Pääkallo.fi

Miesten liigaottelut viikolla 8 (20.2.-26.2.)

Viestejä
700
Huuhaan viesteissä nyt mennään aina negaatio edellä. Ei kannata ottaa tosissaan.
Joo, mä olen vastavoima esim Artolle joka on aina niin positiivinen. Ikinä ei arvostele ketään ja esim Oilersiakin jota itse ilmeisesti kannattaa muistaa aina ylistää. Arto on Jing ja meikäläinen on Jang. Kauhuntasapaino. Toi Indians-SPV otteluiden tilastointi oli pelkkää negaa. Kaikissa peleissä jompikumpi hävisi.
 
Viestejä
461
Joo, mä olen vastavoima esim Artolle joka on aina niin positiivinen. Ikinä ei arvostele ketään ja esim Oilersiakin jota itse ilmeisesti kannattaa muistaa aina ylistää. Arto on Jing ja meikäläinen on Jang. Kauhuntasapaino. Toi Indians-SPV otteluiden tilastointi oli pelkkää negaa. Kaikissa peleissä jompikumpi hävisi.
No ei se Artokaan juuri posin kautta mene. Taitaa olla vaikea asia meille kaikille.
Oilersista olet kuitenkin itse viime aikoina lytännyt Luukkosen lisäksi ainakin Kainulaisen, Summasen sekä kaikki maalivahdit ihan erikseen ihan nimeltä mainittuna. Oilers on kuitenkin pelannut todella hyvän jakson viimeisen parin kuukauden ajalta.
 
Viestejä
700
No ei se Artokaan juuri posin kautta mene. Taitaa olla vaikea asia meille kaikille.
Oilersista olet kuitenkin itse viime aikoina lytännyt Luukkosen lisäksi ainakin Kainulaisen, Summasen sekä kaikki maalivahdit ihan erikseen ihan nimeltä mainittuna. Oilers on kuitenkin pelannut todella hyvän jakson viimeisen parin kuukauden ajalta.
Vähän ollaan off topicissa mutta mennään nyt vielä kerran. Totta on että Oilers on saanut täältäkin sivalluksia. Suurin syy on pettymys miten panostuksista huolimatta on ollut suoraan sanottuna paskaa. Odotukset on ollut kovemmat mutta pettymys vielä kovempaa. Oli todella outoa että Luukkonen sai jatkaa vielä tällä kaudella ja nyt kun siitä päästiin niin aika hyvinhän tuo on mennyt. Eikö niin? Justus Kainulaisen pelaamista sentterinä kritisoin koska vaikka on maailmanluokan pelaaja hyökkäyspäässä kun joukkueella on pallo niin pallottomassa pelissä on puutteita joita ei saa Justuksen tasoisen pelaajan pelissä olla. Koska ne vaan on niin valmennus on joko epäonnistunut tai ollut sokea. Heikkouksiin täytyy puuttua. Summasen hankintaa en ole ikinä käsittänyt. Oilersin tasoisen joukkueen ei ikinä pidä hommata pelaajaa ainoastaan koska on hyvä tyyppi jolla on asenne kohdallaan mutta taidot on heikot. Oilersilla on omiakin junnuja jotka olisi ansainnut paikan ennen kuin muualta hommataan joku Summanen. Mitä pelillistä lisäarvoa Summanen on tuonut? Maalivahdeista en ole kritisoinut kuin Kaltiaista joka on yksi Suomen parhaista mutta kiistaton fakta että on alisuorittanut samoin kuin koko joukkue. Kaltianen on ehdottoman laadukas maalivahti joka on ikävä kyllä ylivalmennettu niin että luontaiset vahvuudet on heikentyneet ja siksi pelitavan muuttamisesta johtuen esim etukulmat on iso heikkous. Hyvä maalivahti joka alisuorittaa. Nordströmin hankintaan pätee samat kuin Summaseen. Nordström oli parhaimmillaan joskus 2014-2015 eikä silloinkaan minkään liigajoukkueen ykkösmaalivahti. Jossain Loviisassa oli aikoinaan toki ihan hyvä. Miksi Oilersiin kun omia kasvattejakin olisi samaan rooliin? Yhtäkään pelaajaa en arvostele henkilönä vaan ainoastaan pelaajana. Esim paljon kuraa saanut Summanenhan on todella hyvä äijä mutta se vaan ei saa olla syy miksi olla joukkueessa. Tosin parempi hyvä jätkä joka ei osaa pelata kuin täys mulkku joka on huippupelaaja.

Jos nyt pelkästään Oilers analyysien pohjalta julistat että Huuhaalta tulee ainoastaan negaa niin kapea on katsantokanta. Tosin en väitä että isossakuvassakin olisit väärässä.

Toivotaan nyt että tämänhetkinen hyvä vire kantaa keväällä pitkälle ja jos keskitytään omaan tekemiseen niin ei tarvitse miettiä mitä se Indians tekee ja miten lähellä se on sarjataulukossa. Artolta kaipiaisin vähän lojaalisuutta koska ilmeisesti on Oilersin miehiä. Tekeekö se Oilersista paremman kun Jymyä ja Indiansia haukkuu tai auttaako se Kaltsia kun ensikauden veskarin lyttää jo etukäteen? Laaksolla kuitenkin näytöt kohdillaan joten hyvä on hankinta.
 
Viestejä
155
Nyt kun tässä kohta playoffeja aletaan pelailemaan, vaikkakin hyvät pelit vielä ennen niiden alkua. Mutta mietiskelin että onko R.Kainulainen tulossa pelillä vielä tänä vuonna vai siirtyykö kauden aloitus ensi kaudelle?
 
Viestejä
419
Nyt kun tässä kohta playoffeja aletaan pelailemaan, vaikkakin hyvät pelit vielä ennen niiden alkua. Mutta mietiskelin että onko R.Kainulainen tulossa pelillä vielä tänä vuonna vai siirtyykö kauden aloitus ensi kaudelle?

Tuossa jotain juttua tuoreeltaan: Vakavasta vammasta toipuva tähtihyökkääjä viihdyttää Oilersissa ensi kaudellakin – ”Pari mestaruutta on tilattu”

Eli eiköhän viimeistään pleijarien aikana ole mukana, mutta jäänee nähtäväksi missä kunnossa ja kuinka isoon rooliin noin pitkän huilin jäljiltä.
 
Viestejä
996
Mulla ehkä menee ohi koko pointti, mutta kai se sitten oli niin että Oilersia voi ruoskia koska haaskaavat potentiaaliaan eli alisuorittavat. Tai siis muut voivat, paitsi Arto Kilponen jonka pitää olla lojaali. Indiansille ei saa naljailla koska ottavat rosteristaan kaiken irti ja oikeastaan heidän mestaruus on jo saavutettu eli pääsivät pleijareihin? Jymylle ei puolestaan saa vinoilla koska ei saa lyödä lyötyä. HuuHaa puolestaan voi kuittailla kaikille ja mistä vaan, yrittäkää kestää. Ylläpito sitten hoitaa pahimmat ylilyönnit. Jotenkin näin?

Itselleni ihan sama, mutta jos joku täällä samaan tahtiin täällä runoilisi Jokisalosta, Kirvesniemestä ynnä muista samaan tyyliin, niin millainenkohan myrsky siitä olisi jo noussut.

Onko Nordström jo ymmärtänyt omat vajavaisuutensa ja poltanut varusteensa?

Maalivahdeista en ole kritisoinut kuin Kaltiaista joka on yksi Suomen parhaista mutta kiistaton fakta että on alisuorittanut samoin kuin koko joukkue.

Lopuksi sanottakoon, ei tämä minun verenpainetta nosta. Olen tämän jo vissiin aiemminkin todennut, että sinänsä tykkään näistä HuuHaan provosoivista jutuista, joista monet sinänsä osuvat ihan hyvin maaliinkin, ei tietty kaikki. Mutta turha nyt kuitenkaan Arton kimppuun käydä kun omat kommentit on pari kertaa roisimpia.
 
Viestejä
996
Oilersista vielä sen verran että toki toivon heidän saavuttavan mestaruuden, jos ei vielä tällä kaudella niin tulevaisuudessa. Luukkonen ajoi sisään pelityylin, joka ei välttämättä ole kaikissa tilanteissa ”järkevä” tai ”voittava”. Mutta kukaan tuskin sitä voi tylsäksi moittia, vaikka kuinka alisuorittavat. Itselleni katsojana ja kannattajana pelin viihdyttävyys on jopa menestystä tärkeämpää.

Jos siis joskus se päivä tulee jolloin Oilersissa tehdään suunnan muutos ja todetaan että eipä tullut riittävän kirkkaita pokaaleja ja nyt ryhdytään ajamaan sisään jotain pallonhallinta-puolustusta, jonka ideana on hinkata sitä pakkipakkia maailman tappiin, joka vie sekä vastustajalta ja katsojilta halun elää, niin äänestän jaloillani välittömästi. Niitäkin jengejä tässä sarjassa riittää (parempi kun en nimeä) ja jos sellainen syntyy Tapiolaan, niin ei tartte sitten ihmetellä miksi sielläkin käy keskimäärin 200 henkeä nuokkumassa katsomossa. Tai no, mistä minä tiedän, meitä on moneksi. Ehkä joku tykkää sitä kuuluisaa maalin kuivumistakin seurata.
 
Viestejä
700
Oilersista vielä sen verran että toki toivon heidän saavuttavan mestaruuden, jos ei vielä tällä kaudella niin tulevaisuudessa. Luukkonen ajoi sisään pelityylin, joka ei välttämättä ole kaikissa tilanteissa ”järkevä” tai ”voittava”. Mutta kukaan tuskin sitä voi tylsäksi moittia, vaikka kuinka alisuorittavat. Itselleni katsojana ja kannattajana pelin viihdyttävyys on jopa menestystä tärkeämpää.

Jos siis joskus se päivä tulee jolloin Oilersissa tehdään suunnan muutos ja todetaan että eipä tullut riittävän kirkkaita pokaaleja ja nyt ryhdytään ajamaan sisään jotain pallonhallinta-puolustusta, jonka ideana on hinkata sitä pakkipakkia maailman tappiin, joka vie sekä vastustajalta ja katsojilta halun elää, niin äänestän jaloillani välittömästi. Niitäkin jengejä tässä sarjassa riittää (parempi kun en nimeä) ja jos sellainen syntyy Tapiolaan, niin ei tartte sitten ihmetellä miksi sielläkin käy keskimäärin 200 henkeä nuokkumassa katsomossa. Tai no, mistä minä tiedän, meitä on moneksi. Ehkä joku tykkää sitä kuuluisaa maalin kuivumistakin seurata.
Ja just pari viestiä aikaisemmin pyysin että annetaan Indiansin tehdä mitä tekee ja Oilers keskittyköön omaansa niin johan taas piti ottaa Indians esimerkiksi. Sitä tarkoitit vaikka mitä väität. Selvitä faktat niistä Otahallin katsojaluvuista. Oilers on aina ollut aktiivista peliä pelaava joukkue ja toivottavasti on sitä tulevaisuudessakin. Pelityyli on haastava ja silloin pelaajien täytyy kyetä siihen molempiin suuntiin. Täytyy olla peliälyä. Pelkät jalat ja vikkelät kädet ei riitä. Viimeksi siihen on kyetty Ahtiaisen aikaan. Luukkosen aikaan ei oltu siellä päinkään. Yliaktiivinen pelityyli vaatii sentteriltä todella osaavaa pelaamista erityisesti käännöissä kun menetetään pallo. Ymmärrät varmaan mitä tarkoitan viitaten edellisiin viesteihini. Pelityyli pitää opetella ja se täytyy oppia. Jos niin ei tehdä niin kotietukin pleijareissa on haaste. Mutta nyt tämä tästä tässä ketjussa.
 
Viestejä
996
Joo ymmärsin kyllä. Ja siinä me sitten varmaan ollaan eri linjoilla. Mun puolesta saat jatkaa ahkeraa ja sinänsä ansiokasta tilitystä Oilersin epäonnistumisista maailman tappiin ja se on mulle ihan ookoo. Mutta ei sitten kannata ottaa hernettä nenään jos kuittia tulee toiseenkin suuntaan.
 
Viestejä
14
Nyt vois joku lähettää hamekangasta Ervin toimistolle. Aiemmin seuran mikälie liigajohtaja kommentoi:

– Ei olla viety asiaa eteenpäin. Ehkä tuohon voisi kommentoida siten, että meillä on ihan riittävästi tekemistä ja fokusta siinä, että me itse noudatetaan näitä sääntöjä, ja pyritään mahdollisuuksien mukaan pärjäämään sarjassa. Varsinkin tämän hetken tilanteessa sen suhteen on niin sanotusti ihan riittävästi työtä.

Ja nyt sitten paljastuikin että Ervi asiaa oli vienyt eteenpäin.
 
Viestejä
467
"– Olemme ottaneet tapauksen käsittelyyn riittävästi aikaa, sillä asia ei ole yksinkertainen. Liitto on käyttänyt tämän tapauksen tulkitsemisessa apunaan urheiluoikeuden asiantuntijoita sekä omaa asiantuntijaverkostoaan, toteaa pääsarjapäällikkö Joni Toivola"

Ymmärsinkö oikein, että Liitto tarvitsee ulkopuolista apua tulkitsemaan omia sääntöjään?
 

yyz

Viestejä
661
... Ja nyt sitten paljastuikin että Ervi asiaa oli vienyt eteenpäin.
"EräViikingit ei ole kuitenkaan tehnyt pelaajasta edustusoikeutta koskevaa vastalausetta. EräViikingit ei ole määräajan puitteissa tehnyt ilmoitusta rikkomuksesta, eikä suorittanut siihen kuuluvaa käsittelymaksua (300 €)."
 
Viestejä
1,608
Nyt vois joku lähettää hamekangasta Ervin toimistolle. Aiemmin seuran mikälie liigajohtaja kommentoi:

– Ei olla viety asiaa eteenpäin. Ehkä tuohon voisi kommentoida siten, että meillä on ihan riittävästi tekemistä ja fokusta siinä, että me itse noudatetaan näitä sääntöjä, ja pyritään mahdollisuuksien mukaan pärjäämään sarjassa. Varsinkin tämän hetken tilanteessa sen suhteen on niin sanotusti ihan riittävästi työtä.

Ja nyt sitten paljastuikin että Ervi asiaa oli vienyt eteenpäin.
Tuon nyt arvasi heti ns. paskapuheeksi. Karsintapeikko koputtelee ovella ja samalla avautuu mahdollisuus ilmaisiin pisteisiin.
 
Viestejä
8,033
Tehtiin sitten protestia tai ei niin kyllä ne säännöt pitäisi samat olla kaikille. Onko nyt niin että vastustaja saa tehdä ihan mitä haluaa eikä seurauksia synny, jos en vaan tee protestia.
Siinä mielessä säännöt on samat. Onhan noita asianomistajarikoksia lainsäädännössäkin, eli saat tehdä tietyissä asioissa ihan mitä tahansa, jos kohteesi ei siitä älähdä.
 
Viestejä
633
Ymmärsinkö oikein, että Liitto tarvitsee ulkopuolista apua tulkitsemaan omia sääntöjään?
Sääntöjen tulkinnan lisäksi näissä kannattaa ennakoida jo etukäteen mahdolliset vasta-argumentit, katsoa ulkopuoleltapäom. Siihen ulkopuolinen juristi on hyvä, kun ei ole sillä tavalla kiinni siinä alkuperäisessä ajatusmallissa, että näkökenttä kapeutuisi.
 
Viestejä
421
Eipä tuo nyt taas ollutkaan ihan simppeli juttu 😳
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös