Pääkallo.fi

Suomisarja 2024-2025

Onnittelut nibacokselle noususta. Seurassa on selvästi menty eteenpäin kun tajuttiin ettei omia junnuja kasvattamalla divarinousua koskaan tule niin lähdettiin hakemaan pelaajat muista seuroista. Viime hetken hankinnat Kukko,Sand,Santanen ja Kajaalan lukitus loppukaudeksi ja Takalan kuntoutuminen playoffeihin olivat nousun kulmakivi. Näin saatiin 3 tasavahvaa kenttää. Viimeinen peli oli melkoinen näytös. Nibacos oli joka osa-alueella pirkkoja parempi.
Kyllä siellä omia junnuja kasvatetaan. Useita joukkueita kuitenki sm/divaritasolla.

Ei kyse ole mistään "kelvollisuudesta". Kyse on siitä, että kaikkia ei tarvitse voittaa vaan ainoastaan ne, jotka osuu vastaan. Kuten kirjoitin, ei sitä kukaan tulevaisuudesa enää edes muista, ketkä Nibacos kaatoi 2025 noustessaan. Ja jotkut näköjään ei muista edes sitä, että Nibacos joskus pelasi Divarissa...

Kaavio oli nyt näin, Nibacosilta vaadittiin voitot tietyistä sarjoista ja se voitti ne ja nousi. Mikä tässä nyt edelleen on epäselvää?
Vähä sellanen fiilis tulee, että kaipaisit viel enemmän todisteluja ennenkö päästäisit Nibbarit divariin. Voin olla toki väärässä, mut kenet haluut et he käy pöllyttämässä viel?

Vähä sellanen fiilis tulee, että kaipaisit viel enemmän todisteluja ennenkö päästäisit Nibbarit divariin. Voin olla toki väärässä, mut kenet haluut et he käy pöllyttämässä viel?
Ei heidän tarvitse ketään muuta voittaa enää. Divarinousuun vaadittiin nämä ja sillä hyvä.

Tavallaan eri asia, koska joukkuekin muuttuu, mutta kyllä minä sinällään tietysti haluaisin nähdä, että edes etäisesti pärjäävät Divarissa. Ei tarvitse nousta liigaan, ei tarvitse voittaa Divaria, ei tarvitse päästä playoffeihin eikä edes tarvitse säilyä, mutta pitää onnistua edes taistelemaan uskottavasti jumbosijaa vastaan. Silloin he nyt ainakin osoittaisivat olevansa "ansainneet" pelata Divarissa. Tämä on siis kahdessakin mielessä eri asia
1) Tuota ei voitu mitenkään mitata tällä kaudella
2) 2025-26 Nibacos ei ole 2024-25 Nibacos. On mahdollista, että sieltä häviää kaikki pelaajat ja pelaavat konkurssikypsällä joukkueella henkitoreissaan läpi ensi kauden. Ei se silti 2024-25 kauden tuloksia tahraa mitenkään.

Ja nämä "putoaa" ja "konkurssissa" ovat _tietysti_ ihan vain teoreettisia skenaarioita. Minä ihan oikeasti toivon, että menestyvät hienosti Divarissa, heillä on niin monta asiaa hoidettu suorastaan loistavasti, että juuri tämmöisiä seuroja minä haluan nähdä suomalaisen salibandyn huipulla. Ja olen kyllä linjannut tämän ennenkin.

Olen Arton kaa samoilla ajatuksilla siitä et arvostan miten seura on kehittänyt toimintaansa ja toivon et toiminta jatkuu positiivisesti eteenpäin koko seuraa kehittäen👍

Odotetaan vielä Pirkkojen ja Loviisan sarja päätökseen, niin pystyy spekuloimaan mahdollisilla lohkojaoilla. Kuitenkin kun katsoo karttaa jo nyt, niin ei käy kateeksi lohkojaon tekijöitä 😄

Nibacos divariin, aivan kävelemällä! Miten voi olla näin paljon taso-eroa ja noususta taistellaan !
Loppuu se leuan länkytys 😄 Täytyy sanoa, että täysin oikein meni. Vaasa tais olla pahin vastustaja.
Ens vuonna sitä ja tätä. Katsotaan ens vuonna sitä sitten, löytyyköhän edes divarista Nibacosille kesyttäjää 🤣
Nibakoksellahan oli tällä kaudella kokemuksen ja pelitaidon osalta vähintään divaritason joukkue, lähemmäs 1000 liigapeliä kokemusta kun vastustajilla käytännössä 0. Kustannuksiltaan joukkue toki myös divaritasoa, tai ehkä jopa lähempänä liigatasoa. Saavatko sitten kokeneet pelurit vielä kiertämään Suomea divaripeleissä ensi kaudella jää kysymysmerkiksi.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.