Pääkallo.fi

C1-poikien SM-sarja - mikä joukkue juhlii keväällä?

Viestejä
40
Paikalla olleena voin sanoa, että oli todella epäkypsää käytöstä katsomossa. Hämmästyin suuresti, kun pitää yksittäisille pelaajille ruveta huutelemaan tämän ikäisissä pelureissa törkeyksiä, niin erätauolla kuin kesken pelinkin.
 
Viestejä
322
SPV/NJ loistava kevät ja taistelu. Saappaat jalassa, mutta Oilers oli tässäkin sarjassa parempi. Yhdyn Playmaker#13 sanoihin myös ÅIF/PSS sarjasta.
Sitä siis meinasin, että tälle kaudelle saatiin huikeat pelit 03-ikäluokan osalta keväälle. Myös Happee oli pelipäällä. Ero sm-joukkueiden tai divarin kärjen osalta ei ollut mahdoton ja pelit olivat laadukkaita.
Ennakkoon (siis jo kauden alusta alkaen) oli selvää, että Oilers tulee olemaan erittäin vaikea voittaa. Itse odotin myös ErVin olevan siinä vanavedessä kun puhutaan pk-seudun joukkueista, mutta kausi oli aika vaiherikas ja päättyi pienimuotoiseen pettymykseen.
 
Viestejä
7,834
Paikalla olleena voin sanoa, että oli todella epäkypsää käytöstä katsomossa. Hämmästyin suuresti, kun pitää yksittäisille pelaajille ruveta huutelemaan tämän ikäisissä pelureissa törkeyksiä, niin erätauolla kuin kesken pelinkin.

Itse en tätä kuullut, mutta sen sijaan joku vihellys siellä katsomossa kuului. Luulin ensin, että se oli minun maksa, mutta se oli joku pilli tai vastaava.
 
Viestejä
482
Paikalla olleena voin sanoa, että oli todella epäkypsää käytöstä katsomossa. Hämmästyin suuresti, kun pitää yksittäisille pelaajille ruveta huutelemaan tämän ikäisissä pelureissa törkeyksiä, niin erätauolla kuin kesken pelinkin.
On hienoa että porukka fanittaa junnupeleissäkin, mutta pidetään homma fiksuna. ME voimme itse vaikuttaa siihen, että ylilyöntejä ei tule - ja etenkään yksittäisiin pelaajiin kohdistuvia kommentteja ei päästetä suusta.
 
Viestejä
322
Paikalla olleena voin sanoa, että oli todella epäkypsää käytöstä katsomossa. Hämmästyin suuresti, kun pitää yksittäisille pelaajille ruveta huutelemaan tämän ikäisissä pelureissa törkeyksiä, niin erätauolla kuin kesken pelinkin.
Näitä huutoja tulee valitettavan paljon sarjasta/ikäluokasta riippumatta ja ovat tosiaan asiattomia. Mutta vaikea näihin on puuttua, mikäli seurat eivät sitä itse tee ja pyri ohjeistamaan vanhempia "parempaan katsomokulttuuriin".
 
Viestejä
40
Näitä huutoja tulee valitettavan paljon sarjasta/ikäluokasta riippumatta ja ovat tosiaan asiattomia. Mutta vaikea näihin on puuttua, mikäli seurat eivät sitä itse tee ja pyri ohjeistamaan vanhempia "parempaan katsomokulttuuriin".
Siihen on erittäin vaikea yleensä vaikuttaa, mutta ymmärrän täysin.
 
Viestejä
322
Siihen on erittäin vaikea yleensä vaikuttaa, mutta ymmärrän täysin.
Itse taas väitän, että siihen ei edes pyritä sen kummemmin vaikuttamaan. Ainakaan näissä seuroissa, joissa omat poikani pelaavat. Itse pidän kuitenkin omalta osaltani huolen siitä, että en huutele asiattomuuksia tai leiki "pleikkavalmentajaa" kentän laidalla :)
 
Viestejä
3
Ruudun välityksellä sekä kuullun perusteella voin sanoa että epäkypsyyttä puolin jos toisin, mutta täytynee myöntää että SPV/NJ pelaajat ovat kyllä aina pitäneet henkisen puolen kasassa ilman turhaa öyhötystä... Jokainen voi itse miettiä onko näin ollut omalla kohdalla?
 
Viimeksi muokattu:

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
46
Nyt on sitten enää kaksi parasta jäljellä ratkaisemaan kirkkaimpien mitalien kohtalon. Tasaisia vääntöjä odotellessa.

Ja SPV pääsee vielä kerran etelänmatkalle taistelemaan himmeämmästä mitalista.
 
Viestejä
14
Onnittelut Oilersille finaalipaikasta - mikään vähempi olisi ollut runkosarjan pohjalta jymy-yllätys. SPV/Jymy loistava taistelu, tähän mennessä ainoa joka on voittanut Oilersin tällä kaudella. Nyt täysillä pronssipeliä kohti.

Tosiaan puhtaalla pelillä karsinnat ja runkosarja. Pre seasonilla Mestareiden cupissa Team Taitavat (ml. SPV-pelaajia) voitti välierässä ja USB pronssiottelussa.
 
Viestejä
3
Paikalla olleena voin sanoa, että oli todella epäkypsää käytöstä katsomossa. Hämmästyin suuresti, kun pitää yksittäisille pelaajille ruveta huutelemaan tämän ikäisissä pelureissa törkeyksiä, niin erätauolla kuin kesken pelinkin.

Kolmea viimeistä sivua tällä palstalla selatessa ÖyHöYhÖh kuuluu useaan otteeseen vain yhdeltä suunnalta :D
 
Viestejä
302
Näitä huutoja tulee valitettavan paljon sarjasta/ikäluokasta riippumatta ja ovat tosiaan asiattomia. Mutta vaikea näihin on puuttua, mikäli seurat eivät sitä itse tee ja pyri ohjeistamaan vanhempia "parempaan katsomokulttuuriin".
Ainakin omassa seurassani tästä puhutaan, mutta lähtökohtaisesti aikuisen pitäisi tietää kyllä miten junioritapahtumissa käyttäydytään.

Tässä linkissä on keskustelua aiheesta: Vieraskynä: Kannustava vanhempi vai katsomohirviö?

Kirjoitin itse sinne pitkän kommentin, sillä aihe on minulle tärkeä. Parhaiten matsin aikana tapahtuvan asiattoman käytöksen katsomossa pystyy lopettamaan katsomosta käsin, eli että huonosti käyttäytyvälle asiasta huomautetaan että voisiko lopettaa. Itse junnuvalmentajana en voi kesken matsin alkaa huutelemaan katsomoon tai mennä sanomaan että lopettaa, koska opetan aina pelaajilleni että pitää keskittyä omaan tekemiseen, eikä antaa tuomareiden tai katsomon vaikuttaa ollenkaan, ja jos itse en noudattaisi tätä vaan puuttuisin asiaan se veisi opetuksiltani auktoriteetin.

Kuten linkin keskustelun kommentissa mainitsinkin, olen päättänyt että jatkossa jos olen itse katsomossa aion puuttua asiattomaan käytökseen. Myös oman matsin jälkeen aion mennä tarpeen vaatiessa sanomaan, että nyt ei mennyt hyvin.
 

Pro

Viestejä
60
Näitä huutoja tulee valitettavan paljon sarjasta/ikäluokasta riippumatta ja ovat tosiaan asiattomia. Mutta vaikea näihin on puuttua, mikäli seurat eivät sitä itse tee ja pyri ohjeistamaan vanhempia "parempaan katsomokulttuuriin".

Tästä olen eri mieltä. Näihin on äärettömän helppo puuttua, avaamalla suunsa ja pyytämällä, että ko henkilö lopettaa. JOs muu katsomo tekee selväksi, että ko käytös ei ole hyväksyttävää, tuskin yksi huutelija kovin kauan viitsii jatkaa, jos yhtään aivontynkää päästä löytyy
 
Viestejä
322
Tästä olen eri mieltä. Näihin on äärettömän helppo puuttua, avaamalla suunsa ja pyytämällä, että ko henkilö lopettaa. JOs muu katsomo tekee selväksi, että ko käytös ei ole hyväksyttävää, tuskin yksi huutelija kovin kauan viitsii jatkaa, jos yhtään aivontynkää päästä löytyy
Sehän se onkin kun monesti huuteliljalta ei kovinkaan suurta kapasiteettia löydy sieltä korvien välistä. Lisäksi olen huomannut, että se on verrattavissa löylyn heittämiseen kiukaalle kun joku sattuu kommentoimaan toisen tapaa "kannustaa" omaa joukkuettaan. Toki tähänkin vaikuttaa tapa kommentoida toisen käytöstä.
 
Viestejä
93
Sehän se onkin kun monesti huuteliljalta ei kovinkaan suurta kapasiteettia löydy sieltä korvien välistä. Lisäksi olen huomannut, että se on verrattavissa löylyn heittämiseen kiukaalle kun joku sattuu kommentoimaan toisen tapaa "kannustaa" omaa joukkuettaan. Toki tähänkin vaikuttaa tapa kommentoida toisen käytöstä.
Pari vuotta sitten turnausessa joukkueenjohtaja tuli erätauolla katsomoon sanomaan, että nyt suita pienemmälle, olette junioreille enemmän haitaksi kuin hyödyksi. Hiljenivät, mutta yksi katsomon isistä laukoo viisauksia kyllä nykyäänkin ihan omalla tasollaan. Liekö mennyt omat junnusarjat alle tavoitteen ja nyt lapsen kautta haetaan menestystä uudelleen.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös