Se on juurikin näin ja samaa mieltä myös "niksumalmin" kanssa. Kytöhonka jauhaa Ylijohtavassa, kuinka kauden pituuden säätäminen on oireen hoitoa, kun varsinainen ongelma on kuulemma ottelumäärä. Samalla kuitenkin todetaan että ihan oikeasti varsinainen ongelma on se että ollaan amatöörilaji ja sen takia kaikki mitä tehdään tulee jonkun selkänahasta. Ja jos näin, niin silloin minun mielestäni myös ottelumäärän tiputtaminen on oireen hoitoa, eikä ratkaisun työstämistä.Kun joku ehdotti, että pitää keskustella pelaajien määrästä, peliajasta tai pelikentän koosta, niin tämä keskustelu tapettiin sillä, että "tässä haetaan jotain pikavoittoa ja hopealuotia".
Sitten taas samat tahot hakevat pikavoittoa ottelumäärän vähentämisellä.
Itse taas olen sitä mieltä, että tässä ei ole olemassa mitään pikavoittoja vaan lajin kehitystä pitää tarkastella kokonaisuudessaan sekä itse lajin osalta, että sen kaupallisuuden osalta ja mitä muutoksia tarvitaan jotta se olisi kuluttajaystävällisempi, sillä rahalla tätäkin toimintaa pyöritetään.
Voisiko siis keskustelun painopistettä pikkuhiljaa siirtää siihen suuntaan että mitä voisi tehdä seuraavan 5 vuoden sisään, jotta jokaisen ottelutapahtuman viivan alle syntyy mahdollisimman plusmerkkinen luku. Mitä toimenpiteitä se vaatisi? F-liigan puolelta, seurojen puolelta.. Sen pitäisi olla minun mielestäni kaikkein isoin strateginen tavoite F-liigan kannalta. Ja jos siihen löytyy keinoja, niin ottelumäärä ei enää olekaan se iso mörkö.