Itse taas olen sitä mieltä, että tässä ei ole olemassa mitään pikavoittoja vaan lajin kehitystä pitää tarkastella kokonaisuudessaan sekä itse lajin osalta, että sen kaupallisuuden osalta ja mitä muutoksia tarvitaan jotta se olisi kuluttajaystävällisempi, sillä rahalla tätäkin toimintaa pyöritetään.
Juurikin näin. Toisaalta en koe sitä pikavoittona jos ottelumäärää vähennetään, vaan ihan järkevänä toimenpiteenä siinä mielessä että silloin seuroilla olisi mahdollisuus satsata kotiotteluihin eri tavalla kuin nyt. Olen ennenkin tästä kirjoittanut tänne foorumille että ainakin tälleen säbäkuluttajana tuntuu että esim. Oilersin kotiottelut (joihin tulee lähdettyä eniten kotipaikkakuntani sijannin vuoksi) vedetään läpi lähes autopilotilla ja niin että revitään vaan jostain joku tekijä hommaan ku hommaan. Toisinaan ei myydä hodareita kun ei saatu myyjiä ja joskus myydään fanikamaa ja toisinaan taas ei jne. Olen vahvasti sitä mieltä, että kotiotteluita on tällä hetkellä suurimmalle osalle liigajoukkueille liikaa ja koska niitä on liikaa niin yksittäiseen otteluun ei voi satsata tarpeeksi paukkuja ja silloin tapahtuma/joukkue ei voi hyvin eikä toiminta kehity.
Uskon ja toivon, että jos ottelumäärää joskus vähennetään, niin Fliigan suunnalta samalla myös tuetaan seuroja ottelutapahtumien järjestämisessä. Yritetään järjestää enemmän niitä ns. "sirkuspelejä", eli teemapelejä/jäähallipelejä. Toisin sanoen, autetaan seuroja/joukkueita kehittämään ottelutapahtumaa, yritysmyyntiä jne.
Sitten kun otteluissa käy sen verran porukkaa että tapahtumilla aletaan tekemään kunnon bisnestä, sitten voidaan alkaa keskustella ottelumäärän nostamisesta. Ainakin näin taloudelliselta kantilta katsottuna.
En myöskään usko että ottelumäärän nostaminen (tai tässä tapauksessa pitäminen samalla tasolla kuin nyt) tekee pelaajista yhtään parempia kuin sillä että pelattaisiin kerran viikossa peli ja treenataan loppuviikko. Päinvastoin, kun suurin osa pelaajista vielä tekee töitä tai opiskelee pelaamisen ohella ja pelataan pahimmillaan monta ottelua viikossa, niin muu elämä kärsii ja silloin kärsii myös peli, halusi tai ei. Tämä myös iso syy miksi muut maat vetää tällä hetkellä ja miksi Fliigan keski-ikä tippuu koko ajan lähemmäs 20 kuin 35 vuotta (näin mutu-tuntumalla).