin sarjoihin.

1. Perinteinen järjestelmä, jossa sarjoihin noustaan ja pudotaan edellisen kauden lopulla. Tämän heikkous on sidonnaisuus tiettyyn sarjaikäluokkaan eli A, B, C1 jne. ja sarjassa pelaava joukkue on osin tai kokonaan eri pelaajista koostuva kuin keväällä oli. Mutta urheilsussa pelaajat liikkuvat muutenkin. Kuitenkin säbässä isoimpia seuroja lukuunottamatta riski joukkueen tason isosta muutoksesta on merkittävä heikkous tälle järjestelmälle.

2. Puhdas karsinta, jossa kaikki joukkueet valitaan karsinnan perusteella. Tämä on reilu ja urheilullinen tapa ja jokaisen joukkueen taso mitataan. Ainoa heikkous nykyään on mahdollisuus peluuttaa samoja pelaajia useamman joukkueen karsinnoissa. Se johtaa tilanteeseen, jossa sarjapikan lunastanut joukkue voi kantavilta voimiltaa olla eri, kuin millä sarja sitten pelataan, ja antaa optimistisen kuvan seuran todellisista voimavaroista osallistua moneen sarjaan. Tämä olisi helppo korjata asettamalla kullekin pelaajalle oikeus osallistua vain yhden joukkueen karsintoihin, ja joukkueiden karsintakokoonpanot lukitaan ennen karsintoja.

3. Pääkallossakin Complex Floorballin esittelemän tyyppinen Cup-tyyppinen alue-ylialue-valtakunnallinen pyramidijärjestelmä. Tämä seuloo parhaat esiin pitkässä juoksussa ja vaikeuttaa joukkueiden tuunaamista pelaajakikkailuilla. Se säästäisi ihan hemmetisti kustannuksia, kun pois jäisi valtaosa kauden pitkistä reissuista, ja karsintaruljanssin kulut kokonaan. Aluesarja voisi tuolloin alkaa reilusti aiemmin, kun karsintoja ei olisi. TÄMÄ OLISI SELVÄSTI PARAS JA REILUIN.

Ranking+karsinta on kaikista paskin järjestelmä, joka on laadittu vain isojen seurojen tarpeisiin. Rankingseurat saavat paremman tilanteen jo keväällä houkutella ja lukita pelaajia, mikä sekin on epätasa-arvoista.

Ramboll kirjoitti jotain, että "hyvää työtä tekevät seurat" eli isot ansaitsevat tämän. Miksi helvetissä? Eivät ne tee sen parempaa työtä. Niillä on vain isompi massa mitä pyörittää, mutta nekin panostavat 90% siihen ykkösjoukkueeseen ikäluokassaan, ja loput pelaajat maksaa harrastamisesta ja seuran logosta paidassa paljon ekstraa. Joka seura laittaa paukut siis enintään 20-25 pelaajaan ikäluokassaan. Mulla on kokemusta monesta isosta ja pikkuseurasta, ja parasta pelaajalle isossa seurassa on vaativa harjoitusryhmä. Valmennuksessa ero on paljon pienempi.
 
Viestejä
1,103
Tämä jokavuotinen keskustelu sarjapaikkojen jaosta ja pelaajakikkailuista karsinnoissa antaa jo aiheen epäillä koko järjestelmän oikeellisuutta.

Nähdäkseni on kolme tapaa saada toimiva ja reilu sarjajärjestelmä valtakunnallisiin sarjoihin.

1. Perinteinen järjestelmä, jossa sarjoihin noustaan ja pudotaan edellisen kauden lopulla. Tämän heikkous on sidonnaisuus tiettyyn sarjaikäluokkaan eli A, B, C1 jne. ja sarjassa pelaava joukkue on osin tai kokonaan eri pelaajista koostuva kuin keväällä oli. Mutta urheilsussa pelaajat liikkuvat muutenkin. Kuitenkin säbässä isoimpia seuroja lukuunottamatta riski joukkueen tason isosta muutoksesta on merkittävä heikkous tälle järjestelmälle.

2. Puhdas karsinta, jossa kaikki joukkueet valitaan karsinnan perusteella. Tämä on reilu ja urheilullinen tapa ja jokaisen joukkueen taso mitataan. Ainoa heikkous nykyään on mahdollisuus peluuttaa samoja pelaajia useamman joukkueen karsinnoissa. Se johtaa tilanteeseen, jossa sarjapikan lunastanut joukkue voi kantavilta voimiltaa olla eri, kuin millä sarja sitten pelataan, ja antaa optimistisen kuvan seuran todellisista voimavaroista osallistua moneen sarjaan. Tämä olisi helppo korjata asettamalla kullekin pelaajalle oikeus osallistua vain yhden joukkueen karsintoihin, ja joukkueiden karsintakokoonpanot lukitaan ennen karsintoja.

3. Pääkallossakin Complex Floorballin esittelemän tyyppinen Cup-tyyppinen alue-ylialue-valtakunnallinen pyramidijärjestelmä. Tämä seuloo parhaat esiin pitkässä juoksussa ja vaikeuttaa joukkueiden tuunaamista pelaajakikkailuilla. Se säästäisi ihan hemmetisti kustannuksia, kun pois jäisi valtaosa kauden pitkistä reissuista, ja karsintaruljanssin kulut kokonaan. Aluesarja voisi tuolloin alkaa reilusti aiemmin, kun karsintoja ei olisi. TÄMÄ OLISI SELVÄSTI PARAS JA REILUIN.

Ranking+karsinta on kaikista paskin järjestelmä, joka on laadittu vain isojen seurojen tarpeisiin. Rankingseurat saavat paremman tilanteen jo keväällä houkutella ja lukita pelaajia, mikä sekin on epätasa-arvoista.

Ramboll kirjoitti jotain, että "hyvää työtä tekevät seurat" eli isot ansaitsevat tämän. Miksi helvetissä? Eivät ne tee sen parempaa työtä. Niillä on vain isompi massa mitä pyörittää, mutta nekin panostavat 90% siihen ykkösjoukkueeseen ikäluokassaan, ja loput pelaajat maksaa harrastamisesta ja seuran logosta paidassa paljon ekstraa. Joka seura laittaa paukut siis enintään 20-25 pelaajaan ikäluokassaan. Mulla on kokemusta monesta isosta ja pikkuseurasta, ja parasta pelaajalle isossa seurassa on vaativa harjoitusryhmä. Valmennuksessa ero on paljon pienempi.
Sen verran tartun, että kyllä isot seurat mielestäni tekevät hyvää työtä, ja ennen kaikkea panostavat tekemisen laatuun ja olosuhteisiin. Se näkyy toki rahareikinä, mutta tavoitteellisessa kilpaurheilussa se vain niin menee. Olen pahoillani, mikäli olet itse saanut erilaisen kuvan. Ja kyllä, valmennuksella ON todella iso merkitys.

Complexin esittämä tapa on tulossa todennäköisesti C2- ja jopa C1-ikäluokkaan. Eli tämäntyyppistä on pohdittu jo reilu vuosi takaperin päättävissä elimissä. Siitä samaa mieltä, että varmastikin paras vaihtoehto ainakin C:hen. B-ikäluokasta en vielä tiedä, mitä mieltä itse olisin.
 
Viestejä
780
Sen verran tartun, että kyllä isot seurat mielestäni tekevät hyvää työtä, ja ennen kaikkea panostavat tekemisen laatuun ja olosuhteisiin. Se näkyy toki rahareikinä, mutta tavoitteellisessa kilpaurheilussa se vain niin menee. Olen pahoillani, mikäli olet itse saanut erilaisen kuvan. Ja kyllä, valmennuksella ON todella iso merkitys.

Complexin esittämä tapa on tulossa todennäköisesti C2- ja jopa C1-ikäluokkaan. Eli tämäntyyppistä on pohdittu jo reilu vuosi takaperin päättävissä elimissä. Siitä samaa mieltä, että varmastikin paras vaihtoehto ainakin C:hen. B-ikäluokasta en vielä tiedä, mitä mieltä itse olisin.

En ole saanut mitään "kuvaa" , vaan olen ollut mukana usean isoimman seuran toiminnassa ja seurannut valmennusta niissä läheltä. Se, että seuran kautta pääsee fyssarille, tai joku fysiikkavalmentaja vetää fysiikkatreenit, on suurin ero pikkuseuroihin. Valmentajissa on eroa hiukan etenkin määrässä, mutta olen törmännyt keskinkertaisiin ja jopa huonoihin valmentajiin myös SM-sarjajoukkueiden kohdalla. Pienissä seuroissa olen nähnyt heikkoja mutta myös erinomaisia valmentajia. Edelleen sanon, että joukkueen pelaajien korkea taso ja motivaatio ja niihin liittyvä treenien laatu on se paras anti huippujoukkueesta, eikä siihen vaikut minkä seuran logo jengillä on. Seuran infra eli toimisto ei ole yhdessäkään seurassa antanut arkeen mitään näkyvää.

Kuluissa iso seura näkyy väistämättä niitä kasvattavana. Ramboll, sinun ei tarvitse olla puolestani pahoillani, sillä ilmaisin vain mielipiteeni ja vieläpä perustelin sen. Ja lausahduksesi "niin se vain menee" nyt on ihan tyhjää löpinää. Ei tällaiset asiat ole mitään luonnonlakeja, vaan seuran valintoja. Kyllä laadukasta säbää voi järjestää monilla tavoilla ja päättää toisin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
60
Tämä jokavuotinen keskustelu sarjapaikkojen jaosta ja pelaajakikkailuista karsinnoissa antaa jo aiheen epäillä koko järjestelmän oikeellisuutta.

Nähdäkseni on kolme tapaa saada toimiva ja reilu sarjajärjestelmä valtakunnallisiin sarjoihin.

1. Perinteinen järjestelmä, jossa sarjoihin noustaan ja pudotaan edellisen kauden lopulla. Tämän heikkous on sidonnaisuus tiettyyn sarjaikäluokkaan eli A, B, C1 jne. ja sarjassa pelaava joukkue on osin tai kokonaan eri pelaajista koostuva kuin keväällä oli. Mutta urheilsussa pelaajat liikkuvat muutenkin. Kuitenkin säbässä isoimpia seuroja lukuunottamatta riski joukkueen tason isosta muutoksesta on merkittävä heikkous tälle järjestelmälle.

2. Puhdas karsinta, jossa kaikki joukkueet valitaan karsinnan perusteella. Tämä on reilu ja urheilullinen tapa ja jokaisen joukkueen taso mitataan. Ainoa heikkous nykyään on mahdollisuus peluuttaa samoja pelaajia useamman joukkueen karsinnoissa. Se johtaa tilanteeseen, jossa sarjapikan lunastanut joukkue voi kantavilta voimiltaa olla eri, kuin millä sarja sitten pelataan, ja antaa optimistisen kuvan seuran todellisista voimavaroista osallistua moneen sarjaan. Tämä olisi helppo korjata asettamalla kullekin pelaajalle oikeus osallistua vain yhden joukkueen karsintoihin, ja joukkueiden karsintakokoonpanot lukitaan ennen karsintoja.

3. Pääkallossakin Complex Floorballin esittelemän tyyppinen Cup-tyyppinen alue-ylialue-valtakunnallinen pyramidijärjestelmä. Tämä seuloo parhaat esiin pitkässä juoksussa ja vaikeuttaa joukkueiden tuunaamista pelaajakikkailuilla. Se säästäisi ihan hemmetisti kustannuksia, kun pois jäisi valtaosa kauden pitkistä reissuista, ja karsintaruljanssin kulut kokonaan. Aluesarja voisi tuolloin alkaa reilusti aiemmin, kun karsintoja ei olisi. TÄMÄ OLISI SELVÄSTI PARAS JA REILUIN.

Ranking+karsinta on kaikista paskin järjestelmä, joka on laadittu vain isojen seurojen tarpeisiin. Rankingseurat saavat paremman tilanteen jo keväällä houkutella ja lukita pelaajia, mikä sekin on epätasa-arvoista.

Ramboll kirjoitti jotain, että "hyvää työtä tekevät seurat" eli isot ansaitsevat tämän. Miksi helvetissä? Eivät ne tee sen parempaa työtä. Niillä on vain isompi massa mitä pyörittää, mutta nekin panostavat 90% siihen ykkösjoukkueeseen ikäluokassaan, ja loput pelaajat maksaa harrastamisesta ja seuran logosta paidassa paljon ekstraa. Joka seura laittaa paukut siis enintään 20-25 pelaajaan ikäluokassaan. Mulla on kokemusta monesta isosta ja pikkuseurasta, ja parasta pelaajalle isossa seurassa on vaativa harjoitusryhmä. Valmennuksessa ero on paljon pienempi.

Ongelmatonta mallia ei ole, mutta henkilökohaisesti olen kyllä tuon perinteisen systeemin eli vaihtoehto nro 1 kannalla. Pelataan kausi ja ratkaistaan putoajat ja nousijat koko kauden aikana. Toki on tuo ongelma, jota yllä kuvataan, mutta mallia voisi täydentää esim. jakamalla kausi kahteen eli syyskauden jälkeen putoaisi pari heikointa ja divarista nousisi pari parasta jne. eli kauden puolivälissä olisi jo vaihtoa. Periaattessa voisi SM -sarjasta pudota heikko porukka kauden päätteeksi aluesarjaan saakka ja päinvastoin. Suurin ongelma nykysysteemissä on mielestäni ne elokuun karsintaturnaukset. Jo aika isot miehet, jotka treenaa kuin aikuiset laitetaan pelaamaan alimittaisia matseja useita pariin päivään ja niissä ratkaistaan käytännössä aivan liian paljon ja lyhyissä peleissä aivan liian paljon sattuman kautta. Ei hyvä. Kyllä sarjapaikat pitää ratkaista ihan kuten kaikissa oikeasti varteenotettavissa muissakin lajeissa. Säbä on jo iso laji, osin jo ihan oikeaa kilpa-urheiluakin vaikka huippu-urheiluun vielä ehkä matkaa onkin. Tällaiset itse keksityt leikkimiset sarjajärjestelmän osalta pitäisi kyllä lopettaa.
 
Viestejä
100
Sen verran tartun, että kyllä isot seurat mielestäni tekevät hyvää työtä, ja ennen kaikkea panostavat tekemisen laatuun ja olosuhteisiin. Se näkyy toki rahareikinä, mutta tavoitteellisessa kilpaurheilussa se vain niin menee. Olen pahoillani, mikäli olet itse saanut erilaisen kuvan. Ja kyllä, valmennuksella ON todella iso merkitys.

Complexin esittämä tapa on tulossa todennäköisesti C2- ja jopa C1-ikäluokkaan. Eli tämäntyyppistä on pohdittu jo reilu vuosi takaperin päättävissä elimissä. Siitä samaa mieltä, että varmastikin paras vaihtoehto ainakin C:hen. B-ikäluokasta en vielä tiedä, mitä mieltä itse olisin.
Itse kannattaisin ainakin C2 ja C1 sarjoissa muuta kuin perinteisiä valtakunnallisia sarjoja. Raha joka käytetään bussimatkoihin jne voisi käyttää laadukkaaseen valmentamiseen ja/tai harrastamisen kustannusten pienentämiseen, ainakin osittain.
Myös B sarjan osalta harkitsisin nyky systeemiä. Ainakin karsintojen osalta. Reiluinta tietysti olisi että kaikilla olisi tasapuolinen mahdollisuus päästä SM-sarjaan. Ehkä useampi portainen karsinta, tai jotain.(useampi vkl)
A:n säilyttäisin nykyisellä mallillaan.
 
Viimeksi muokattu:

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
885
Itse kannattaisin ainakin C2 ja C1 sarjoissa muuta kuin perinteisiä valtakunnallisia sarjoja. Raha joka käytetään bussimatkoihin jne voisi käyttää laadukkaaseen valmentamiseen ja/tai harrastamisen kustannusten pienentämiseen, ainakin osittain.
Myös B sarjan osalta harkitsisin nyky systeemiä. Ainakin karsintojen osalta. Reiluinta tietysti olisi että kaikilla olisi tasapuolinen mahdollisuus päästä SM-sarjaan. Ehkä useampi portainen karsinta, tai jotain.(useampi vkl)
A:n säilyttäisin nykyisellä mallillaan.
Siitä olen samaa mieltä, että kustannuksia kertyy, mutta oman kokemukseni mukaan ylivoimaisesti suurin rahareikä ovat hallivuorot eivätkä suinkaan yksittäiset SM-sarjojen bussimatkat. Ja jos kirjoittajan ajatuksena on yhdistää vieläpä laadukas valmennus C-ikäluokkien aluesarjapelaamiseen, sekin maksaisi käytännössä nykyisen verran. Enpä usko, että monikaan laatuvalmentaja olisi motivoitunut vaihtamaan joukkueen kehittämistä ja mittaamista valtakunnallisella tasolla aluesarjapelaamiseen pienemmällä korvauksella. En mitenkään väheksy aluesarjajoukkueita ja niiden taustaryhmiä, mutta se vaihtoehto on jo nykyisin olemassa. Jos haluaa pelata aluesarjaa, voi pelata aluesarjaa.

Toki jos C-ikäluokkien SM:ät poistettaisiin, aluesarjojen taso nousisi. Mutta tavoitteellisille pelaajille ja valmentajille olisi aika puuduttavaa tahkota pelkkiä aluesarjoja nykyistä kauemmin.

Joku voisi sanoa vasta-argumenttina, että Ruotsissa ei pelata C-ikäluokissa eikä B-ikäluokassa minkäänlaisia valtakunnallisia sarjoja vaan ainoastaan valtakunnallisia lopputurnauksia. Ja paha mennä sanomaan, ettei Ruotsi olisi salibandyn suurmaa. Minun näppituntumani on kuitenkin se, että Ruotsissa on ensinnäkin laajempaa ja tasalaatuisempaa pelaajamassaa, joten aluesarjat ovat luultavasti huomattavasti tasaisempia ja tasokkaampia kuin Suomessa. Toiseksi Ruotsi on Suomea isompi maa, joten siellä on vaikeampaa pitää yllä junnujen valtakunnallisia sarjoja. Olkoonkin että myös Suomi on väkilukuun nähden laaja-alueinen maa. Kolmanneksi olen vakaasti sitä mieltä, että Suomi saa merkittävää kilpailuetua Ruotsiin nähden juuri sen takia, että Suomessa ikäluokkiensa juniorihuiput pelaavat kovempia pelejä kuin ruotsalaiset.
 
Viestejä
72
Mikäs tää uusi Helsinki United jengi on?
Veikkaanpa, että joukko tekijöitä, joilla saattaa olla ”visio”, ovat päättäneet perustaa uuden seuran. Mutta tarvitaanko/mahtuuko pääkaupunkiseudulle enää uusia seuroja (uusia Jokereita)? Ei mielestäni, mutta jos tämä Helsinki United tuo jotain uutta ja omaa seurakarttaan, niin minulla ei ole mitään sitä vastaan.

B-pojissa joukkueen rakennus on kuulemma jo hyvässä vaudissa. Tästä hehkuttaminen luo tosin päinvastaisen mielikuvan. Mutta jos Helsinki United onnistuu herättämään kiinnostusta, voi se olla hyvä kilpailija Hawksille, jonka tilanne on kaikille tällä hetkellä pimennossa suoraan sanottuna surkean tiedotuksen takia.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
283
Veikkaanpa, että joukko pettyneitä tekijöitä, joilla on ”visio”, ovat päättäneet perustaa uuden seuran. Mutta tarvitaanko/mahtuuko pääkaupunkiseudulle enää uusia seuroja (uusia Jokereita)? Ei mielestäni, mutta jos tämä Helsinki United tuo jotain uutta ja omaa seurakarttaan, niin minulla ei ole mitään sitä vastaan.

B-pojissa joukkueen rakennus on kuulemma jo ”hyvässä vaudissa”. Tästä hehkuttaminen luo tosin päinvastaisen mielikuvan. Mutta jos Helsinki United onnistuu herättämään kiinnostusta, voi se olla hyvä kilpailija Hawksille, jonka tilanne on kaikille tällä hetkellä pimennossa suoraan sanottuna surkean tiedotuksen takia.
Kukas/ketkä tällaisen seuran ovat perustaneet? Mielenkiintoista aina, kun uusia seuroja kartalle ilmestyy, mutta jo nimestä voi tosiaan päätellä, että päällimmäinen tarkoitus olisi tarjota vaan "joukkueista ulos jääneille talenteille" peliympäristö. En toki asiasta mitään tiedä, koska tästä vasta tästä palstalta luin, siksi kysyin.

Nimelle annan joka tapauksessa arvosanaksi 0/5 🥴
 
Viestejä
304
Nimi on tosiaan surkea. Mutta julkaistujen nimien perusteella kyseessä on ihan varteenotettavia pelaajia joille taatusti tehty tarjouksia muistakin seuroista. Ehkäpä haluavat aloittaa puhtaalta pöydältä! PK seudun jengeillä kun on valtaosalla mukanaan melkoisesti painolastia.Toivotan onnea uudelle seuralle.
Mennyt kyllä Oilersilla ja Indiansilla suunnitelmat sekaisin, kun eivät noita saaneet.
 
Viestejä
885
Kävin katsomassa Helsinki Unitedin facebooksivuja. Nuo viisi mainittua B-ikäistä poikaa pelasivat viime kaudella B-divaria HaKin riveissä. Helsinki United on siis ilmeisesti syntynyt Hawks-HaKi seurafuusion jälkimainingeissa. Sitä en tiedä, että eivätkö pojat halunneet mennä Hawksiin vai eivätkö mahtuneet.
 
Viestejä
20
Onhan tuolla uudessa seurassa muitakin jengejä kuin tämä B, voisin siis kuvitella että taustalla muutakin kuin fuusio. Mutta ilmeisesti jotenkin tämä fuusio sössitty. näyttää ettei niinkään ole fuusio vaan ennemmin yhden seuran ns häviäminen kartalta.
 
Viestejä
304
Onko Haukoilla muuten jengiä? Olettaisin, et fuusion takia olisi noi HaKin pelaajat olleet korvamerkittyinä.
 
Viestejä
72
Onko Haukoilla muuten jengiä? Olettaisin, et fuusion takia olisi noi HaKin pelaajat olleet korvamerkittyinä.
Kuuleman mukaan kiinnostus seuran ulkopuolelta on ollut kuitenkin sitä luokkaa, että Hawks vähintään yhden joukkueen saa kasattua. Luulisin että tuo HaKin ykköskenttä olisi päässyt Hawksin ykköseen, mutta voi olla ettei valtakunnallisissa sarjoissa pelaaminen enää välttämättä kiinnosta.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
885
Oilersiin siirtyi kaksi mielenkiintoista 04-ikäluokan pelaajaa. Rasmus Pursio on pelannut Saksassa miesten Kakkosbundesliigaa ja hän on esiintynyt myös Saksan U19-maajoukkueessa. Eetu Niemelä siirtyy puolestaan Oilersiin Loviisan Torista, jossa hän pelasi C1-ikäluokan Eliittialuesarjaa. Hän oli joukkueen paras pisteiden tekijä ja sai vyölleen myös neljä peliä A-divarissa.

Odotan mielenkiinnolla, millaisiin rooleihin pojat pääsevät ensi kaudella. Ovatko selkeitä vahvistuksia vai tärkeitä syvyyspelaajia?

Äkkiseltään ajateltuna miesten kakkostaso Saksassa tai Saksan U19-maajoukkue ei kuulosta korkealta verrattuna Suomen BSM:ään (oletan että Oilers selvittää tiensä sinne), mutta pelaaminen miesten kanssa on kuitenkin saattanut kehittää fyysisiä ja henkisiä avuja. Samoin useamman vuoden alaikäisenä pelaaminen maajoukkueessa, vaikkakaan ei missään huippumaajoukkueessa, kertoo jostakin. Mutta mistä se lopulta kertoo? Sitä en osaa sanoa.

Hyppy Loviisan Torin C1-ikäluokan aluesarjajoukkueesta Oilersin BSM-joukkueeseen (oletan jälleen että Oilers sinne selviää ja että kausi ylipäätään pelataan) kuulostaa myös suurelta, mutta neljä peliä A-divarissa on kuitenkin antanut kokemusta isompien poikien peleistä.

Molemmat pojat pääsevät nyt kovaan treeni- ja kilpailuympäristöön. Jos motivaatiota löytyy, tässä ympäristössä ei voi olla kehittymättä.
 
Viestejä
116
Mielenkiintoista nähdä taas miten porukkaa liikkuu seurojen välillä, varsinkin PK-seudulla yleensä aika vilkasta siirtomarkkinoilla. Onko jollain jo parempaa tietoa tässä vaiheessa esim. voimasuhteista viime vuonna B SM tai Divaria pelanneista joukkueista ja onko jotain uusia potentiaalisia porukoita tulossa?
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös