Pääkallo.fi

EräViikingit 2019-2020

Viestejä
498
Niin? Oliko tuossa joku uutinen jollekin? Kts. Edellinen viesti nimimerkiltä Lännenhitain.
 
Viestejä
7,834
Niin? Oliko tuossa joku uutinen jollekin? Kts. Edellinen viesti nimimerkiltä Lännenhitain.

Siis miksi tästä täytyy nyt väkisin vängätä täällä? Mikä tässä ylipäätään on pointtina?

edit. Jos ei mitään muuta, niin siirtäkää tämä vaikka tuonne Oilersin ketjuun. Ei minun tarvitse olla tässä osallisena.
 
Viimeksi muokattu:

Mahoney

Nyt on pojat väärässä! Espoo Oilers joutui kuseen kun se joku kusetti rahaa sen 200k ja niinkuin Arto laittoi Esport Oilers on eri yhdistys, ei vain nimen vaihtoi(tais nimittäin velat jäädä Espoo Oilersin harteille). Ovat vaan "omineet" vanhan yhdistyksen meriitit. Jos nyt ihan pilkkua sitten viilaa, niin Ervihän on samalla ajatusmallilla Suomen menestynein seura historiassa :). Ja siten tavallaan sopiikin tänne ketjuun :). Toki ei nyt ihan sama asia, mutta kyllä mä Arton pointin ymmärrän.
 
Viestejä
498
Jos kaupunki on sama, halli on sama, pelaajat on samoja, seuran puheenjohtaja on sama ja nimesta vaihtuu kaksi kirjainta, niin joo kai se sitten on eri.

Kuka vaihtais tämän virheellisen tiedon tuonne webbisivulle SEURA ESITTELY | esportoilers.fi

Voinhan minäkin olla sitä mieltä että ErVi on perustettu tänä syksynä kun hodarin myyjä on eri kuin viime kaudella, mutta en sitä silti totuutena täällä muille kauppaa.
 

Mahoney

Joojoo. Mutta kun tossa ei ollut taustalla VAIN nimen vaihto! Tämä on fakta. Oli uusi ja vanha yhditys, josta vanha jäi mm. Velkaa valmentajalleen 15000€. Ja kai jäi pelaajillakin velkaa. Heinosen Mika oli siis kyseinen valmentaja. Mutta niinku aina aika kuultaa huonotkin muistot :). Lopputulosta en ole lukenut, miten tossa kävi.... Toki kaikki lähti yhden epärehellisen ihmisen tekemisistä, joka kusetti rahaa vanhalta yhdistykseltä.
Nyt puhuu Oilersista lähtöpassit saanut valmentaja – ”15000 euroa saamatta ja ongelmia henkilökemioissa”
 

Mahoney

Syrjäytetyn valmentajan ja seuran kommenteissa ristiriitoja – näin vastaa Oilersin toiminnanjohtaja
"Eport Oilers on täysin uusi seura" tuolla mm lukee, sanojana Jouni Vehkaoja! Tähdennän tässäkin, Arto oli oikeassa tässä asiassa, turhaa sai kuraa niskaan. Kai Esportissa nämä sanomiset on sitten ajan kuluessa lakaistu maton alle :).

Ervi taasen sai järjettömästi kuraa niskaa yhdistymisestä, käsittääkseni mihinkään ei mikään yhdistys jäänyt velkaa? Toki rysäys oli isompi, kun kaksi isoa yhdistyi. Kummatkin näistä asioista(esport/ervi) tehtiin enemmän ja vähemmän pakosta.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
720
Ehkä sitten olin väärässä. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että tämä asia on paljon monimutkaisempi. EräViikinkien kohdalla perustettiin uusi seura kahden seuran fuusioituessa. EräViikingit lähtivät rakentamaan omaa historiaansa. Esport Oilers, ei ehkä alusta asti, mutta on kuitenkin ominut Espoon Oilersin historian itselleen. Tämä antaa kuvan, että uuden seuran (eli siis yhdistyksen) perustamisen syy ei ollut uuden seuran luominen, vain tekninen muotoseikka, jolla voitiin aloittaa puhtaalta pöydältä ja haudata aiemmat virheet ja velat.

Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö EräViikingit ja EräViikingit akatemia ole eri yhdistyksen alaisia, jotta voimat molemmat pelata pääsarjatasoilla? Voin muistaa tämän asian aivan väärin, siksi kysyn. Mutta, jos muistan oikein, silloin tuo uuden yhdistyksen perustaminen tarkoittaisi tuolla logiikalla, että EräViikingit ja EräViikingit akatemia olisivat eri seuraa.

Jos Esport Oilers haluaa olla täysin uusi seura, ei heidän pitäisi ottaa Espoon Oilersin historiaa. Heidän oma toimintansa johtaa siihen, että kyseessä on sama seura, jota hoitamaan on muotoseikkojen vuoksi perustettu uusi yhdistys. Oilers kuitenkin mainostaa nimenmuutoksen johtuneen vain yhteistyösopimuksesta. EräViikinkien tapauksessa kyse on paljon isommasta kokonaisuudesta.

Kiitos @Mahoney hyvistä faktoista, myönnän näiden asioiden painuneen itseltäni täysin unholaan. Ehkäpä olin väärässä, ehkä kyseessä onkin nimenomaan mielipideasia. Haluaako mieltää totuudeksi sen, mitä seurasta on nimenmuutoksen yhteydessä sanottu vai sen, mitä se haluaa itsestään myydä ulospäin nykyään.
 
Viestejä
123
Oilers on itselle ollut aina ihan vaan Oilers. Välittämättä siitä onko Espoo vai Esport. Samalla tavalla joukkuetta kutsunut ja täten oman pään sisällä mikään ei ole muuttunut vuonna 2013, enkä usko olevani ainoa joka näin ajattelee.

Oilersin muutoksesta muistan vaan sen järkyttävän räikeän logoplagiaation.

Edit: Jaa. Tämä olikin Ervi-ketju. Pahoittelut.
 

Mahoney

Akatemia on oma seura juurikin siitä syystä, että voi pelata divaria. Sitten kun ei ole kuin yksi joukkue, junnut voi pelata siinnä kaksoisedustuksella. On siis kuitenkin osa organisaatiota. Classicilla united samalla tavalla, tosin siitä ei löydy oikein tietoa mikä sen idea. Ervissä selkeä linja mitä varten akatemia on.

Noi Vehkaojan puheet on kyllä nykyvalossa melkoisen hupaisaa. Ymmärrän ettei rahaa ollut, kun sitä kusetettiin. Mutta oliko tuo suoraselkäistä on ihan toinen asia? Pakon sanelemaa nyt oli varmasti ja jotenkin toi soppa piti selvittää. Tällä kertaa tapa oli toi, pakon edessä sitä toimitaan miten toimitaan. Joten en tässä Vehkaojaakaan sen kummemmin syytä, ei ole tarve, muistutin vaan faktoista. Mä tästä en olisi edes maininnut, jos ei Artoa olisi syyttä suotta syytetty!
 
Viestejä
498
Tuore toiminnanjohtaja joutui tiukkaan paikkaan tuolloin ja halusi toimittajien hiillostaessa ymmärrettävästi ottaa etäisyyttä tapahtuneisiin. Mutta ei se siltikään muuta tilannetta, kaikissa viestintäkanavissa seura on ollut olemassa vuodesta 1990, myös salibandyliitto tilastoissaan katsoo seuran samaksi.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>

Mahoney

Myös sarjapaikka on espoon saavuttama, esportin olisi pitänyt lähteä kutosesta
Sai Liminkakin sarjapaikan ilman sen saavuttamista ja Hawks. Sarjapaikka siis siirtynyt seuralta toiselle(espoo->esport), liittohallitus hyväksyy nämä pääsarjojen osalta, kirjaamismaksu tonni. Sehän tossa ois ollutkin fiksua lähteä kutoseen, mutta periaatteessa jos ei sarjapaikan siirtoa olisi hyväksytty niin näin se olisi mennyt :). Liiton sivuilta löytyy näistä kaikista tietoa, kannattaa lukea.

Ja eihän EräViikingitkään aloittaneet kutosesta, vaan jompikumpi sarjapaikka siirtyi uudelle seuralle.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Mahoney

Tuore toiminnanjohtaja joutui tiukkaan paikkaan tuolloin ja halusi toimittajien hiillostaessa ymmärrettävästi ottaa etäisyyttä tapahtuneisiin. Mutta ei se siltikään muuta tilannetta, kaikissa viestintäkanavissa seura on ollut olemassa vuodesta 1990, myös salibandyliitto tilastoissaan katsoo seuran samaksi.
Tämä se luultavasti ollut! Puhunut vähän ohi suunsa tuossa haastattelussa. Ei varmasti ollut se helpoin tilanne tuossa vaiheessa. Harmittaa että näitä rahojen kavaltajia löytyy, olen muistakin seuroista lukenut samasta asiasta. Pahimmassa tapauksessa olisi monelta junnulta.lähtenyt seura alta, onneksi tältä vältyttiin ja Oilers porskuttaa nykyään hyvässä myötä tuulessa.
 

Mahoney

Kyllä Kurrella on edelleen sanansa sanottavana joukkueen kasaamiseen liittyvissä asioissa.
Mä olen, näin vain miesten jengi kannattajana, antanut itselleni ymmärtää Kurren halunneen pienempää roolia. SSV:ssä mun käsittääkseni rooli oli Lötjösen monesti mainitsema "yhden miehen kioskin" pyörittäminen :)
 

Mahoney

Pelianalyysi saa odottaa spv-pelistä, kai tämä näytettiin ruudussa? Ei näy rajojen ulkopuolella. Tallenteen tsekkaan. Niinku sanoin, kaikki muut kuin clasu voitettavissa!
 
Viestejä
7,834
Pelianalyysi saa odottaa spv-pelistä, kai tämä näytettiin ruudussa? Ei näy rajojen ulkopuolella. Tallenteen tsekkaan. Niinku sanoin, kaikki muut kuin clasu voitettavissa!

Oli Ruudussa. Tuomareilta meni kolmoserässä ohi mm. Mustosen päivänselvä punainen kortti.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös