Sitä siis meinasin, että tälle kaudelle saatiin huikeat pelit 03-ikäluokan osalta keväälle. Myös Happee oli pelipäällä. Ero sm-joukkueiden tai divarin kärjen osalta ei ollut mahdoton ja pelit olivat laadukkaita.SPV/NJ loistava kevät ja taistelu. Saappaat jalassa, mutta Oilers oli tässäkin sarjassa parempi. Yhdyn Playmaker#13 sanoihin myös ÅIF/PSS sarjasta.
Paikalla olleena voin sanoa, että oli todella epäkypsää käytöstä katsomossa. Hämmästyin suuresti, kun pitää yksittäisille pelaajille ruveta huutelemaan tämän ikäisissä pelureissa törkeyksiä, niin erätauolla kuin kesken pelinkin.
On hienoa että porukka fanittaa junnupeleissäkin, mutta pidetään homma fiksuna. ME voimme itse vaikuttaa siihen, että ylilyöntejä ei tule - ja etenkään yksittäisiin pelaajiin kohdistuvia kommentteja ei päästetä suusta.Paikalla olleena voin sanoa, että oli todella epäkypsää käytöstä katsomossa. Hämmästyin suuresti, kun pitää yksittäisille pelaajille ruveta huutelemaan tämän ikäisissä pelureissa törkeyksiä, niin erätauolla kuin kesken pelinkin.
Näitä huutoja tulee valitettavan paljon sarjasta/ikäluokasta riippumatta ja ovat tosiaan asiattomia. Mutta vaikea näihin on puuttua, mikäli seurat eivät sitä itse tee ja pyri ohjeistamaan vanhempia "parempaan katsomokulttuuriin".Paikalla olleena voin sanoa, että oli todella epäkypsää käytöstä katsomossa. Hämmästyin suuresti, kun pitää yksittäisille pelaajille ruveta huutelemaan tämän ikäisissä pelureissa törkeyksiä, niin erätauolla kuin kesken pelinkin.
Vaivaako Artoa jo näin nuorella ikää maksakirroosi?Itse en tätä kuullut, mutta sen sijaan joku vihellys siellä katsomossa kuului. Luulin ensin, että se oli minun maksa, mutta se oli joku pilli tai vastaava.
Siihen on erittäin vaikea yleensä vaikuttaa, mutta ymmärrän täysin.Näitä huutoja tulee valitettavan paljon sarjasta/ikäluokasta riippumatta ja ovat tosiaan asiattomia. Mutta vaikea näihin on puuttua, mikäli seurat eivät sitä itse tee ja pyri ohjeistamaan vanhempia "parempaan katsomokulttuuriin".
Itse taas väitän, että siihen ei edes pyritä sen kummemmin vaikuttamaan. Ainakaan näissä seuroissa, joissa omat poikani pelaavat. Itse pidän kuitenkin omalta osaltani huolen siitä, että en huutele asiattomuuksia tai leiki "pleikkavalmentajaa" kentän laidallaSiihen on erittäin vaikea yleensä vaikuttaa, mutta ymmärrän täysin.
Puuttuiko muilta joukkueilta ketäänTäytyy myös muistaa että spv/nj:ltä puuttui herman kangas ja verneri niemistö joten en pidä tätä voittoa juuri minään
Puuttuiko muilta joukkueilta ketään
Lisäksi Joonas Backlund ollut poissa jo pidemmän aikaa loukkaantumisen johdosta, sekä Valtteri JärnforsEn tiedä kuinka tosissaan tämä pitää ottaa, mutta Oilersin Topi Salonen oli 2. pelin sivussa.
Onnittelut Oilersille finaalipaikasta - mikään vähempi olisi ollut runkosarjan pohjalta jymy-yllätys. SPV/Jymy loistava taistelu, tähän mennessä ainoa joka on voittanut Oilersin tällä kaudella. Nyt täysillä pronssipeliä kohti.
Paikalla olleena voin sanoa, että oli todella epäkypsää käytöstä katsomossa. Hämmästyin suuresti, kun pitää yksittäisille pelaajille ruveta huutelemaan tämän ikäisissä pelureissa törkeyksiä, niin erätauolla kuin kesken pelinkin.
Ainakin omassa seurassani tästä puhutaan, mutta lähtökohtaisesti aikuisen pitäisi tietää kyllä miten junioritapahtumissa käyttäydytään.Näitä huutoja tulee valitettavan paljon sarjasta/ikäluokasta riippumatta ja ovat tosiaan asiattomia. Mutta vaikea näihin on puuttua, mikäli seurat eivät sitä itse tee ja pyri ohjeistamaan vanhempia "parempaan katsomokulttuuriin".
Näitä huutoja tulee valitettavan paljon sarjasta/ikäluokasta riippumatta ja ovat tosiaan asiattomia. Mutta vaikea näihin on puuttua, mikäli seurat eivät sitä itse tee ja pyri ohjeistamaan vanhempia "parempaan katsomokulttuuriin".
Sehän se onkin kun monesti huuteliljalta ei kovinkaan suurta kapasiteettia löydy sieltä korvien välistä. Lisäksi olen huomannut, että se on verrattavissa löylyn heittämiseen kiukaalle kun joku sattuu kommentoimaan toisen tapaa "kannustaa" omaa joukkuettaan. Toki tähänkin vaikuttaa tapa kommentoida toisen käytöstä.Tästä olen eri mieltä. Näihin on äärettömän helppo puuttua, avaamalla suunsa ja pyytämällä, että ko henkilö lopettaa. JOs muu katsomo tekee selväksi, että ko käytös ei ole hyväksyttävää, tuskin yksi huutelija kovin kauan viitsii jatkaa, jos yhtään aivontynkää päästä löytyy
Pari vuotta sitten turnausessa joukkueenjohtaja tuli erätauolla katsomoon sanomaan, että nyt suita pienemmälle, olette junioreille enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Hiljenivät, mutta yksi katsomon isistä laukoo viisauksia kyllä nykyäänkin ihan omalla tasollaan. Liekö mennyt omat junnusarjat alle tavoitteen ja nyt lapsen kautta haetaan menestystä uudelleen.Sehän se onkin kun monesti huuteliljalta ei kovinkaan suurta kapasiteettia löydy sieltä korvien välistä. Lisäksi olen huomannut, että se on verrattavissa löylyn heittämiseen kiukaalle kun joku sattuu kommentoimaan toisen tapaa "kannustaa" omaa joukkuettaan. Toki tähänkin vaikuttaa tapa kommentoida toisen käytöstä.