Pääkallo.fi

Salibandyn livelähetykset, maalikoosteet ja muu videotuotanto

Lienee kaikille selvää, että erilaiset striimit vähentävät paikan päällä katsovien määrää. Tähän trendiin ei ole lääkettä, sillä me kuluttajat siirrymme muutenkin virtuaalielämyksiä kohti ja pysymme samalla mukavuusalueella kotisohvalla kanavia surffaten. Sirkustempuilla voidaan elävoittää ottelutapahtumaa ja ja siten viivyttää väistämätöntä kehitystä. Paikan päällä otteluiden seuraaminen tulee edelleen vähenemään.

Naissalibandy yllätti minut menneellä kaudella kun sitä aloin enemmän seuraamaan ja pääsin liigaa katsomaan paikan päälle. Surkean vähän oli mestarinkin välieräpelissä varsinkin kotijoukkuetta kannustavia katsojia, mikä pisti miettimään tilannetta. Miksi näin on, että katsojat lasketaan kymmenissä. Seurat tietysti ilmoittavat kaikki myydyt kausiliput paikalla olijoiksi, siksi virallinen luku on paljon suurempi kuin todellinen.

En näe mitään pahaa siinä, että naisten säbää lähetetään vaikka kaikki pelit. Hieno juttu ja pelejä on kiva seurata. Sille vain pitää löytää maksaja. Yhden pelin tuotanto maksaa yhdellä kameralla sen tuhatlappusen, kaksikin jos matkaa tulee. Seurat ei tähän pysty eikä liittokaan. Jakelijat ovat ainoa taho mainossponsorien kuten VeikkausTV ohella.

Striimauksen katsojissa ratkaiseen hinta ja tilaamisen helppous. Yksittäisen ottelun ostaminen on liian hankalaa. Alle kympin kuukausimaksulla saatava vakiotilaus, ja valmis sovellus äly-tv:ssä on se joka toimii - varsinkin naisille :).

Miten helvetin vaikeaa se voi olla? Oletko ikinä katsonut peiliin ja ihmetellyt minkä vuoksi kanssasi ei käytännössä kukaan täällä asiallisesti keskustele?.
Näin kohteliaana kommenttina: jos tarkastelee sinun "yhden lauseen" viestihistoriaasi, niin en hirveästi lähtisi neuvomaan muita siitä mitä lisäarvoa tuot keskustelijana tänne. Eiköhän me molemmat mahduta tänne vaikka tiedän olevani vähemistössä (naisena) näkemykseni ja kokemukseni kanssa. Tosiasia on se, että enemistö tänne kirjoittavista eivät näe ja koe niitä mahdollisia epäkohtia mitä tuon tänne esille.

Ja toisekseen, minun kanssani käydään hyvää keskustelua muutaman nimimerkin kanssa mm ykstyisviestein mikä tällä on merkitystä minun palstauskottavuuteni kanssa. Surullista tässä on se tosiaan, että niin moni haluaa jatkaa keskustelua YV:nä ettei heitä leimata täällä.

Mutta loppukädessä minä luotan Ylläpidon arvointikykyyn arvioimaan olenko minä ja viestini tänne sopivia.

@Katsoja :lle täältä virtuaalipeukkua.

Pahin sählyn(miehet ja naiset) epäkohta on järkyttävät tasoerot. Liian vähän tosissaan pelaavia ja panostavia. Liikaa matseja missä ei mitään jännitystä, kun peli ohi ekassa erässä. Naisten liigassa ihan hyvä uudistus. Pelin taso pitää olla sellaista, että kiinnostaa muitakin kuin lajiniiloja! Kuukauden ottelut pitäisi valita ei tasapuolisesti, näytetään vain kärkipelejä. Tavoite lienee saada muitakin kuin niiloja katsomaan lähetyksiä?

Viimeksi muokattu:
Itse haluan, että jatkossa näytetään vain naisten pelejä. Vaikka ottelut on C-poikien haastajatasoa, niin Reija on vakuuttanut, että olen sovinisti ja en ymmärrä hyvää urheilua.

Itse haluan, että jatkossa näytetään vain naisten pelejä. Vaikka ottelut on C-poikien haastajatasoa, niin Reija on vakuuttanut, että olen sovinisti ja en ymmärrä hyvää urheilua.
Jos itse olet sitä mieltä, että olet sovinisti niin sille ei voi mitään. Sen sijaan kutsuisin sinua kenties hassuksi tuolla omenoiden ja päärynöiden vertailulla.

Katselin tuosta tuota Naisten Salibandyliigan Ruutu+:n ohjelmistoa, ja jos jätetään Kooveen ja ErVin kotipelit pois, niin koko kaudella näytetään yhteensä kahdeksan ottelua.

Katselin tuosta tuota Naisten Salibandyliigan Ruutu+:n ohjelmistoa, ja jos jätetään Kooveen ja ErVin kotipelit pois, niin koko kaudella näytetään yhteensä kahdeksan ottelua.
Ruudun tarjonta onkin ihan ok ja erona Veikkaukseen niin kaupallinen yritys saada itse määritellä mikä on heidän toiminnalleen kannattavaa toimintaa ja mitä kannattaa lähettää ja mihin hintaan. Minun kritiikki olikin valtionyhtiön toimintaa kohtaan, jota ohjaa myös kaupallisuuden lisäksi nk pehmeät, yhteiskunnalliset arvot kuten esimerkiksi tasa-arvo yms muu yhteiskuntavastuu.

Mutta kiva, kun liittokin huomioi ja uutisoi naisten liiga-avauksen suoraa lähetystä / mediatilaisuutta etusivullaan... oho eikun.

Viimeksi muokattu:
Kyllähän noita naistenkin pelejä välillä katsella voisi, mutta onhan se jo täältäkin palstalta (valitettavasti) nähtävissä miksi juuri vaikkapa Veikkaus ei pelejä näytä.

Naisten salibandy ei aiheuta mitään keskustelua, se ei vaan (riittävästi) kiinnosta ihmisiä. Harkkapeleissä naisten maajoukkueesta alkaen kaikki ottaa poikajunnujengeiltä pataan, niin ei tuo yllätys ole ettei kiinnosta. En sitä sano etteikö se osaisi viihdyttävää olla, mutta naisten sm-tason palloilusarjoilla on yleisesti valitettavan pitkä matka kuluttajien ja läheysten toimittajien sydämiin.

E: KooVeelle ja Eräviikingeille kiitosta kun yrittävät tuoda näkyville.

Enemmän kuin tuplaantui aiempi määrä, se on varsin mukava lisäys.

Minä en noita Koovee/ErVi omia laske mukaan, ihan puhtaasti siksi, että ne ovat omia tuotantoja ts. yleisempi päätösvalta (esim. liitto/Ruutu) ei ole päättänyt niitä esittää eikä niitä tuota pl. pieni markkinointi ja jakelukanava.

Mitä ihmettä Seinäjoella? Ennen laadukkaat lehdistötilaisuudet vaihtuneet aloittelijatasolle ja ääni katoilee. Ei näitä pitäisi koskaan tehdä pelkällä kameran mikillä!

Ja itse en ymmärrä näitä koosteita mistä puuttuvat hidastukset. Niistä kun näkee paremmin minkä takia maalit syntyvät. Hätäinen hurrityylin kooste, yleensä en tosta syystä länsinaapurin koosteita jaksa edes katsoa. Lyhyitä ovat, mutta aikaa menee kun kolmeen kertaan pitää katsoa :). Ennen nämäkin oli spv:llä parempia.

Viimeksi muokattu:
Mitä ihmettä Seinäjoella? Ennen laadukkaat lehdistötilaisuudet vaihtuneet aloittelijatasolle ja ääni katoilee. Ei näitä pitäisi koskaan tehdä pelkällä kameran mikillä!

Ja itse en ymmärrä näitä koosteita mistä puuttuvat hidastukset. Niistä kun näkee paremmin minkä takia maalit syntyvät. Hätäinen hurrityylin kooste, yleensä en tosta syystä länsinaapurin koosteita jaksa edes katsoa. Lyhyitä ovat, mutta aikaa menee kun kolmeen kertaan pitää katsoa :). Ennen nämäkin oli spv:llä parempia.
Maalit otettu suoraan fanikameralähetyksestä, jossa ei myöskään ollut hidastuksia. Yleensä on valitettu että SPV:n koosteet on liian pitkiä. Eiköhän koosteet ole parempia sitten kun lähetyksissä on selostuskin. Lehdistötilaisuudessa äänenlaatu tällä kertaa oli mitä oli. Onneksi sentään SPV on niitä harvoja jotka näitä vielä tekee kunhan saavat tulevaisuudessa niin että kommentit kuulee kunnolla.

Maalit otettu suoraan fanikameralähetyksestä, jossa ei myöskään ollut hidastuksia. Yleensä on valitettu että SPV:n koosteet on liian pitkiä. Eiköhän koosteet ole parempia sitten kun lähetyksissä on selostuskin. Lehdistötilaisuudessa äänenlaatu tällä kertaa oli mitä oli. Onneksi sentään SPV on niitä harvoja jotka näitä vielä tekee kunhan saavat tulevaisuudessa niin että kommentit kuulee kunnolla.
Voihan ne hidastukset tehdä itse tosta lähetyksestä. Tiedän että sanottu liian pitkiksi, olen tosta eri mieltä. Se vaan ihmetyttää, että miksi mikki jätetty pois lehdistötilaisuudesta? Hyvä että tehdään, mutta kyllä tämä harmi että taso on liian usein ihan sähellystä ja hälyääniä täynnä. Seinäjoki oli poikkeus.

Minusta Seinäjoen vanha malli toimi ihan kivasti.

Jos en väärin muista (saatan muistaakin), niin kysyivät aikanaan minultakin ihan kasvotusten mielipidettäni siitä, miten heidän videotuotantonsa on hoidettu ja annoin kyllä hyvää palautetta.

Kooveen suuntaan kyselyä. Laadukkaita lähetyksiä divariin mutta askel on menty taaksepäin viime kaudesta. Älyttömän levotonta jatkuvaa kameran vaihtelua. Todella raskasta katseltavaa. Jos on viime kaudesta tekijät vaihtunut niin rakentavaa palautetta sinne suuntaan.

Nytten olen nähnyt fanikameralähetykset Seinäjoelta sekä Oulusta ja pitää kehua, että tämä laatu täyttää meikäläisen odotukset. Monikameralähetykset selostuksineen ovat asia erikseen, mutta näin "fanina" riisuttu lähetyskin antaa vastinetta rahoille. Kiitos seuroille, jotka ovat lähteneet lähetystoimintaan mukaan. (y)

Tuleekos nämä ISTV ja Veikkaus-TV ottelut myös Ruutu+:aan? Tänään Nokian ottelu on Veikkaus TV, Ruudun tulevissa listauksissa se ei kuitenkaan näy. Käsittääkseni otteluita tippuu Ruutuun sitten kun niitä on joku kuvaustaho saanu nauhalle tallennettua, vai miten se meni..

Tuleekos nämä ISTV ja Veikkaus-TV ottelut myös Ruutu+:aan? Tänään Nokian ottelu on Veikkaus TV, Ruudun tulevissa listauksissa se ei kuitenkaan näy. Käsittääkseni otteluita tippuu Ruutuun sitten kun niitä on joku kuvaustaho saanu nauhalle tallennettua, vai miten se meni..
Ruutu+ jakelee omat lähetyksensä suorina ja tallenteina Ruudussa.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.