Pääkallo.fi

B-poikien valtakunnalliset 20-21

Viestejä
322
Tällä foorumilla on käyty useasti keskustelua siitä, miten tarpeellisia junioreiden valtakunnalliset sarjat, varsinkin C-ikäisten, ovat. Minun mielestäni Hatsinan upea 03-ikäluokka on loistoesimerkki valtakunnallisten sarjojen tarpeellisuudesta.

Samalla se on loistoesimerkki siitä, että kehittyä voi vaikka näihin sarjoihin ei aina pääsisikään. Hatsinan nollakolmosten runko on pysynyt kauan yhdessä ja joukkue on saanut kokea erilaisia kausia. C2-kausi SM:ssä, C1-kausi divarissa, ensimmäinen B-kausi aluesarjassa ja nyt toisella B-kaudella komeasti takaisin SM:ään.

Mikkeli on kaukana useimmista muista kaupungeista ja varmasti nämä valtakunnalliset sarjat ovat tuottaneet kovia kustannuksia sekä pitkiä ajokilometrejä. Mutta olisivatko nämä lahjakkaat pojat mahtavan kapteeninsa Arttu Haapalan johdolla jaksaneet treenata vuodesta toiseen, jos pelejä olisi ollut tarjolla pelkästään Kaakkois-Suomen aluesarjassa (vai onko se Savo-Karjalan aluesarjassa) ja silloin tällöin jossain ylialueellisissa lopputurnauksissa? Rohkenen epäillä.

Hatsinan nollakolmoset on malliesimerkki joukkueesta, joka on aina mahdollisuuden tullen yrittänyt valtakunnallisiin sarjoihin, ja sitten tuloksesta riippumatta yrittänyt seuraavalla kaudella uudestaan. Välillä on tullut hienoja onnistumisia, välillä on jäänyt hampaankoloon.

Tämä on toki spekulaatiota ulkoapäin ja olisi todella hienoa kuulla sisäpiiritietoa asiasta, mutta minulla on kuitenkin vahva kutina että näiden poikien pelihalut olisivat näivettyneet vuosien saatossa mikäli saumaa valtakunnallisiin sarjoihin ei olisi ollut.
Hienosti puettu sanoiksi ja komppaan täysin! Itse olen myös sitä mieltä, että aluesarjat tulisi pitää auki sm-karsintoja silmällä pitäen. Tälle kaudelle tullut muutos tosin saattaa johtua vallitsevasta tilanteesta ja oma toivomus onkin, että kun tilanne joskus tulevaisuudessa normalisoituu niin myös esikarsinnoissa alle tasonsa pelanneet joukkueet voivat vielä nousta mukaan tavoittelemaan sm-playoff -paikkaa.
 
Viestejä
8
Isä olen, mutta en kuule Mikkelistä päinkään. Jos luet enemmän kirjoituksiani huomaat varmasti pian, että toimintasäteeni on vahvasti pääkaupunkiseudulla ja oma viitekehykseni on aivan toisessa joukkueessa kuin Hatsinassa. Eikä minulla ole mitään juuria Mikkelissä eikä mitään kytköksiä sinnepäin. Olen vain seurannut tuota Hatsinan porukkaa sivusta ja minusta heihin tiivistyy hieno tarina.
Pisteet sulle siis! Ihan mielettömän kattava ja hyvä kannanotto ilman siteitä!
 
Viestejä
28
Niin, missään etukäteisskenaarioissa ei varmasti ole laskettu Classicia divariin. Mutta eipä moni olisi sinne veikannut Indiansiakaan. Toki Classic on suosikki, mutta ÅIFilla on nyt Josba- ja Indians-voittojen jälkeen henki päällä.
Itse katsoisin, että Åiffilla hyvä mahdollisuus voittaa. Classicilla pieni riski ”Inkkaritaudista” eli luotetaan vanhaan pelitapaan eikä uudistumista ole tapahtunut. Hieno homma, että saadaan uusia joukkueita korkeimmalle tasolle. Sarja pysyy mielenkiintoisena!
 
Viestejä
7,835
Täytyy myös sanoa, että Oilersin Molariukselle komea ilta. Joo, omalla joukkueella ei ollut mitään panosta, mutta päästä näyttämään B:n peleissä kyntensä ja vielä sellaista joukkuetta vastaan, jolla on koko kauden tärkein peli. Ja Molarius vielä pelasi ihan jäätävän komean ottelun.
 
Viestejä
8
Pisteet sulle siis! Ihan mielettömän kattava ja hyvä kannanotto ilman siteitä!
Pakko vielä lisätä tähän omaan isä kommenttiin. Näinhän se on että se oma poika / tyttö on aina aika super. Ja tätä kautta myös se oma joukkue. Ja valtaosa tällä palstalla kirjoittelevista jonkun kytköksen johonkin joukkueeseen omaa. Kuin myös allekirjoittanut. Sitä hienompaa on hetket jolloin tästä on kukin yksilö päässyt yli... ja se joka rumpuja pärisyttää joissain matseissa?? Joo yleisen urheiluhengen nimissä, ehkä ei oo tarpeen?? Kuin jotkut jotka kovasti aina katsomosta Aplodeeraa kun joku saa jäähyn tai tulee rankkari, ehkä ei näin yleisen urheiluhengen nimessä kannattais? Rangaistus, on se koti tai vieraan, on aina rangaistus, ja kuka tahansa vanhempi tietää että minkä tahansa rangaistuksen minkä tahansa tasoinen juhlistaminen ei ehkä anna sitä vaikutelmaa kuin pitäisi??
 
Viestejä
885
Pisteet sulle siis! Ihan mielettömän kattava ja hyvä kannanotto ilman siteitä!
Ymmärrän kyllä että hehkutukseni saattoi antaa kuvan siitä, että olisi omasta jälkikasvusta kysymys :) Mutta oikeasti kysymys on vain siitä, että taidan käyttää hieman liikaa aikaa erilaisten junnusäbäsarjojen seuraamiseen ja pelien analysoimiseen :) Oma poika ei edes pelaa B:ssä, vaan A:ssa. En tiedä muista, mutta itse kyllä välttelen omasta pojasta kirjoittamista ( joskus olen ohimennen maininnut luontevassa yhteydessä ), koska siinä on aina vaarana että joku kääntää keskustelun ihan päälaelleen. Enkä muutenkaan usko, että kukaan poika haluaa faijan liekittävän häntä keskustelufoorumilla.
 
Viestejä
322
Itse katsoisin, että Åiffilla hyvä mahdollisuus voittaa. Classicilla pieni riski ”Inkkaritaudista” eli luotetaan vanhaan pelitapaan eikä uudistumista ole tapahtunut. Hieno homma, että saadaan uusia joukkueita korkeimmalle tasolle. Sarja pysyy mielenkiintoisena!
Minäkään en suoraan lanaa ÅIF:in mahdollisuuksia voittaa Classicia. Pitää kuitenkin muistaa, että huomenna pelataan 3x20min ja siinä varmasti tarvitaan koko arsenaalia pelin aikana. Itse lasken, että tamperelaisilla on tässä etulyöntiasema. ÅIF alkaa pikkuhiljaa löytämään peliänsä ja varsinkin tänään Indiansia vastaan loivat ensimmäisen 30-35 minuutin aikana tukun laadukkaita maalintekopaikkoja. Miinuksen huomiselle annan siitä, että oman käsitykseni (voi olla virheellinen) mukaan pelasivat tänään 2:lla pakkiparilla ja vajaalla 3:lla hyökkäysketjulla. Siksi veikkaan, että täysi 60 min tekee tehtävänsä.
 
Viestejä
8
Ymmärrän kyllä että hehkutukseni saattoi antaa kuvan siitä, että olisi omasta jälkikasvusta kysymys :) Mutta oikeasti kysymys on vain siitä, että taidan käyttää hieman liikaa aikaa erilaisten junnusäbäsarjojen seuraamiseen ja pelien analysoimiseen :) Oma poika ei edes pelaa B:ssä, vaan A:ssa. En tiedä muista, mutta itse kyllä välttelen omasta pojasta kirjoittamista ( joskus olen ohimennen maininnut luontevassa yhteydessä ), koska siinä on aina vaarana että joku kääntää keskustelun ihan päälaelleen. Enkä muutenkaan usko, että kukaan poika haluaa faijan liekittävän häntä keskustelufoorumilla.
Ei taatusti halua. Kaverit kyllä saa liekittää ja sehän täällä tasaisesti näkyykin 🤪
 
Viestejä
885
Minäkään en suoraan lanaa ÅIF:in mahdollisuuksia voittaa Classicia. Pitää kuitenkin muistaa, että huomenna pelataan 3x20min ja siinä varmasti tarvitaan koko arsenaalia pelin aikana. Itse lasken, että tamperelaisilla on tässä etulyöntiasema. ÅIF alkaa pikkuhiljaa löytämään peliänsä ja varsinkin tänään Indiansia vastaan loivat ensimmäisen 30-35 minuutin aikana tukun laadukkaita maalintekopaikkoja. Miinuksen huomiselle annan siitä, että oman käsitykseni (voi olla virheellinen) mukaan pelasivat tänään 2:lla pakkiparilla ja vajaalla 3:lla hyökkäysketjulla. Siksi veikkaan, että täysi 60 min tekee tehtävänsä.
Hyvä analyysi!
 
Viestejä
7,835
jotkut jotka kovasti aina katsomosta Aplodeeraa kun joku saa jäähyn tai tulee rankkari, ehkä ei näin yleisen urheiluhengen nimessä kannattais? Rangaistus, on se koti tai vieraan, on aina rangaistus, ja kuka tahansa vanhempi tietää että minkä tahansa rangaistuksen minkä tahansa tasoinen juhlistaminen ei ehkä anna sitä vaikutelmaa kuin pitäisi??

Ainakin minä arvostan, jos tuomari tekee hyvän suorituksen, kuten huomaa rikkeen.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
20
Ainakin minä arvostan, jos tuomari tekee hyvän suorituksen, kuten huomaa rikkeen.
Joo. Tietysti. Mutta. Sen juhliminen tulee hyvin herkästi väärin ymmärretyksi. Itse olin juuri katsomassa jossa jäähy annettiin vaarallisesta pelistä. Vaarallinen peli ei mielestäni koskaan eikä missään nimessä ole ns hyvä juttu. Siitä huolimatta katsomossa eräs äiti tätä juhli. Ei ne vastapuolenkaan rikkeet juhlan arvoisia ole. Ikinä. Ne on rikkeitä pelissä jota pojat pelaa...
 
Viestejä
49
Nyt on saatu..la osalta homma pulkkaan.+
Kiitokset rumpalille..nyt oli hommassa rotia.
Itse areenan laidat on kyllä heppoiset ja valaitus samoin tyydyttävä.
Katsomotilat heikot verrattuna honka areenaan.ja tikkurilaan..hawks areena tukala..
Happea riittää pelaajille mikä +++
Kuvaus välttävä verrattuna tiikerin areenalta nähtyyn kuvaan.

Yhdeltä joukkueelta valmennuksen osalta aika heikkoo kielen käyttöö erätauolla.
No parempi mennä märehtimään hotelliin..ja kun seuraavan kerran divaripeli matkalla saapuu tänne niin hymyä huuleen ja katsoa peiliin lähtiessä oma asenne kuntoon..meh..

Heimot oli varmaankin yllättävä viimekaudesta.
Ja Urpolanpoikien matkaa oli pienellä rosterilla ilo seurata.koutsille isosulka hattuun..toivottavasti mökkipaikkakunnalla ollaan kannustamassa ristiinkarsintojen jälkeen vastakkain savoa mualimankartalle.
Clasu jakaa nääsvillen ykkösjoukkueen paikkaa keulilla toistaiseksi.

Nibacos kiva uusi tuulahdus...
Huominen jää nähtäväksi onko maan parhaat katsomovalmentajat paikalla..
Jo tulevaa varten kuvioita piirtämässä verkkokalvolle.
Lainataan kansantaiteilija Veikko Lavin sanoja: löysin rantein
Toivottavasti meillä kaikilla on ilo seurata..jälkipolvien sulautumista joukkueisiin ja olla isolla J:llä joukkue
 
Viestejä
322
Hatsinahypetyksen keskellä täytyy myös nostaa hattua Nibacokselle, hienosti nappasivat 3. sijan 4-lohkosta ja ylittivät kyllä henkilökohtaiset odotukseni. Homma toki vielä viimeistelemättä heidän osalta, mutta hyvää venymistä heiltä oli suuntana sitten Sm tai divari.
Tämä myös totta! Tosin ennakkoon "kovemmista" olivat vain Lasb (miten se kirjoitetaan tässä ikäluokassa) edellä.
 
Viestejä
322
Nyt on saatu..la osalta homma pulkkaan.+
Kiitokset rumpalille..nyt oli hommassa rotia.
Itse areenan laidat on kyllä heppoiset ja valaitus samoin tyydyttävä.
Katsomotilat heikot verrattuna honka areenaan.ja tikkurilaan..hawks areena tukala..
Happea riittää pelaajille mikä +++
Kuvaus välttävä verrattuna tiikerin areenalta nähtyyn kuvaan.

Yhdeltä joukkueelta valmennuksen osalta aika heikkoo kielen käyttöö erätauolla.
No parempi mennä märehtimään hotelliin..ja kun seuraavan kerran divaripeli matkalla saapuu tänne niin hymyä huuleen ja katsoa peiliin lähtiessä oma asenne kuntoon..meh..

Heimot oli varmaankin yllättävä viimekaudesta.
Ja Urpolanpoikien matkaa oli pienellä rosterilla ilo seurata.koutsille isosulka hattuun..toivottavasti mökkipaikkakunnalla ollaan kannustamassa ristiinkarsintojen jälkeen vastakkain savoa mualimankartalle.
Clasu jakaa nääsvillen ykkösjoukkueen paikkaa keulilla toistaiseksi.

Nibacos kiva uusi tuulahdus...
Huominen jää nähtäväksi onko maan parhaat katsomovalmentajat paikalla..
Jo tulevaa varten kuvioita piirtämässä verkkokalvolle.
Lainataan kansantaiteilija Veikko Lavin sanoja: löysin rantein
Toivottavasti meillä kaikilla on ilo seurata..jälkipolvien sulautumista joukkueisiin ja olla isolla J:llä joukkue
Anteeksi vaan, mutta täällä meni puolet ohi tuosta. Jos ymmärsin jotain niin sama täältä eli kaikille hirveästi tsemppiä huomiseen. Sen jälkeen sitten "hotel-sleep" - näin Kotilaista siteeraten!
 
Viestejä
7,835
Millaiset katsomot jne. siellä Honkahallissa on? Olen kerran käynyt, mutta ei jäänyt kyllä koko paikasta mitään muistikuvaa.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös