Pääkallo.fi

Huhumaa: Miesten Salibandyliigan siirtohuhut ja vahvistetut siirrot kaudelle 2019-20

Viestejä
507
Tiikereihin ollaan kasaamassa varsin mielenkiintoista jengiä! Todella nuori mutta lupaava porukka. Kiva nähdä mihin riittää, varmasti viihdyttävää peliä luvassa.
Ja sitten Classic laittaa 5.kentän tai b-junnut askiin ja räppää pari maalia. 😛
 
Viestejä
50
Kaltiainen saa parikseen Niko Nordströmin Loviisasta joka palaa kasvattaja seuraansa.. On muuten pelannut divarissa äärettömän tasaisia kausia viime vuodet..
 
Viestejä
112
Kaltiainen saa parikseen Niko Nordströmin Loviisasta joka palaa kasvattaja seuraansa.. On muuten pelannut divarissa äärettömän tasaisia kausia viime vuodet..
Onko jo varmaa tietoa? Muistaakseni Nordströmiä huhuiltiin ÅIF:iinkin jossain vaiheessa. Kaltiainen-Nordström kuulostaa realistisemmalta kuin Kosonen
 
Viestejä
50
Onko jo varmaa tietoa? Muistaakseni Nordströmiä huhuiltiin ÅIF:iinkin jossain vaiheessa. Kaltiainen-Nordström kuulostaa realistisemmalta kuin Kosonen

Juuri näin, soppariahan ei ole vielä julkastu.. Mutta eiköhän se ajan mittaan sieltä tule..
 
Viestejä
7,837
Onko jo varmaa tietoa? Muistaakseni Nordströmiä huhuiltiin ÅIF:iinkin jossain vaiheessa. Kaltiainen-Nordström kuulostaa realistisemmalta kuin Kosonen

Minkä ikäinen pelaaja kyseessä, vieläkö voi ASM:ssä pelata?
 
Viestejä
7,837
Arto, luulisi teikäläisen tietävän kuka on Niko Nordström??

Mistä tietäisin? Koskaan kuullutkaan ennen.

edit. Tuosta kun aloin tutkimaan, niin on näköjään pelannut Oilersia vastaan 13-14 kauden runkosarjassa ottelun. Eli olen minä häneltä yhden pelin nähnytkin. Toki tästä on yli viisi vuotta aikaa, mutta silti, olen kuullut nimen väkisinkin siellä.
 
Viimeksi muokattu:

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>

Pipsapossu

Mistä tietäisin? Koskaan kuullutkaan ennen.

edit. Tuosta kun aloin tutkimaan, niin on näköjään pelannut Oilersia vastaan 13-14 kauden runkosarjassa ottelun. Eli olen minä häneltä yhden pelin nähnytkin. Toki tästä on yli viisi vuotta aikaa, mutta silti, olen kuullut nimen väkisinkin siellä.

Tuo on kyllä mielenkiintoista, kuinka kaveri seuraa intensiivisesti Oilersia ja salibandya, mutta ei ole kuullutkaan jostain kukalie Nordströmistä. Kuitenkin tietyllä tavalla jo aika legenda kaveri.
 
Viestejä
196
Kyllä on lyhyt öljymiesten kannattajien muisti jos ei muista Niko Nordströmiä.
Jos esimerkiksi Kilponen on seurannut lajia vasta viitisen vuotta niin ymmärrän mutta en yleisesti kuitenkaan lähtisi vähättelemään Nikon taitoja jos ei miehen pelejä ole nähnyt.
 
Viestejä
7,837
Kyllä on lyhyt öljymiesten kannattajien muisti jos ei muista Niko Nordströmiä.
Jos esimerkiksi Kilponen on seurannut lajia vasta viitisen vuotta niin ymmärrän mutta en yleisesti kuitenkaan lähtisi vähättelemään Nikon taitoja jos ei miehen pelejä ole nähnyt.

Minulla ei käytännössä ole mitään käsitystä Espoon Oilersin ajoista. Olen heiltä nähnyt muistaakseni neljä peliä, eli 2013 playoffit (sieltäkin jäi 1. peli näkemättä). Näytti kummalliselta kun pari vuotta sitten tajusin, että heillä oli paidoissa punaista ja mustaa eikä näitä tuttuja sinistä ja oranssia.

Aloin tätä vähän pohtimaan, eikä minulla ole mitään käsitystä siitä, ketä ovat olleet Espoon Oilersin esim. mestaruusjoukkueiden päävalmentajat, ykkösmaalivahdit tai kapteenit. Vastaavasti kun luin noita Oilersin tilastoja (nhlfinns.net - salibandytilastot - liiga - oilers - runkosarja - ottelut ), niin semmoisista henkilöistä kuin Teemu Lehikoinen, Tarmo Kirjonen, Jussi Järvinen, Sami Kuronen, Jani Väänänen ja Vilhelm Sandström minulla ei ole mitään käsitystä. Joku Juho Seppäläkin pelannut 75 playoff-ottelua, täysin tuntematon pelaaja minulle.

Jaa hetkinen, taitaa tuo Kirjonen olla sukua Oilersin Samu Kirjoselle, oliko peräti isä? En osaa kyllä sanoa olenko tavannut koskaan, voi ollakin.

Eikä tätä nyt pidä lukea minään vähättelynä. En vain ole ennen 2013 playoffeja ollut missään tekemisissä joukkueen kanssa, aika suurella todennäköisyydellä voin väittää, etten edes TV:stä ole nähnyt yhtään peliä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
498
Minulla ei käytännössä ole mitään käsitystä Espoon Oilersin ajoista. Olen heiltä nähnyt muistaakseni neljä peliä, eli 2013 playoffit (sieltäkin jäi 1. peli näkemättä). Näytti kummalliselta kun pari vuotta sitten tajusin, että heillä oli paidoissa punaista ja mustaa eikä näitä tuttuja sinistä ja oranssia.

Aloin tätä vähän pohtimaan, eikä minulla ole mitään käsitystä siitä, ketä ovat olleet Espoon Oilersin esim. mestaruusjoukkueiden päävalmentajat, ykkösmaalivahdit tai kapteenit. Vastaavasti kun luin noita Oilersin tilastoja (nhlfinns.net - salibandytilastot - liiga - oilers - runkosarja - ottelut ), niin semmoisista henkilöistä kuin Teemu Lehikoinen, Tarmo Kirjonen, Jussi Järvinen, Sami Kuronen, Jani Väänänen ja Vilhelm Sandström minulla ei ole mitään käsitystä. Joku Juho Seppäläkin pelannut 75 playoff-ottelua, täysin tuntematon pelaaja minulle.

Jaa hetkinen, taitaa tuo Kirjonen olla sukua Oilersin Samu Kirjoselle, oliko peräti isä? En osaa kyllä sanoa olenko tavannut koskaan, voi ollakin.

Hienoa Arto että historiakin alkanut kiinnostaa. Mestaruusvuosina taisi olla enimmäkseen eräs Petteri Nykky valmentajana ja Jaakko Hintikka kapteenina. Noista mainituista nykyään ainakin Juho Seppälä ja Jussi Järvinen Oilers junnujen valmennuksessa mukana.

Niin ja Rasmus Markelin on toisen polven Oilers pelaaja. Isä Juha Markelin puolusti Oilersin paidassa joskus vuosituhannen vaihteessa.
 
Viestejä
7,837
Hienoa Arto että historiakin alkanut kiinnostaa. Mestaruusvuosina taisi olla enimmäkseen eräs Petteri Nykky valmentajana ja Jaakko Hintikka kapteenina. Noista mainituista nykyään ainakin Juho Seppälä ja Jussi Järvinen Oilers junnujen valmennuksessa mukana.

Niin siis olen minä joskus tuota listaa ennenkin katsonut, mutta kun ne ovat vain irtonaisia nimiä ilman mitään kosketuspintaa, niin eihän niitä muista. Kyllä minä senkin olin kuullut, että Nykky on joskus ollut jossain roolissa Oilersissa, mutta siihen se sitten jäikin.

Toisaalta kun miettii asiaa siltä puolelta, että mistä näistä edes olisi voinut kuulla, niin taitaa aika vähissä olla mestaruus-DVD:t, Oilershistoriikit ja vastaavat? Ehkä jotain sen ajan (tyyliin 1990-2013) lehtiä voisi jostain löytää.

Joka tapauksessa pointti on se, että tuo Espoon Oilersin aika on minulle käytännössä täysin tuntematon, enkä sitä kautta varsinkaan mitään kulttipelaajia tiedä. Ei niistä paljoa hallillakaan (ainakaan minun kuullen) puhuta tänä päivänä.

Ja sanotaan nyt sielä sekin ääneen, että tapaan halleilla ihmisiä melkoisen paljon, enkä suoraan sanottuna kehtaa kysyä, ketä he ovat. Eli noistakin listaamistani pelaajista olen saattanut hyvinkin jutella jonkun kanssa moneen kertaan, mutta kun ei tule nimi esille siinä, niin minkäs teet.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
712
Kyllä silloinkin siirroissa esim. Tero Tiitun piti Josbassa pelata 80% varmuudella, mutta menikin Oilersiin eli näissä siirroissa voi aina tapahtua yllätyksiä. Nyt pk-seudulla voi junnut pelata monissa eri seuroissa ja joku voi vaikka valmiita pelaajia ottaa. Moni mahdollisuus olemassa nyt kun pari uutta seuraa nousi liigaan.
 
Viestejä
7,837
Niin ja Rasmus Markelin on toisen polven Oilers pelaaja. Isä Juha Markelin puolusti Oilersin paidassa joskus vuosituhannen vaihteessa.

Tämän minäkin tiesin, Juhan kanssa tullut joitain kertoa juteltuakin ja joskus katsottiin pelikin yhdessä.

Tuo että Hintikka oli kapteeni olisi pitänyt muistaa. Toki sen muistin, että oli kaikkien aikojen parhaita pelaajia, mutta se kapteenina toimiminen unohtui.
 
Viestejä
712
Pk-seudulla miettisin vielä tammikuussakin, jos joku lyönyt läpi jossain, voisiko siirtyä mitali ehdokkaaseen. Eli ei nämä välttämättä lopullisia ratkaisuja ole.
 
Viestejä
498
Tuota Oilersin kautta aikojen tilastoa kun silmäili, niin tuli mieleen Tampereen lahja Espoolle, armoitettu maalintekijä eli Tero Karppanen. Muistan kun siihen aikaan valittiin ottelun McDonalds pelaaja, joka sitten sai lahjakortteja ko. mestaan. No Karppasen kannalta joku toinen palkinto olisi voinut olla mieleisempi, koska Tero oli töissä Niittykummun Mäkissä niitä burgereitä kasaamassa...
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös