Ehkä sitten olin väärässä. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että tämä asia on paljon monimutkaisempi. EräViikinkien kohdalla perustettiin uusi seura kahden seuran fuusioituessa. EräViikingit lähtivät rakentamaan omaa historiaansa. Esport Oilers, ei ehkä alusta asti, mutta on kuitenkin ominut Espoon Oilersin historian itselleen. Tämä antaa kuvan, että uuden seuran (eli siis yhdistyksen) perustamisen syy ei ollut uuden seuran luominen, vain tekninen muotoseikka, jolla voitiin aloittaa puhtaalta pöydältä ja haudata aiemmat virheet ja velat.
Korjatkaa, jos olen väärässä, mutta eikö EräViikingit ja EräViikingit akatemia ole eri yhdistyksen alaisia, jotta voimat molemmat pelata pääsarjatasoilla? Voin muistaa tämän asian aivan väärin, siksi kysyn. Mutta, jos muistan oikein, silloin tuo uuden yhdistyksen perustaminen tarkoittaisi tuolla logiikalla, että EräViikingit ja EräViikingit akatemia olisivat eri seuraa.
Jos Esport Oilers haluaa olla täysin uusi seura, ei heidän pitäisi ottaa Espoon Oilersin historiaa. Heidän oma toimintansa johtaa siihen, että kyseessä on sama seura, jota hoitamaan on muotoseikkojen vuoksi perustettu uusi yhdistys. Oilers kuitenkin mainostaa nimenmuutoksen johtuneen vain yhteistyösopimuksesta. EräViikinkien tapauksessa kyse on paljon isommasta kokonaisuudesta.
Kiitos
@Mahoney hyvistä faktoista, myönnän näiden asioiden painuneen itseltäni täysin unholaan. Ehkäpä olin väärässä, ehkä kyseessä onkin nimenomaan mielipideasia. Haluaako mieltää totuudeksi sen, mitä seurasta on nimenmuutoksen yhteydessä sanottu vai sen, mitä se haluaa itsestään myydä ulospäin nykyään.