Minulla ei käytännössä ole mitään käsitystä Espoon Oilersin ajoista. Olen heiltä nähnyt muistaakseni neljä peliä, eli 2013 playoffit (sieltäkin jäi 1. peli näkemättä). Näytti kummalliselta kun pari vuotta sitten tajusin, että heillä oli paidoissa punaista ja mustaa eikä näitä tuttuja sinistä ja oranssia.
Aloin tätä vähän pohtimaan, eikä minulla ole mitään käsitystä siitä, ketä ovat olleet Espoon Oilersin esim. mestaruusjoukkueiden päävalmentajat, ykkösmaalivahdit tai kapteenit. Vastaavasti kun luin noita Oilersin tilastoja (
nhlfinns.net - salibandytilastot - liiga - oilers - runkosarja - ottelut ), niin semmoisista henkilöistä kuin Teemu Lehikoinen, Tarmo Kirjonen, Jussi Järvinen, Sami Kuronen, Jani Väänänen ja Vilhelm Sandström minulla ei ole mitään käsitystä. Joku Juho Seppäläkin pelannut 75 playoff-ottelua, täysin tuntematon pelaaja minulle.
Jaa hetkinen, taitaa tuo Kirjonen olla sukua Oilersin Samu Kirjoselle, oliko peräti isä? En osaa kyllä sanoa olenko tavannut koskaan, voi ollakin.