Pääkallo.fi

Salibandymaalivahdin varusteet

Viestejä
41
Omasta kokemuksesta fat pipe on kaikissa muissa osa alueilla paras paitsi hanskoissa ja kypärissä.

Näin se vaan eroaa kun itse voin Fättäriltä harkita lähinnä vain hanskoja. Muista löydän kyllä muilta valmistajilta parempia vaihtoehtoja helposti. :)

Fättäri tuntuu ainoana ymmärtävän, että hanskoissa pitoa tarvitsee myös sormien "kylkiin", eikä pelkästään kämmenosalle. Myös kestävyys on korkeaa luokkaa. Silikoni vaan vähän peltimäinen.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
37
millä vois suojata käsiä?itellä on nää fättärin hanskat: https://d3d4to3qraukqq.cloudfront.n...IPE_Fat_mv-hanskat_56524164.jpg?c=system_640x

mut tuntuu,että pallojen osumat tuntuu tosi kovaa,nää hanskat kädessä.
oon alottanu maalissa noin vuosi sitten, ja oon 35v nainen. käteen tulee helposti mustelmia, ja sormet kipeinä kauan,joten onko mitään kikkoja tai vinkkejä,miten sais pallon iskuja lievennettyä,ennen harkkoja? tällöin en myös pelkää niin kovasti palloja,jos iskut tuntuis lievemmiltä käsissä. kiitos😒
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
40
millä vois suojata käsiä?itellä on nää fättärin hanskat: https://d3d4to3qraukqq.cloudfront.n...IPE_Fat_mv-hanskat_56524164.jpg?c=system_640x

mut tuntuu,että pallojen osumat tuntuu tosi kovaa,nää hanskat kädessä.
oon alottanu naalissa noin vuosi sitten, ja oon 35v nainen. käteen tulee helposti mustelmia, ja sormet kipeinä kauan,joten onko mitään kikkoja tai vinkkejä,miten sais pallon iskuja lievennettyä,ennen harkkoja? tällöin en myös pelkää niin kovasti palloja,jos iskut tuntuis lievemmiltä käsissä. kiitos😒
Hyvät lämmittelyt käsille auttavat ainakin itseä. Käytä pihalla kokoajan hanskoja, vaikka kädet hikoaisivatkin. Ota aluksi helppoja vetoja vaikka hieman kauempaa.

Voit kokeilla myös käyttää paksumpia pihahanskoja kun otat ensimmäisiä vetoja👍🏻

Nämä on toiminut itsellä 👍🏻
 
Viestejä
41
millä vois suojata käsiä?itellä on nää fättärin hanskat: https://d3d4to3qraukqq.cloudfront.n...IPE_Fat_mv-hanskat_56524164.jpg?c=system_640x

mut tuntuu,että pallojen osumat tuntuu tosi kovaa,nää hanskat kädessä.
oon alottanu naalissa noin vuosi sitten, ja oon 35v nainen. käteen tulee helposti mustelmia, ja sormet kipeinä kauan,joten onko mitään kikkoja tai vinkkejä,miten sais pallon iskuja lievennettyä,ennen harkkoja? tällöin en myös pelkää niin kovasti palloja,jos iskut tuntuis lievemmiltä käsissä. kiitos😒

Nuo kyseiset hanskat on jo lähtökohtaisesti melko paksut, joten siltä puolelta tuskin isommin apuja löytyy. Jos ongelma on lähinnä kylmien kelien aikaan niin alkulämmöt voi aloittaa esim. kunnon talvirukkasilla, jotta räpylät saa kunnolla lämpöisiksi. Jotkut teippailee sormiaan, mutta silloin yleensä pelaavat ilman hanskoja.
 
Viestejä
72
millä vois suojata käsiä?itellä on nää fättärin hanskat: https://d3d4to3qraukqq.cloudfront.n...IPE_Fat_mv-hanskat_56524164.jpg?c=system_640x

mut tuntuu,että pallojen osumat tuntuu tosi kovaa,nää hanskat kädessä.
oon alottanu naalissa noin vuosi sitten, ja oon 35v nainen. käteen tulee helposti mustelmia, ja sormet kipeinä kauan,joten onko mitään kikkoja tai vinkkejä,miten sais pallon iskuja lievennettyä,ennen harkkoja? tällöin en myös pelkää niin kovasti palloja,jos iskut tuntuis lievemmiltä käsissä. kiitos😒

Pihalla lämpimien hanskojen käyttö kannattaa. Suosittelen myös ennen treenejä pitämään käsiä juoksevan kuuman veden alla ja sen jälkeen hakkaamaan käsiä yhteen. Kyseiset toimenpiteet toimivat hyvin myös erikseen.

Hanskoista tuo ei kyllä ole kiinni. Mistään hanskoista ei saa kunnon suojaa käsille. Kädet lämpimiksi heti treenien alusta lähtien niin homma sujuu ja vedot ei pelota.
 
Viestejä
44
millä vois suojata käsiä?
En usko että toisista hanskoista apua löytyy, ainakaan sellaisista joilla voi vielä pelata. Koitettu on;). Kädet vaan pitää "totuttaa" iskuihin. Ehkä hieman karu tapa mutta keholla on keinonsa puolustautua jatkuvaa ulkopuolista rasitusta kohtaan.
 
Viestejä
14
Joulusiivouksessa osui käsiini kolmet maalivahdinhousut. Jääneet pieniksi juniorin kasvaessa. Kaikissa on polven kohdalta kulunut päälikangas ohueksi tai rikki. Muutoin olisivat kunnossa. Voisin niitä lahjoitella eteenpäin vaikka pihapeleihin. Onko kevlarkangasta saatavilla vaikka liimataustaisena korjauspaikoiksi ja miten reunat pitäisi ommella?
 
Viestejä
41
Joulusiivouksessa osui käsiini kolmet maalivahdinhousut. Jääneet pieniksi juniorin kasvaessa. Kaikissa on polven kohdalta kulunut päälikangas ohueksi tai rikki. Muutoin olisivat kunnossa. Voisin niitä lahjoitella eteenpäin vaikka pihapeleihin. Onko kevlarkangasta saatavilla vaikka liimataustaisena korjauspaikoiksi ja miten reunat pitäisi ommella?

Liimauksista en osaa sanoa, mutta kangasta varmaan löytyy. Corduraahan se on ja ainakin nimikkeen tuntee ihan Eurokangaskin. Netin välityksellä varmaan valikoimakin kasvaa. Käsittääkseni kangasta on kumminkin eri vahvuuksilla, joten veskahousuissa käytettävää versiota en tiedä.

Liimauksessa ainakin huomioisin, ettei itse liima tee materiaalista tönkköä. Yksi vaihtoehtohan on tehdä kuten Pedersen Collectionin housuissa takavuosina. Kulutuspalat oli ihan velcro-nauhoilla kiinni housuissa.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
10
Oxdogin pitkät polvarit, toimineet viisi vuotta ja vieläkin loistavat melkein jokapäiväisellä treenillä! Maskeista blindsave ehdoton ykkönen! Ulkonäöllisesti parhaimman näköinen, pysyy päässä vaikka mikä tulisi, helppo huoltaa ja paljon kevyempi kuin esim. W3f!
 
Viestejä
54
Oxdogin pitkät polvarit, toimineet viisi vuotta ja vieläkin loistavat melkein jokapäiväisellä treenillä! Maskeista blindsave ehdoton ykkönen! Ulkonäöllisesti parhaimman näköinen, pysyy päässä vaikka mikä tulisi, helppo huoltaa ja paljon kevyempi kuin esim. W3f!

Boldattu kohta jotenkin pisti silmään lukiessa ja piti aivan tarkistaa asia. En tiedä miten tämänkin olet määrittänyt, mutta Wallin mukaan W3F painaa 950 grammaa ja Blindsaven maskin esitttelytekstissä lukee, että heidän maskinsa painaa tismalleen samat 950 grammaa. :unsure:
 
Viestejä
10
Boldattu kohta jotenkin pisti silmään lukiessa ja piti aivan tarkistaa asia. En tiedä miten tämänkin olet määrittänyt, mutta Wallin mukaan W3F painaa 950 grammaa ja Blindsaven maskin esitttelytekstissä lukee, että heidän maskinsa painaa tismalleen samat 950 grammaa. :unsure:
Ota molemmat maskit käteen ja vertaa.
 
Viestejä
41
Wallin W5 ainakin juuri keittiövaa'an päälle asetettuna 1045g. En tiedä miten vahvasti painoltaan eroaa W3:sta. Kapeampi malli.
 
Viestejä
24
Tässä kun toiveita elättelee että joskus pääsisi vielä kentille koppailemaan ja kaikki katseet on uuteen kauteen suunnattu niin olisi aika alkaa miettiä varusteiden päivitystä.
Siispä kyssärini onkin että millaisia kokemuksia Blindsaven paidoista & housuista? Vähän kiinnostaisi lähteä kokeilemaan kuvan settiä, mutta sen hintasia vehkeitä ei sokkona ostella. Ittellä ks.brändin panssari ja se on ollut ihan(y) DB867A70-4E16-4004-BABA-327C589F5863.jpeg DB867A70-4E16-4004-BABA-327C589F5863.jpeg
 
Viestejä
14
millä vois suojata käsiä?itellä on nää fättärin hanskat: https://d3d4to3qraukqq.cloudfront.n...IPE_Fat_mv-hanskat_56524164.jpg?c=system_640x

mut tuntuu,että pallojen osumat tuntuu tosi kovaa,nää hanskat kädessä.
oon alottanu maalissa noin vuosi sitten, ja oon 35v nainen. käteen tulee helposti mustelmia, ja sormet kipeinä kauan,joten onko mitään kikkoja tai vinkkejä,miten sais pallon iskuja lievennettyä,ennen harkkoja? tällöin en myös pelkää niin kovasti palloja,jos iskut tuntuis lievemmiltä käsissä. kiitos😒

Tähän jo useampi kommentoinut, mutta eniten koskee just jos on kylmät kädet. Meillä on harkkahallilla lämpöpatteri jonka putkissa lämmittelen kädet oikein mukaviksi. :)

Lämmittelyvedot tietysti auttaa myös, mutta tuolla esilämmityksellä saa oikaistua hyvin.
 
Viestejä
14
Näin se vaan eroaa kun itse voin Fättäriltä harkita lähinnä vain hanskoja. Muista löydän kyllä muilta valmistajilta parempia vaihtoehtoja helposti. :)

Fättäri tuntuu ainoana ymmärtävän, että hanskoissa pitoa tarvitsee myös sormien "kylkiin", eikä pelkästään kämmenosalle. Myös kestävyys on korkeaa luokkaa. Silikoni vaan vähän peltimäinen.

Nää on aina niin makuasioita ja hyvä niin. :)

Itellä ollut Neumannin ja sittemmin Fatpipen nahkahanskoja.
Nyt uusin on fatpipen liimaavalla pinnalla, mutta on jo hieman rikki, eli cutters lähtee varmaan kokeiluun kun taas pääsee koppailemaan.

Muuten kamat onkin aika kohtuu hyvässä kunnossa vielä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös