Pääkallo.fi

P22 SM-sarja 2022-2023

Viestejä
497
8-play off joukkuetta kaikkien karsintojen jälkeen : Clasu,Ervi,Happee,Spv,Ols,Tps,Lasb ja Inkkarit
1) Classic-tasainen ryhmä ja suoritus taso
2) Spv-saa F-liigasta hyvät avut
3) Ols-pohjoinen puhuri
4) Lasb-black horse
Entäs jos Ervin liiga pääseekin kuiville? Tänään aika tylyt pisteet Clasulta..
 
Viestejä
616
Entäs jos Ervin liiga pääseekin kuiville? Tänään aika tylyt pisteet Clasulta..
Ei pääse valitettavasti🤦🏻‍♂️ tuossa Tps:n tilalla oli tarkoitus olla Nokia.Eilisessä pelissä Ervi tarvitsi pisteitä enemmän kun Classic siksi numerot tuollaiset kun oli
 
Viestejä
497
Ei pääse valitettavasti🤦🏻‍♂️ tuossa Tps:n tilalla oli tarkoitus olla Nokia.Eilisessä pelissä Ervi tarvitsi pisteitä enemmän kun Classic siksi numerot tuollaiset kun oli
Tajusivat 4-1 tilanteessa ettei me näitä pisteitä tarvitakaan ja antoivat 8 omiin?
 
Viestejä
616
Tänään myllypurossa suhteellisen iso kamppailu playoff-paikkoja ajatellen. Hawks-M team 18.30. Haukkojen pakko ottaa 3 pistettä jos jatkopaikka kiinnostaa.
Haukoille taitaa riittää voitto myös 2 pist jos Mteam menettää tämän jälkeen pisteitä joko Karhuille tai Loviisalle ja Haukat voittaa molemmat
 
Viestejä
370
Kyllä puolueellinen saa olla. Se että haukut tuomaria paska housuksi julkisesti ei ole enää puolueellisuudella perusteltavissa.
Sanoinko mä näin jossain vaiheessa?😅 En muutenkaan mielestäni, ja saadun palautteen pohjalta järin puolueellinen ole, tottakai pienet siniset lasit päässä on. Mutta, voihan sitä olla mielipiteitä, eikä itselläni ole ainakaan asiasta tarvetta tämän enempää jauhaa. (Ps. et kai itse vain ole ko. tuomari kun noin kupoliin meni 🤣)
 
Viestejä
616
Haukoille taitaa riittää voitto myös 2 pist jos Mteam menettää tämän jälkeen pisteitä joko Karhuille tai Loviisalle ja Haukat voittaa molemmat
Harmi et Hawks ei ollut parhaalla porukalla ja MTeam oli,olisiko tulos ollut toinen ? Luulen et olisi
 
Viestejä
1,109
Sanoinko mä näin jossain vaiheessa?😅 En muutenkaan mielestäni, ja saadun palautteen pohjalta järin puolueellinen ole, tottakai pienet siniset lasit päässä on. Mutta, voihan sitä olla mielipiteitä, eikä itselläni ole ainakaan asiasta tarvetta tämän enempää jauhaa. (Ps. et kai itse vain ole ko. tuomari kun noin kupoliin meni 🤣)
Kyllä kaikella kunnioituksella sulla on aika vahvat värilasit päässä😅, itse pidän vähän neutraalimmasta, mutta kaikki tyylillään
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
370
Kyllä kaikella kunnioituksella sulla on aika vahvat värilasit päässä😅, itse pidän vähän neutraalimmasta, mutta kaikki tyylillään
No, saa sitä mielipiteitä olla. Suurin osa palautteesta on ollut toista, mutta kaikki otetaan vastaan 🫡 Ja myönnän toki että P22 / Suomari vedetään vahvemmilla laseilla, koska niin selkeästi seuran tuottamaa kamaa ja raha tulee myös seuralle. F-liigassa pyrkinyt viemään koko ajan hommaa mahd. neutraaliin suuntaan, vaikka toki oman jengin suorituksista äänenpaino saattaa nousta enemmän kuin vastustajan.
 
Viestejä
46
Onpas eräs pistänyt em. pelin jälkeen hallin ilmeisesti oikein kunnolla remonttiin, kun on pöytäkirjan mukaan tuomittu kaverille 6 x 2 min. ja 3 x 20 min. :unsure:
 
Viestejä
46
Onpas eräs pistänyt em. pelin jälkeen hallin ilmeisesti oikein kunnolla remonttiin, kun on pöytäkirjan mukaan tuomittu kaverille 6 x 2 min. ja 3 x 20 min. :unsure:
Korjaus heti ja omatoimisesti perään:
Eipäs olekaan nimenomaan pöytäkirjan mukaan. Pöytäkirjan mukaan on "vain" 2 + 2 + 20.

Tulospalvelun mukaan toki on siten, kuten edellä väitin.
 
Viestejä
1,109
No, saa sitä mielipiteitä olla. Suurin osa palautteesta on ollut toista, mutta kaikki otetaan vastaan 🫡 Ja myönnän toki että P22 / Suomari vedetään vahvemmilla laseilla, koska niin selkeästi seuran tuottamaa kamaa ja raha tulee myös seuralle. F-liigassa pyrkinyt viemään koko ajan hommaa mahd. neutraaliin suuntaan, vaikka toki oman jengin suorituksista äänenpaino saattaa nousta enemmän kuin vastustajan.
Joo siis vedät hyvin, persoonia tarvitaan 💪😁
 
Viestejä
68
Sanoinko mä näin jossain vaiheessa?😅 En muutenkaan mielestäni, ja saadun palautteen pohjalta järin puolueellinen ole, tottakai pienet siniset lasit päässä on. Mutta, voihan sitä olla mielipiteitä, eikä itselläni ole ainakaan asiasta tarvetta tämän enempää jauhaa. (Ps. et kai itse vain ole ko. tuomari kun noin kupoliin meni 🤣)

Sanoinko MINÄ jossain kohtaa niin että SINÄ olisit niin perustellut. Luetun ymmärtäminen.
 
Viestejä
370
Sanoinko MINÄ jossain kohtaa niin että SINÄ olisit niin perustellut. Luetun ymmärtäminen.
Siis hetkinen, sun mukaasi dumarin suorituksesta mielipiteen kertomista ei voi puolueellisuudella selittää, johon totesin että en niin ole väittänytkään? 🤣 Mä en pysy nyt enään kartalla tästä sun mielenpahoittamisesta, mutta ei mun varmaan tarvitsekaan. Kaikkee hyvää sulle ja tsemppiä kauden jatkoon, muista hengittää välillä 😉
 
Viestejä
28
Kuluvan viikon jälkeen voidaan alkaa kääntää katseita pleijareihin sekä karsintoihin. 5 joukkuetta jo varmistanut paikan pleijareissa eli Ols, happee, classic, krp ja ervi. Spv ja Tps vääntävät viimeisestä suorasta paikasta, mutta tps saa kovan tempun tehdä että hakee täydet pisteet oulusta viimeisessä ottelussa ja ohittaa seinäjokelaiset. Ei toki mahdotonta.

Karsimassa siis ovat jo indians, lasb sekä m-team joista 2 ensimmäistä todennäköisesti kohtaavat karsinnassa kun stadissa vielä odotellaan vastustajaa.

Sm paikan ensi kaudelle on tuon top 10 lisäksi jo varmistanut hawks. Heillä kausi ehkä pieni pettymys varsinkin kun viimeisen karsinta paikan vei paikallisvastustaja m-team, jonka hawks vielä viime kauden lopussa sysäsi divariin. Karhut taisi pelata reilut puoli kautta voitoitta, mutta viimeinen suora sm paikka on vahvasti hallussa. Oilers on porilaisille kovin haastaja varsinkin kun katsotaan molempien otteluohjelmia. Loviisa sekä åif matemaatisesti vielä mukana taistossa, mutta yllätystuloksia saisivat kaivaa. Toki top3:n viimeiset 2 peliä enemmän tai vähemmän merkityksettömiä joten yllätysten mahdollisuus varmasti suurempi kuin muutama viikko sitten.

Sudet saa yllättää että välttää suoran putoamisen. Muuten åif, loviisa ja oilers vääntävät viel karsintojen, suoran putoamisen sekä suoran säilymisen väliä.

divarissa josba sekä steelers varmistivat nousunsa ensi kaudelle jo jokunen viikko sitten. Muutenkin sarjataulukko pysyy viivojen suhteessa todennäköisesti samana eli fbc turku ja sb vantaa lähtevät karsimaan.
 
Viestejä
28
Kohta kausi tällä sarjasysteemillä pelattu. Mitä mietteitä? Onko tämä kahden lohkon sarja parempi kuin edellinen?
Itse keksi perusteluja puolesta sekä vastaan, mutta kyllä nykyistä järjestelmää on helpompi kuopata kuin hehkuttaa pilviin.

Ensinnäkin sarjamuutosta taidettiin perustella tasaisempien otteluiden saamisella sekä muistaakseni ottelumäärien lisäämisellä. Ottelu määrät sm puolella ovat kasvaneet runkosarjassa edellisestä 22 ottelusta 26-28 otteluun. Divarissa puolestaan tilanne surullisempi kun ylempää divaria pelaan vain 5 joukkuetta, joten pojille tulee vain 8 ottelua joulukuun puolestavälistä maaliskuun alkuun.
Kun tarkastellaan otteluiden tasaisuutta niin alkusarjoissa toki oli sm puolella tiukkaa, mutta molemmissa sarjoissa jumbo eli steelers sekä karhut olivat väärissä sarjoissa. Lisäksi divarissa esim M-team pelasi koko alkukauden tappioitta ja grifk ei saanut pistettäkään. Tästä saadaan ainoa posi, jonka löydän: grifk päässyt oikeaan sarjaan alemmassa divarissa, jossa se on saanut pisteitä ja M-team noussut jo melkein pleijareihin. eli joukkueet saatu pelaamaan oikeantasoisia pelejä alkukauteen verrattuna.

Edelliskausilla on ollut siis 14 joukkueen sm sekä 12 joukkueen divari. Jos nyt etsitään selvää rajaviivaa tasojen erolta voidaan sellainen löytää alemmasta sm Hawksin jälkee. Eli mielestäni sarjataulukkoa katsottaessa tällä kaudella on 11 joukkuetta, joista yksikään ei varmaan täysin jalkoihin jäisi toisiaan vastaan. Lisäksi löytyy karhut sekä oilers, jotka voivat hyvänä päivänä ja oikealla kokoonpanolla haastaan sarjan jokaista jengiä. Näiden 13 jengin jälkeen nykyisessä valtakunnallisessa järjestelmässä jäisi jäljelle 14-15 jengiä (saipasta riippuen).

Nykyinen järjestelmä toki mahdollistanut steelersille tippumisen sekä nousun samalla kaudella, päästänyt M-teamin taistelemaan pleijari paikasta sekä antanut josballe kaksi mahdollisuutta nousta, joista toisen se onnistui käyttämään.

Merkittävää muutosta ei siis ole syntynyt suuntaan tai toiseen. Kuitenkin vanhassa järjestelmässä joukkueiden lukumäärät per sarja olivat ehkä hiukan hukassa. Niinkuin tälläkin kaudella. Kun heittää lokaa johonkin suuntaan niin olisi myös hienoa keksiä ratkaisuja, joten heitetään ajatus ilmoille. Ainakin nykyisten sarjatilanteiden pohjalta olis mielestäni kaikkein perustelluinta luoda 12 joukkueen sm sekä 12 joukkueen divari. Toki tämä karsisi vanhasta järjestelmästä 2 joukkuetta valtakunnallisista sarjoista ja nykyisestä 4. Tällaisella järjestelmällä Sm joukkueita olisi:

Ols
Happee
Classic
Krp
Ervi
Spv
Tps
Indiands
Lasb
M-team
Hawks
Karhut/Oilers

Ja divari joukkueita puolestaan olisi:

Karhut/Oilers
Loviisa
Åif
Sudet
Josba
Steelers
SB Vantaa
Salba
Fbc Turku
(Saipa)
Tiikerit
Ilves



Väittäisin sarjojen olevan melko tasaisia ja ero kärjen ja pohjan välillä olevan inhimillinen. Kehittävintä pelaajille on kuitenkin varmaan kaikkien mielestä haastavat ja kilpailulliset pelit, mutta ei tietenkään turpajaiset. Tottakai helppo kesken kauden huudella kun joukkueiden taso tiedetään, mutta jos jotain tasonmittailuja halutaan niin mielestäni nykyistä parempi olisi sitten vaikka näiden sarjojen väliset karsinnat, tyyliin pohja 2 ja kärki 2 pelaa paikoista jouluna.
Toisin sanoen: Perseellään oli, perseellään on ja perseellään tulee olemaan.
Mielestäni kuitenkin väärin suojella p22 sarjassa pelaavia miehen alkuja kovilta tappioilta ja raa'alta kilpailulta. Liikaa kikkailua ja säätöä nykyisessä järjestelmässä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös