Liigat

Video: EräViikinkien leiristä jälleen avautuminen: ”Tämä ei palvellut lajia yhtään”

26.02.
2017
169 Kommenttia
3
Liigat

Kuva: Kuvakaappaus videosta.

Helsinkiläinen EräViikingit haki lauantaina vieraspisteet Pasilasta, kun se kaatoi M-Teamin 2–11-numeroin. EräViikinkien valmentaja Markus Huhtimolta ei kuitenkaan tullut positiivista palautetta ottelutapahtumasta eikä myöskään itse pelistä.

Huhtimo antoi lehdistötilaisuudessa palautetta niin erotuomarien, ottelutapahtuman kuin itse pelinkin suuntaan.

– Aika eksoottinen tapahtuma oli. Surulliseksi vetää, kun miettii kokonaistilannetta, enkä yhtään ihmettele, kun tuolla Kailiala (Miko) ja Kotilainen (Peter) kysyvät Twitterissä, että pitäisikö asioille tehdä jotain, Huhtimo avasi viitaten paljon puheenaiheena olleeseen liigan tasoerokeskusteluun.

– Tuomareistakin näki, että kaverit tulivat ihan vain paikalle. Ihan uskomatonta sontaa. Toivottavasti hallissa ei ollut paljon sellaisia, jotka tulivat ensimmäistä kertaa salibandya katsomaan. Tämä ei palvellut tätä lajia yhtään.

Liigajumbo M-Team ei kyennyt vastaamaan EräViikinkien pelaajien tulivoimaan ja pelasi puolustuvoittoisella taktiikalla ottelussa. Myös se sai EräViikinkien valmennuksen mietteliääksi.

– Ensimmäisen erän jälkeen mietimme, että voisi kuvitella vastustajan aktivoivan peliä. Kahden ensimmäisen vaihdon jälkeen he vetivät vielä tiiviimmäksi. Se oli pelin kuva. Toivottavasti hyvällä tuurilla esimerkiksi Kuopion SB Welhot nousee, ja katsotaan mitä se tuo sitten tullessaan, Huhtimo latasi.

Ottelun jälkeiset pelaajien ja valmentajien kommentit on katsottavissa alla olevasta videosta.

Piditkö jutusta? Anna kallo!  
Anssi Karjalainen
Anssi Karjalainen
Pääkallo.fi:n toimituspäällikkö
Asemapaikka: Oulu
Twitter: @A_Karjalainen
Jojo
26/02/2017
Näkee neljä kundii kädet puuhkassa. Mitäs muuta
Nolo
26/02/2017
Jos on kaikella mahdollisella rahan kerjäämisellä haalinut itselleen kaikki majupelaajat niin turha kitistä että muilla ei riitä. Toiset tarjoaa junnuille halvemmat kausimaksut, toiset kiskoo rahaa sen 5000€ kaudessa a-d junnuilta ja vielä haukkuu muut seurat, jotka elävät muillakin kun junnujen vanhempien rahoilla aivan pystyyn. Ei taida Kailialakaan tietää että hänen palkkansa maksetaan d-junnu äidin lompakosta.
Hyi
26/02/2017
Jos on kaikella mahdollisella rahan kerjäämisellä haalinut itselleen kaikki majupelaajat niin turha kitistä että muilla ei riitä. Toiset tarjoaa junnuille halvemmat kausimaksut, toiset kiskoo rahaa sen 5000€ kaudessa a-d junnuilta ja vielä haukkuu muut seurat, jotka elävät muillakin kun junnujen vanhempien rahoilla aivan pystyyn. Ei taida Kailialakaan tietää että hänen palkkansa maksetaan d-junnu äidin lompakosta.
Vastustajan kunnioittaminen?
26/02/2017
Ylimielistä toimintaa EV:ltä. Joukkueiden karsiminen voi ehkä olla hyväksi liigalle mutta lehdistötilaisuudet eivät ole oikea paikka avautua siitä tai dissata vastustajan pelaamista. Uskon että kauden jälkeen on enemmän aikaa näille keskusteluille. Missä vastustajan kunnioittaminen? Ja liigassa harvalla on varaa kommentoida toisten ottelutapahtumia, EV:llä nimittäin yhtä kuraa kuin muillakin (pois lukien muutamat joukkueet joille iso peukku että on panostanut tapahtumaan).
En tiedä onko EV:llä noussut neste päähän vai miten sieltä suunnasta tulee noin paljon negaa kesken kauden? Verrattuna esim Classiciin jotka on keskittynyt omaan tekemiseen ja jättänyt huutelut.
Mielenkiinnolla odotan minkälaista sakkoa EV:lle tulee Huhtimolle tuomarikommenteista, vai tekeekö liitto itsestään taas naurettavan kuten Kailialan pelikiellon lyhentämisessä. KHL:ssä Jokereille vastaavast kommentoinnista 10000€ sakko. Sählys ei voi vastaavia summia pyytää mutta ihmettelen jos tietyt joukkuueet/henkilöt voi laukoa ihan mitä tahansa sylki suuhun tuo.
Nololle
26/02/2017
Täysin samaa mieltä. Se on juuri näin.
Jeppe
26/02/2017
Pnhan se vähän putoa että yhdistetään kaksi liigan kestomenestyjää yhdekso organisaatiksi niin että maju miehiä on toista kentällistä ja sitten aletaan kitistä että tehkää tälle sarjalle jotain.
iso kiitos nololle
26/02/2017
Tiivistit mun kaikki ajatukset eräviikingeistä tohon sun kommenttiin!! Osu ja uppos, se on juurikin näin.
Fuusio
26/02/2017
Tuo fuusiopelleily voitaisiin kumota ennemmin kuin vähentää liigan joukkuemäärää....
Sipi
26/02/2017
Yhden EVn kotipelin käyny kattomassa ja toista kertaa en mene. Kannustan mieluummin vaikka sarjataulukossa vikana olevaa kuin katson tota ylimielistä paskaa mitä silloinkin EVn pelaajat ja varsinkin valmentajat toteutti pelin aikana.
Stögis
26/02/2017
Todella lapsellista mielenosotusta Huhtimolta. Väärä paikka avautua ja suolata vihu pystyyn, vaikka faktaa puheet oiski. Meinas myös mököttämiseltään jättää Härmän kättelemättä? Onneks sentää ei tehny itestään aivan täyttä pelleä.
Toivo
26/02/2017
Toivottavasti mahdollisimman moni naispelaaja katsoo tämän videon :)
säbäjannu
26/02/2017
ihan täys vitsi tää eräviikingit. olin tätä mieltä jo sillon kun tämä fuusio julkistettiin ja edelleen.
Minäpahoitinmieleni
26/02/2017
Joukkueiden määrää voisi kyllä mielellään pienentää ja rajusti. Jos ylimmällä sarjatasolla on näin paljon heikkoja jengejä ja pelaajia niin pienentäminen tiivistäisi jota voitaisiin sitten suurentaa kun/jos laji ja kehittyy ja kasvaa.
Clown
26/02/2017
Huhtimon johtama M-Team olisi varmasti laatinut voittavan pelisuunnitelman otteluun. Tajuaako hän, että on hieman eri miettiä kuinka tulla takaa 0-4 tilanteesta Eräviikinkien kokoonpanolla kuin M-Teamin kokoonpanolla.
....samaa mieltä
26/02/2017
Juu, olisi hauska nähdä Huhtimo itse jonkun heikomman jengin ruorissa. Helppo tuolta on huudella!
Tietäjä
26/02/2017
Oksettavaa touhua Huhtimolta ja EräViikingeiltä. Menee todellakin maku liigasta, mutta ei tasoerojen vuoksi vaan siksi ettei nää liigan "johtavat" pelaajat kunnioita yhtään vastustajaa eikä peliä. Todellinen pelimies murskavoiton jälkeen kättelee vastustajat, kiittää pelistä ja keskittyy seuraavaan omaan tapahtumaan.

Näkeehän näitä murskauksia esim futiksen puolella isoissa ammattilaissarjoissa. Voisko kukaan kuvitella, että Barcelonan voitettua Alavesin 6-0 Messi tai Iniesta kommentois pressissä, että "voisko tällaiset paskajengit lähteä menee meidän liigasta, kiitos."
Seda
26/02/2017
Sen d-junnun kannattaa sitten pelata liigaan itsensä niin rahat palautuu kun saa pelata ilmaiseksi tai saa jopa rahaa.
Fäni
26/02/2017
Onhan tää jo huvittavaa kun samat ylimieliset kaverit jauhaa kesken kauden tästä tasoerosta ja vieläpä perinteisellä "tehkää ny joku jotain, itte en kyl osaa sanoo yhtään että mitä, mut jotain pitäs tehdä" tyylillä. Sekö sitten heidän mielestään vie lajia eteenpäin? Olisko näiden juttujen paikka vasta siinä vaiheessa kun kausi on ohi?
Rape
26/02/2017
Niin! Kumpikohan on pahempi asia liigalle, m-teamin tekeminen vaiko EV:n muovinen fuusio. Voisi Huhtimo miettiä miksi hänen seuransa SSV joutui hakemaan apua naapuriseurasta ja miten hyvin hän oli mukana hoitamassa jo edes menneen SSV:n toimintaa.
huutonaurua
26/02/2017
Tää ervi on vaan yhden varakkaan harrastus, siinä sitten "huippuunviritetty" koneisto ihmettelee miksei vastusta oikein ole kun yhdistetään pari kärkijengiä ja ostetaan muutama majutason vahvistus päälle.

Jos toiminta perustuisi yleisön mielenkiintoon, budjetti riittäisi sinne ehkä sijoille 5-6. Epätasainen sarja ei edelleenkään kiinnosta, mutta ainakin classic sai yhden kannattajan superfinaaliin näillä teoilla ja puheilla.
Mikke-fani
26/02/2017
Tässä kohtaa pakko nostaa esille muuan Mikke Järvi. Mies teki rohkean tempun ja lähti jakamaan tietoaan ja taitoaan pienen nousijajoukkueen hyväksi vastoin kaikkien odotuksia. Loukkaantumiset varjostanut kautta, mutta se ei vähennä kunnioitusta miestä kohtaan. Siinä todellinen Mr. Salibandy kentällä ja kentän ulkopuolella. Ottakaa hänestä mallia.
2 seuran liiga
26/02/2017
EV ja Classic vois perustaa oman sarjan niin ei tarttis kitistä sarjatasosta
ByeBye EV
26/02/2017
Tehkää EräViikingit kuulkaa vaikka Jokerit ja siirtykää ulkomaan sarjaan. Vaikka Ruotsiin.....
Silakka
26/02/2017
Olihan kyllä melkoinen avautuminen Huhtimolta. Kuten jo monen kirjoituksissa todettu, ei kyllä minkäänlaista vastustajan kunnioittamsita kaverilla. En oikeasti ymmärrä mitä tuolla tavoitellaan vai onko Huhtimokin yhtä tyhmä kuin Kailiala ja Kotilainen.

Pienet tekee parhaansa, mutta kun isot haalii parhaat pelaajat, niin ei näiltä tuloksilta voi välttyä. Mutta ei näitä tuloksia nyt jokapelissä sentään näe isojen ja pienien välillä.

Valitettavasti vähän samaa kommenttia tuli omalta suosikilta Classicilta viimeisessä kotipelissä, kun Krp jäädytti pelin todella passiiviseksi. Eihän se mikään huippuelämys ollut katsojana, mutta en ymmärtänyt kun otteluisäntä Sirkka erätaukohaastiksissa ja lehdistötilaisuudessa nosti asiaa koko ajan esiin. Ei kuulu hyviin tapoihin, on se sitten C ja Krp välit minkänlaiset tahansa.
Nololle ja muille
26/02/2017
Yhdenkään ErVi D, C, tai C-junnun kausi ei maksa 5000€! Eikä junnujen rahoista todellakaan makseta edarin jätkien liksoja. Ottakaa asioista ensin selvää ennen kuin avaudutte.
Herätys ErVi/Huhtimo!
26/02/2017
Kyllä tuossa nyt varmaan kävi niin, että Huhtimolle sattui ikävä työtapaturma ja ylilyönti. M-Team varmaan pelasi kehnosti, mutta kuitenkin niillä keinoilla mitä heillä oli käytettävissä. Lehdistötilaisuus ei kuitenkaan ole oikea paikka tylyttää vastustajaa. Vastustajaa pitäisi kunnioittaa ja keskittyä omaan tekemiseen - kaikella kunnioituksella siinäkin riittää ErVi:llä tekemistä ilman että puututaan muiden seurojen tekemiseen. ErVi/Huhtimo voisivat tulla nyt julkisuuteen ja korjata virheen myöntämällä reilusti tapahtuneen ylilyönnin. Tällainen toiminta ei palvele myöskään lajia ja kaikkein vähiten ErVi:ä ja sen omaa toimintaa.
Junnu
26/02/2017
On se varmaan turhauttavaa kun joutuu tällaisia pelejä pelaamaan, ihan ymmärrettävää. Silti Huhtimo voisi vähän kunnioittaa vastustajia. Yritä tässä nyt nostaa lajin tasoa ja arvostusta, kun tasoerot näin suuria. On ymmärrettävä että Suomen huiput lähtee Ruotsiin. Täytyy odottaa että pikkuseuratkin kehittyisi ja lopettaisi puuhastelun. Rahaa ja laatupelaajat ei riitä nykyään 14 jengiin. Se on Suomen säbän ongelma tällähetkellä .
Silti en lähtis ketään puukottamaan, vaan jos muut seurat ottaisivat mallia Classicista ja EräViikingeistä voitaisiin saada laatua nostettua. Jos pikkuseurat ei kitisisi kateellisena, vaan yrittäisi nostaa omaa tasoaan pikkuaskelin. Tällä samalla periaatteella maajoukkueet pelaa pikku maita vastaan höpö-höpö turnauksissa.
Jonninmoinen friikki
26/02/2017
Junnutoiminnalla on subventoitu kautta aikojen taloudellisesti kannattamattomia edustusjoukkueita.
Ja näun on 95% todennäkoisyydellä myös Ervissä...kuten myös muissa pk-seudun seuroissa.
Liiga tuotteena ei houkuta sponsoreita siinä määrin että edustusjoukkueiden kulupuoli kateetaissin omin voimin.
Junnupelaajilla pakettimaksut joissa osa subventointia edarille muodossa tai toisessa.
junnulle
26/02/2017
Miksi nämä kaksi sitten ostaa ne parhaat, saat sen kuulostamaan siltä että kun tehdään duunia niin voitetaan kyllä. Eikös olisi silloin järkevää olla ostamatta vaan vedetään vaan huipputreenejä lihapullaosastolle niin kyllä se siitä.


Hassusti haaskataan rahaa vaikkei muuta tarvita kun hyvät treenit.
Huhtimo on junnu!
26/02/2017
Markus on junnu jota ei pitäisi päästää kommentoimaan mihinkään viralliseen tilanteeseen. Jo ennestään heikko maine kärsii tuollaista kommenteista EV:stä.
EV: n tähtisikermän tarkoitus on, että joku voi pukea päälleen jonkin pelleasun keväällä.
tehkää Jokerit!
46
26/02/2017
Osta muilta parhaat pelaajat -> Hauku muita, kun niiden taso ei tämän jälkeen riitä.
Salibandyn lähettiläät
26/02/2017
Huhtimo, Kailiala ja Kotilainen.. näillä miehellä tää laji saadaan todelliseen nousuun!! No ei todella. Aivan pellejä kaikki, Huhtimokin paras puhumaan ottelutapahtumien järjestämisestä. Koko 2000-luvun väsyneimmät ottelutapahtumat on Ssvn Pasilan pelit...
Nimenhuuto
26/02/2017
Nooh! Saapahan maostaa omaa kakkaansa, kun kommentoi ensikaudella naisten valmentajan Classicille kymmenellä maalilla hävityn ottelun jälkeen.
Peet
26/02/2017
Haha itkekää nyt oikein kunnolla! Voi voi kun sanoi pahasti. Ikinä et saa arvostella ketään tai mitään. Asioista pitää pystyä sanoa suoraan ja joskus totuus satuttaa. Ei tälläiset pelit palvele kyllä yhtään ketään!
Porvoon mitalla
26/02/2017
Jo on huhtimolla otsaa avautua. Taitaa vähän olla pinna kireellä kun ensi kausi ei mene suunnitelmien mukaan!
Nolo
26/02/2017
"Nololle ja muille" otan asioista selvää, on kokemusta kyseisestä seurasta ja kausi maksaa 4000-5000€. Piste.
Erämies
26/02/2017
Muistatteko ajan, kun SSV oli se salibandyn ylimielinen nippu, joka henkilöityi sitten erääseen elvispukuiseen mieheen? Silloin ihmeteltiin miksi SSV:n peleissä ei käy väkeä, vaikka joukkue on täynnä tähtiä ja menestyy. Ehkä yksi syy oli juuri tämänkaltaisessa ylimielisyydessä ja itseriittoisuudessa, jota nyt EräViikingit edustaa? Kuka haluaa samaistua tällaiseen kukkoiluun? Oma entinen suosikkini Erä oli sentään rehti porukka, joka kunnioitti vastustajaa. Nyt on sekin kunnia myyty. Harmi ettei sillä rahalla saa katsojia halliin.
Ykä
26/02/2017
Menkää Venäjän sarjaan!
Kurre
26/02/2017
Huhtimon pitäs käydä pari kautta jonkun häntäpään jengin koutsina. Se on helppo räkyttää ja louskuttaa tasoeroista, kun ite istuu pyramidin huipulla. Huhtimon logiikalla myös MM-kisat voitas pienentää suoraan 3-4 maan turnaukseksi koska muilla ei ole mitään jakoja kuitenkaan? La Liga voitas jalkapallossa supistaa 5 joukkueen sarjaks? Huhtimo myöntää että ErVillä on ottelutapahtumassa parannettavaa, mutta kuka tuommosta joukkuetta haluaa tulla katsomaan? Pää pois sieltä ja vastustajan kunnioitus mukaan touhuun oli se vihu sitte kuin hyvä tai huono tahansa.
Veeti
26/02/2017
Ei saa haukkua fuusiota huhtimon oma syy
Veeti
26/02/2017
Kun meni sanomaan ei ole seuran vika
Stadi
26/02/2017
EräViikingit voisi palkata viestiinän ammattilaisen kouluttamaan pelaajiaan ja valmentajia.
Toiseksi, jos lekitään stadilaisia vaikka omat tapahtumat on Vantaalla, puolityhjänä, niin vilelä matkaa asiantuntijaksi nevomaan muita.
Kausi on vielä kesken, en lähtisi vielä keulimaan omalla menestyksellä.
Jos vastustajaa ei aidosti kunnioiteta niin tämä asenne iskee myös yleisön arvostukseen ylimielistä seuraa kohtaan eli näkyy seuran kassassa enemmin tai myöhemmin.
Puheet vs teot?
26/02/2017
Näin että M-Team on tehnyt kovakantisen kirjan seuran historiasta ja huhujen mukaan se on erittäin laadukkaasti tehty. Eipä ole ssv:ltä/viikkareilta vastaavaa kirjaa nähty? Sen sijaan Elvispukuja yms on kyllä mietitty. Niin ylimielistä paskaa että on ihme jos ei jotain sakkoja Erville tosta pressistä tule.
toinen nolo
26/02/2017
""Yhdenkään ErVi D, C, tai C-junnun kausi ei maksa 5000€! Eikä junnujen rahoista todellakaan makseta edarin jätkien liksoja. Ottakaa asioista ensin selvää ennen kuin avaudutte."" Melkein jopa nauraatti :D T: perse auki harrastusta kustantava
Coach
26/02/2017
Täytyy jatkossa kysyä karvaukset ja taktiikat EräViikingeiltä. Heitä vartenhan me kaikki tätä juttua yhdessä tehdään. "Oooooh, together we can make it count..! "
Ai että
26/02/2017
On kiva huudella nimimerkkien takaa, Uskon että tuskin kuitenkaan M-Teamiläiset. Nyt hyvä saadaan keskustelu aikaan, mutta näyttää olevan niin kateellista porukkaa, ettei tämä johda mihinkään.
Järki käteen ihmiset. Huhtamolta ylilyönti. EV tai Kurre tuskin siihen kehottanut. Mokia satuu. Toivottavasti M-Teamin pelaajat ottavat itseensä ja päättävät näyttää että mekin osataan. Olihan tuo säälittävä esitys, joka vinkkelistä katsottuna. Muilla on nyt kitisemisen siasta, aika alkaa treenaamaan niin että Classicin ja EVn etumatka saadaan kiinni. Valittamalla se ei tapahdu, vaan joukkueiden ja taustojen yhteistyöllä ja kovalla duunilla.
Hmm
26/02/2017
PEETille - kyllä kommentointi ja arviointi ihan ok! Tämä herra vain töräyttää sillä tyylillä, jota ei paksunahkaisinkaan kuittailematta katso! Suorapuheisuuden ei tarvitse olla moukkamaista!
Ai ettälle
26/02/2017
Kai sen "etumatkan" muutkin seurat rahalla saisivat kiinni. Jos rahaa on niin ostaa vaan parhaat pois kuten eräviikkarit. Pienet seurat tekevät kovaa työtä pelatakseen pääsarjatasolla niin ei tuollaiset kommentit lehdistötilaisuudessa nyt ole mistään kotoisin. Kyllä täytyy eräviikkareissa nyt katsoa hiukan peiliin, toki lukemat repsahtivat mutta on m-team tänä vuonna mm. voittanut spv:n, joten ei nuo pelit nyt aina mitään läpihuutojuttuja ole olleet.
Mitee siellä höpistään...
26/02/2017
Onpa keskustelua? Vähän hävettää käydä täällä katsomassa. Toinen sitä sanoi sitä,toinen teki tätä. Aika lapsellista touhua. Jos nyt jotain ymmärrän, peli päättyi 11-2 ja voittaja joukkueen valmentajaa harmitti ettei toinen edes kunnolla yrittänyt. Ehkä sanavalinnat olivat hesalaiseen tyyliin ylimieliset. Onhan joka lajissa niin suuret seurat aina kateuden kohteena.
Huh huh
26/02/2017
Eräviikingit halusi nipun joka tulee dominoimaan, sitten kun se on kasassa ja dominoi, alkaa omasta takaa valitus tasoeroista ja vielä epäurheilujamaiseen tyyliin
Naama
26/02/2017
Suomessa on pari kirjoittamatonta sääntö joita ei saa rikkoa:

1. Ei saa pyrkiä ääneen olemaan paras siinä mitä tekee
2. Ei saa vaatia samaa muilta
Jyrä
26/02/2017
Hyi helkkari ! Olipas ilkeät ja vastustajaa nöyryytävät lausunnot Huhtimolta. Jos tämä on lajin henki ja pääsee valloilleen niin ennustan kivistä tulevaisuutta salibandyliigalle.
Niko
26/02/2017
Ala-arvoista Eräviikinkien toimintaa edustusjoukkueelta. Luulisi seurajohdon puuttuvan toimintaan. Tuskin..
Haloo
26/02/2017
Itselläni ollut aina suuri kunnioitus Huhtimoa kohtaan, mutta nyt oli kyllä turhaa avautumista. Hieman kiusallista varmaan istua M-Teamin pelaajana ja kuunnella, kun vastustajan koutsi haukkuu syvimpään maanrakoon. Se kunnioitus vastustajaa kohtaan olisi kuitenkin hyvä muistaa, vaikka kuinka eletään näitä mielenkiintoisia vaiheita liigan osalla!
pokea tarvitaan
26/02/2017
Huhtimon kommentit eivät palvelleet lajia millään tavalla.
Takarivi
26/02/2017
Härmä vei "en kyl tiiä mitä" itähelsinkiläistä 11-2 pressissä, tehkää jotain näille tasoeroille..
Huh huh
26/02/2017
Kylläpä tuli Lokaa huhtimolta,että ihan hävettää miehen puolesta.Jos todella ajattelet noin typerästi,niin eikös silloin ole MM-kisat ihan pelleilyy ja parempi että siellä ei pelaa,kuin Suomi,Ruotsi,Sveitsi ja Tshekit .
JL
26/02/2017
Asun lyhyen matkan päässä Energia Areenalta, ja työpaikkani on myöskin ihan vieressä. Vaikka minulla on vapaalippu jolla pääsen ilmaiseksi kaikkiin peleihin, en ole käynyt yhdessäkään EV:n kotipelissä tällä kaudella, koska tapahtuma sekä seura ovat antaneet itsestään niin negatiivisen kuvan. Helsingissä olisi kyllä tilausta seuralle, jonka taustalla on ammattitaitoisia vaikuttajia jotka toiminnallaan veisivät lajia eteenpäin. EV ei tämmöinen ole.
Huhtimolle
26/02/2017
Huhtamon kommentit ovat aina olleet sanojen helinää ja lainattuja fraaseja! Nyt nähtiin millainen EräViikkareiden ensi kauden naisten päävalmentaja on!
Kyllä tällaiset kommentit kumpuavat seuran sisäisistä keskusteluista! M-Team kieltäytyi fuusiosta, jonka jälkeen viikingit fuusioituivat Erän kanssa.
S7
26/02/2017
Joo oli heikosti sanottu, mutta totta siltikin. Ehkä sitten vaan lopetaan koko sähly helsingistä! Väkeä kun ei käy ja tollasilla peleillä ei tuu jatkossakaan käymään. Hyvinhän pesiskin pärjää ilman pääkaupunkia, miksei sählykin. Kuka kommentoijista näki tämän stadin derbyn? Ja ilman vahvaa mielipidettä? Oli nimittäin sellainen sählypelin irvikuva, ei mitään yritystä. Pelkkä tasoero ei tota selitä, oikeesti, jos toinen ei edes yritä ja toisen ei tarvitse yrittää. Kai jotain yleispätevää jargonia ois pitänyt sitten heittää. Ugh S7 kiittää ja kuittaa ja katoaa bittiavaruteen tai vaikka kaukalopallon tai baseballin pariin...
Heh heh
26/02/2017
No kohta nähdään tuleeko Ervin naisiin tasoa vai putooko heti divariin?
JANIINPÄ
26/02/2017
Onko tuo hattu päässä nuorisorikolliselta näyttävä koutsi?
Jep
26/02/2017
Se täytyy todeta, että kyl toi Härmä on aika paljon fiksumpi jätkä on kuin Huhtimo jos katotaan laajemmasta näkökulmasta. Osuvia kommentteja antaa vaikka paskaa kaadetaan niskaan huolella.
Hmm
26/02/2017
Saako naisetkin "palkkaa" vai tuleeko pelkkää suoraa puhetta? Näillä meriiteillä ei vaikuta kovin houkuttelevalta vaihtoehdolta tämä ervi!
Cccp
26/02/2017
Ylimielisyys lankeemuksen edellä. No Huhtimo saa ensi kaudella näyttää mihin treenaamalla pystytään, siis naisissa. Taitaa harmittaa kun ei saanut miesten pestiä. Säbä piireissä ei totuutta saa sanoa ääneen. Tasoero järkyttävää ja en olis yhtään ihmetellyt jos Härmä olis avautunut. Taas myrsky vesilasissa, niin kuin pääkallon palstalla on tapana. Voisko tässä jotenkin lajia promota, itkemisen sijaan?
Huomio
26/02/2017
Miksi Huhtimo lähtee haastattelusta melkein kättelemättä? Oliko sillä kovakin kiire vai tuohtuiko niin kovasti huonosta pelistä ettei olisi halunnut alentua kättelemään häviäjää?
SSV-Fani
26/02/2017
Voisikohan kommentoinnin poistaa EräViikinkejä koskevista jutuista.

Oli kyllä vähän ajattelemattomasti sanottu Huhtimolta, mutta ei jokaista EräViikinkien virhettä tarvitse käyttää hyväkseen ja tulla haukkumaan EräViikinkejä Pääkallon kommentointipalstalle.

STADI
EräViikingit on HELSINKILÄINEN seura, joka ei ole halunnut samaa kotihallia M-Teamin kanssa, eikä Helsingissä ole muutakaan. Energia Areena on tällä hetkellä ainoa vaihtoehto Pasilan jakamisen lisäksi.
Heh heh
26/02/2017
No huhtimo näyttää ens kaudella naisissa miten tasoa tulee...tai onhan huhtimo kuulemma jo nyt naisten taustoilla...tulos ei oo häävi...
Niinpä
26/02/2017
Ei palvele lajia tommonen.tasoa tasoa
Hmm
26/02/2017
Haastattelijakin jo varotti että "haluatko vielä tarkentaa jotakin että saadaan kunnon keskustelu pääkallon sivuille " :DDDD ja äijä vaan jatkaa...
Fanille
26/02/2017
Huhtimo haukkuu tuomarit, vastustajan ja sarjan. Sitten joku SSV-FANI tulee itkemään ettei saa kommentoida EV:tä. Herätys nyt siellä, avaa silmät ja katso mitä omassa ympäristössä tapahtuu.
Just
26/02/2017
Lyö lyötyä-kova jätkä :-)
#Heimo#
26/02/2017
Huhtimo ehkä haukkui liian rajusti tuomarit ja M-Tiimin, mutta ymmärän kyllä kritiinkin. Tasoerot ei kyllä palvele lajia, pitäisi saada 17-0 ja muut murskavoitot pois. Pahimmassa tapauksessa ainoa mahdollisuus on sarjan tiivistäminen mm. 12 joukkueeseen. Mutta vähän ylimielistä, että ensin fuusioidutaaan, otetaan parhaista parhaat ja sitten haukutaan muut. Mutta kyllä tasoeroista saa keskustella ja ymmärrän hyvin Kailialan, Huhtamon ja Kotilaisen yms. kommentit.
Hiski
26/02/2017
Kriittinen keskustelu lajin sisällä on mielestäni jatkuvasti tarpeellista, mutta onko pelin jälkeinen lehdistötilaisuus tunteet pinnassa siihen oikea paikka, en ole varma.

Mutta jos halutaan keskustella siitä mikä lajia parhaiten palvelee, niin ehkä ainakaan kahden kärkipään paikallisjoukkueen yhdistyminen ei sitä tee. Ja jos tämä yhdistyminen oli toiminnan jatkumisen kannalta edellytys, niin luulisin ymmärrystä riittävän vähän paremmin myös pienemmille seuroille, jotka yhä yksinään jatkavat. Oletus siitä, että muut eivät edes yritä kunnolla, on mielestäni ainoastaan ylimielinen, eikä oman näkemykseni mukaan kyllä lajiakaan palvele.
SSV-Fani
26/02/2017
Huhtimo on se joka teki väärin, ei EräViikingit.
Rane
26/02/2017
HEH! Voisiko EräViininkejä haukkuvat kommentit poistaa... Todella älykäs toive pääkaupunkilaislta😂 Ei pitänyt kommentoida mitään mutta olihan nuo puheet molemmilta Viikinkien edustajilta todella ala-arvoisia vastustajan pelaajia ja valmentajia kohtaan ettei voi käsittää. Itse EräViikkareiden peleissä käyneenä en kyllä käsitä miksi haukutaan tunnelmaa ja tapahtumaa. Onko Huhtimon mielestä hieno tapahtuma jos kaksi ilmalla täyttyvää ukkoa heiluu ja valot vilkkuu kuten Energia Areenalla.
Apaattista ja steriiliä kuin mikä. No toki "hienot" Arttu Harkin kuulutukset sen kai tekevät... Ovat vaan niin paljon parempia ihmisiä kuin me muut...
Voi äly hoi!
26/02/2017
Jos SSV-FANI nyt yrittäisi ymmärtää, että valmentaja edustaa koko seuraa ja mitä noissa lehdistötilaisuuksissa hölisee, niin kohdistuu ihan kaikkiin erviläisiin - sorry!
Little less conversation, a bit more action
26/02/2017
Kattokaa tuo video. Huhtimo välttelee ottamasta mihinkään muuhun kantaa kuin siihen, että pelin taso oli surkea. Jota se epäilemättä oli. Ja jos pistää niin paljon paukkuja siihen, että haluaa pelata parhaita pelejä ja parasta salibandyä mitä on, niin onhan tuollainen ajanhukkaa kaikille. Ja mitä enemmän on panostanut peliin, harjoituksellisesti, ajallisesti ja varmasti rahallisestikin, niin sitä enemmän se varmasti harmittaa, jos vastapuoli ei ota hommaa yhtä vakavasti. Siinä ei ole mitään ylimielistä

Voisi melkein sanoa, että asia on päinvastoin. Kaikki ne huutelijat, jotka kertovat kuinka EV on kerännyt parhaista parhaat, ovat itse ylimielisiä lajia kohtaan. Jos joku haluaa kehittää toimintaansa ja pistää sen kehittämiseen paukkuja, mutta se koetaan huonona hommana, niin eikös se kerro siitä, että muut ajattelevat, että laji ja peli ei olekaan se ykkösjuttu, vaan se on joku muu asia. Eli silloin lajiin itsessään suhtaudutaan ylimielisesti.

Kyseessä on kuitenkin lajin ykköspaikka, jossa hommaan pitäisi suhtautua ammattimaisesti. Ne jotka eivät niin tee, eivät kuulu liigaan. Ja näistä huutelijoista saa sen kuvan kyllä aika vahvasti, että liigaan ei todellakaan kuulu kaikki.

Eikähän kukaan kiellä vaikka Mteamia fuusioitumasta jonkun toisen kanssa ja pistämästä kentälle vain parhaat pelaajat, jos se on se mikä muita hiertää, että Erä ja SSV tekivät sen. HIrveästihän muista joukkueista ei kyllä EV:n riveihin muita pelaajia siirtynyt.
Driimer
26/02/2017
Fantasia varaus liigaan ensi vuonna niin hyvä tullee! Tai ainakin vähän tasasemmin vois starat jakaa joukkueiden kesken
JZ
26/02/2017
Kyllä varmaankin M-Team olis voinut asiansa paremminkin hoitaa, muuttua rahaksi ja houkutella niitä pelaajia enemmänkin. Oikeastaan vähän ihmettelinkin, miten eivät saaneet käytännössä ketään tuolta fuusion ylijäämistä.

Siltikin, ei tuossa Huhtimolla kyllä suuresti pelisilmää ole tuossa alkaa poraamaan. Aika hankala tosiaan kuvitella vastaavia kommentteja vaikka Mikke Järven suusta.
Historia opettaa jos haluaa oppia
26/02/2017
Aikoinaan vuosaaren viikingit yhdisty ja sama polemiikki ja ssv pärjäs hetken nyt uus fuusio ja epäilen että tämäkään klooria ei lennä kuin sen 10 vuotta. Turha muiden miettiä mitä ev tekee kun ne ei tee oikeita asioita kumminkaan ja se nähdään 10 vuoden päästä.
Noniin nyt vaan
26/02/2017
No niin nyt vaan Raumalle pelaajia. Näyttää säilyvän suoraan Kailiala ´; Kotilainen ja Huuskonen kakkoseksi valmennukseen.

Mailat ilmaisia ja pelikengät. Kimappassa saatte kaksion asuttavaksi. Ei muuta kuin muuttoa Raumalle niin saadaan tehtyä jotain :)
#Heimo#
26/02/2017
Vastauksena JZ:lle: luulen että EräViikinkien fuusion yhteydessä M-Teamin ei hirveästi tullut pelaajia, koska ovat olleet jo pari kautta Tiimin liiga nousun jälkeen Pääkaupunkiseudun heikoin joukkue. Suurin osa valitsi pk-seudun joukkueista Oilersin tai Indiansin, suurin osa noista kahdesta kyllä Oilersin, ellei mennyt muualle esim. Ruotsiin tai niin kuin Mikael Järvi LASBiin
JZ
26/02/2017
Heimo, epäilemättä siinä on tälläisiä seikkoja taustalla. Mutta toisaalta voidaan palata siihen, että tarpeeks kovalla manageripelillä olis M-Team ehkä kuitenkin saanut pari oleellista avainpelaajaa lisää. Soittoja vähän ristiinrastiin ja pientä hehkutusta että ens kaudelle on kova jengi tulossa, ja vastuuta tiedossa...

No, eihän se toki koskaan näin helppoa ole, ja saattaahan emoseuran hallituskin olla sitä mieltä, että edari nyt on vain kuluerä eikä sitä aleta siitä laajentamaan. Syitä voi olla monia, mutta loppuviimein kuitenkin niistä aika moni saattaa palautua M-Teamiin itseensä organisaationa.
#Heimo#
26/02/2017
Suurehkon altavastaajan ei ole todella helppoa saada avainpelaajia. Olisi kiva tietää kuinka paljon M-Team on ollut aktiivinen asian suhteen. Voi toki olla että M-Teamilla ei ole varaa avainpelaajia. Olen kyllä myös vähän samaa mieltä, että managerointipelillä olisi voinut pari avainpelaajaa joukkue saada. Nyt siellä on paljon A-junnujen, tulevaisuuden pelaajien, joita liigapelit kehittävät ja ovat tulevaisuudessa avainpelaajia.
LOL
26/02/2017
Ihan pelle jätkä. M-Team kuitenkin voittanut tällä kaudella mm. SPVn vieraissa niin ihan turhaa kitinää. Kuten edellä mainittiin niin helppohan se on fuusioseurana hankkia pari kentällistä maju-ukkoja ja lakasta vastustajilla lattiaa. Toivottavasti EV ei voita yhtään mitään tällä kaudella niin olisi tuolle Huhtimon pässille ihan oikein.
Johtava
26/02/2017
Johtava ei myöskään ymmärrä tätä. Pistetään parhaat pelaajat samaan joukkueeseen ja sitten valitellaan, kun ei ole vastusta. Barcelona voittaa jotain Eibareja 8-0, Bayer Munchen voitti juuri HSV:n 8-0. Ei siellä kukaan kitise mistään tasoerosta. Ero onkin siinä, että kaikki tiedostavat sen, että Barcelona ja Bayern on täynnä maajoukkuemiehiä. Niin kuin tässä tapauksessa. Ei mitään uutta urheilussa. Tehkää "jotain", no menkää te hyvät pelaajat moniin eri joukkueisiin. Niin kuin Valioliigassa. Siellä on tasaista ja jokainen joukkue voi hävitä ja voittaa jokaisen. Turha on itkeä, jos on itse tämänkin aiheuttanut. Huhtimo vois itsekkin koittaa Tiimin valmentamista ja antaa Härmälle Erviksen materiaali. Katsotaan sitten, mikä oli taktiikka ja lopputulos. Ihme itkemistä. Huhtimo, olet häpeä koko salibandylle. Häpeä.
#Heimo#
26/02/2017
Olen kyllä EräViikinkien valmentajien kanssa puolta ja vastaan. Ei tollaset 17-0 murskavoittojakin lajia palvele, mutta olisi kyllä Huhtamäki voinut asiat erätauolla muotoilla.
Hieman aiheen vierestä, mutta...
26/02/2017
Itselläni pelaa kaksi lasta parhaillaan EV:ssä; toinen C-junnujen SM-sarjaa ja toinen alle D-ikäisissä.
Molemmat ovat pelanneet koko ikänsä samassa seurassa ja aina ikäluokkansa ykkösjoukkueessa.
Kausikustannukset (mukaan lukien runkosarjan ja play-offien pelimatkat, kaikki varusteet ja kauden leirit/turnaukset yms.) ovat vanhemmalla junnulla olleet maksimissaan hieman yli 3000€.
Nuoremmalla samat luvut pyörivät n. 1000€ kieppeillä, joten Nolon väite, että D tai C-junnujen kausi EräViikingeissä maksaisi 5000€ on silkkaa potaskaa.
Hmm
26/02/2017
Tässä nyt menee kaksi latua vierekkäin! Toinen on tämä videokäyttäytyminen, joka on todella ala-arvoista ja toinen on ervin joukkue ja kaikki seuran yrittävät hankkia mahdollisimman hyviä pelaajia jengeihinsä, eikä siinä mitään - toivottavasti juniorityöhönkin riittää paukkuja. Kannattaa ottaa clasusta ja vaikka prosta mallia - vaikka voitetaan ylivoimaisesti, niin ei aleta leijumaan, vaan matka jatkuu.
JOPPE
26/02/2017
Erän porukoilla keulii kun kerrankin sauma pärjätä fuusion myötä. Ikuinen pääkaupunkiseudun kolmos/nelosjoukkue ollut aina. Ehkä salibandyn kaikkien aikojen hajuttomin ja mautttomin "liiton jengi". Entisenä SSV-kannattajana toivon että joku pyyhkii muovifuusion 100-0 pleijareissa. Mielellään ensimmäisellä rundilla.
Jaanus
26/02/2017
Ylimielinen eräviikingit... sakkoa! ei finaaliin
Simon
26/02/2017
Palkka katto 10000e!!! Salibandyliigaan
Niko
26/02/2017
jaetaan äijät tasaisesti joukkueiden kesken.
Säbäilijä
26/02/2017
Harmi kun Eräviikingit lähtee ei ollenkaan hirveästi A-junnujen. Monet muut ei ylimielisesti joukkueilla on paljon omia junioreita. Että siis sitten kun EräViikinkien tähtipelaaja lopettaa, joutuvat he ottamaan paljon junnujen joilla ei ole liigakokemusta
Säbäilijä
26/02/2017
Niin ja luulen, että pitkällä aikavälillä EräViikinkien omat juniorit lähtevät seurasta, jos kyllästynyt oman seuraansa kohdistuvaan vihaan.
Minäpahoitinmieleni
26/02/2017
Iso plussa pääkallolle ettei sensuuri ole vielä tänne iskenyt vaikka ssv-fani tyyppiset ihmiset sitä haluavatkin. Joka paikassa jo hyssytellään ties mistä niin kiva että täällä saa sanoa vähän nehatiivisiakin asioita vielä suuntaa jos toiseen. Kiitos :)
Erä ja SSV
26/02/2017
Hieman aiheen vierestä, mutta: Palaako lapsesi Erässä vai SSV:stä. Junnupuolella ovat kaksi eri seuraa, ei Eräviikingit. Jos toinen on kallis ja toinen seura halpa.
Entinen eräläinen
26/02/2017
Koko fuusio on ollut fiasko. Ennen oli Erän peleissä varmaan noin 800 katsojaa ja kannustusta. Nyt hallilla on ehkä 500 katsojaa ja kun kuuluttaja yritti saada katsojia kannustamaan "omiaan", oli halli hiirenhiljainen. Aika noloa pelaajillekin. En tiedä, miten seuran talous kestää ton, jos on vielä hankittu kalliita pelaajiakin. Ja kyllä junnujen maksut on ev:ssä kovemmat kun muualla. Omat junnut on kaikki pelannu erässä, mutta nyt joudutaan varmaan vaihtamaan jengiä...
Vermon Leif
26/02/2017
JZ ja Heimo.

Kyllähän rusalla kävi vaikka ketä, myös pelaajia jotka pelaavat EV tällä hetkellä.
Mutta jos kolmosketjun pakki tai hyökkääjä pyytää useampaa tonnia kaudesta, niin ei ihme jos sopimusta ei edes tarjottu.

PK-seudun liigassa pelaavista jengeistä kaksi maksaa pelaajilleen ja kaksi tarjoaa verkkareita. Sitten nämä kaksi maksavaa seuraa "itkevät" kun lajista on tullut niin kallista. Onhan se, jos kolmosketjun pelaajille tai penkkimiehillekin maksetaan useampi tonni 10kk palveluksista.
Mosan moukari
26/02/2017
Erästä olisi moni pelaaja halunnut myös muualle mutta ei päästetty vaan selitettiin että sopimus on edellee voimassa vaikka ei oikeasti ole ja pakotetaan pelaamaan divaria akatemiassa.
#Heimo#
26/02/2017
Verkon leif: Ketkä pääkaupunkiseudun joukkueista maksaa ja ketkä antaa verkkarit.
Erä ja SSV:lle
26/02/2017
Molemmat pelanneet koko uransa Erän puolella.
Ja korjauksena; pojissa C-junnuikäisestä alkaen ovat kaikki edustusjoukkueet EräViikinkejä, samoin kuin kaikkein nuorimmatkin junnut. Erän ja SSV:n alla pelaavat vielä F-D -junnut.
Köllö
26/02/2017
Kyllä siellä A:n sm pelaa sösösvee ja mitä muuta Elvis pukuisen pomon porukoilta voi odottaa kun tollaista surkuhupaista toilailua
Erä ja SSV
26/02/2017
Kiitos tiedosta! Eli siinä vaiheessa kun tulee valtakunnalliset sarjat niin hekin fuusioituvat.
Köllö
26/02/2017
Ai olen luullut että A sm on valtakunnallinen sarja jos ei niin mikä se on,eikä pidä heti hernettä vetää!!
Vermon Leif
26/02/2017
Heimo,
Ev ja Esport maksavat pelaajille.
Rusalta ja Westendista saa hyviä verkkareita.
Vielä Erä ja SSV:lle
26/02/2017
Ensi kaudesta lähtien kaikki pelaavat EräViikinkien alla. Nykyinen järjestely kattoi vain tämän kauden.
Nojoo
26/02/2017
Peliä en nähnyt, niin kuin ilmeisesti kovin moni muukaan kommentoija, joten pelin sisältöä on vaikea lähteä kommentoimaan ja että kuinka taisteleva M-Team on kentällä nähty, mutta jos Huhtimon kommentilla tuomitaan koko EräViikingit seurana, niin varmaan voidaan myös vetää linjat suoriksi M-Teamin kommenteista.

Pari viikkoa sitten seuran toiminnanjohtaja Päivi Wickström jo ilmoitti, että M-Team pelaa ensi kaudella Divaria. Yllä olevassa haastattelussa M-Teamin pelaajaa sanoo, että oli vaikea valmistautua peliin... olisi helpompi valmistautua, jos olisi mahdollisuus voittaa. Taistelutahtoa uhkuen :/

Huhtimon kommentit oli kyllä varsin tylyt ja lisäksi lopun poistuminen pressistä, kun meinaa jättää Härmän kättelemättä.

Säbäilijälle (onko teksti käännetty muusta kielestä google-kääntäjällä?) Jos kommenttisi ymmärrän oikein, niin mielestäsi on kovin vähän Erä/SSV taustaisia pelaajia joukkueessa? Tai että liian vähän junnuja joukkueessa?

En tiedä tarkkaan kuinka monella on pelejä SSV:n tai Erän junnujoukkueista vuosien saatossa, jotka ovat tällä kaudella kokoonpanossa ErVin liigapelissä olleet, mutta pelaajalistaa katsellessa taitaa olla yli 15 sellaista pelaajaa. Juniori-ikäisiä kaiketi 7. Kuinka monta pitäisi olla, että olisi jatkuvuutta?
#Heimo#
26/02/2017
Verkon Leif: Tosissakko olet, että Indians jakaa verkkarit. Toivottavasti vitsi, asia ei nimittäin noin ole.
Lajikriitikko
26/02/2017
Ei paljon M Teamin pelaajat kehity jos ei saa ees kosketusta palloon ku pelaa salibandyliigan kärki joukkueita vastaan. Salibandyliigan joukkue määrää tulis pienentää, koska sillon vain parhaat pelaavat liigassa eikä pelaajat jotka ovat divarin keskitasoa, kuten puolet teamin juokkueesta. Tilastot kertoo paljon. Ei ruotsin superliigassa ole joukkuetta tai joukueita joiden maali ero on lähes sata pakkasen puolella. Salibandyliigan lisäksi tulis aluerajoja ja kaikkia sarjoja uudistaa niin, että salibandyn taso nousee kaikkissa sarjoissa. Kun taso on kova niin yleisö löytää paikalle.
JL
26/02/2017
Viime kaudella Gävlen maaliero oli -116. Joukkueita vähentämälläkö taso parani tälle kaudelle?
Tom Sandell
26/02/2017
Anteeksi näin etukäteen, mutta missä on Huhtalan visiiri? Onko mahdollista saada Tompan lausunto tähän tilanteeseen? Kumman juhannuspuntti on parempi? Kiitos.
talitintti
26/02/2017
Anteeksi mutta tarkoitatko SANDELL kenties Huhtimoa vai olenko ymmärtänyt täysin väärin?
Kimmo Kuhta
26/02/2017
Itse olen sitä mieltä, että liiga pitäisi supistaa 8 joukkueen ammattilaissarjaksi. Kaiken maailman lintubongarit ja käkikellot voitaisiin samalla heittää roskakoriin. s olisiko Sandellista salibandyliiton toimitusjohtajaksi?
Huhtimo täysin oikeessa
26/02/2017
On kyllä ihmeellistä kitinää täällä. Hommahan on todella yksinkertaista. Tällä tasolla parhaat pelaavat ja vain parhaat pelaavat. Jos mteam haluaa tällä tasolla pelata, pitää harjoitella enemmän tai hankkia parempaa materiaalia. Piste. Jos joku muu on tehnyt sen jo, on turha esittää älyvapaita ideoita hyvien pelaajien jakamisesta tasaisesti. Ei homman nimi ole mahdollisimman tasainen liiga, homman nimi on mahdollisimman kovatasoinen liiga. Siksi Huhtimon kommentti osuu täysin napakymppiin, vaikka se täällä itkupotkuraivareita aiheuttaakin.
Heittäköön ensimmäisen kiven
26/02/2017
Jälleen kerran aiheellista nostaa esille: palveleeko tämä nimimerkin takaa huutelu enää lajia? Onko se koskaan palvellut? Onhan se terapeuttista, että saa sylkeä aina säännöllisin väliajoin oman paskalietteensä ja tuskansa milloin kenenkäkin päälle, kuka nyt vuorollaan sattuu olemaan vuorossa; kyllähän rakkikoirat veren haistavat, ja haaskalle on helppo tulla. Mutta ei nyt tarvi henkiläkohtaisuuksiin silti mennä!! Samat täällä huutelijat saisivat mahahapponsa sekaisin pelkästään siitä, kun joku sanoisi anonyymisti netinkeskustelupalstalla teitä "tyhmiksi".

Tämä komenttiosio on myös yksi asia, mikä pitää salibandyn "puuhastelulajina": samankaltainen "7 päivää"-lehteä muistuttava toiminta ei onnistuisi esim.jääkiekossa, mutta kyllä meidän muovilajin parissa vaan näköjöän onnistuu.

Nyt Joel Lehtonen joitain ratkaisuja! Pitäkää jutut riippumattomina, mutta kommenttiosasto facebook-kirjautumisen taakse. Tälläisenaan kommenttiosio on karhunpalvelus lajille.

Toivon vain, että Markus saanut yönsä nukuttua.

Aina valitetaan siitäkin, että lehdistötiöaisuudet ovat niin mauttomia ja hajuttomia, mutta sitten kun kerran erehdyt vähän avautumaan, johan paska lentää siihen malliin ettei olla ennen nähty.
Heittäköön ensimmäisen kiven
26/02/2017
Joel Siltanen*
Tehkää perässä
26/02/2017
Tätä voinee jo kutsua jonkinasteiseksi someraivoksi yhtä seuraa kohtaan. Osassa kommenteista paistaa läpi perisuomalainen kateus ja katkeruus seuraa kohtaan, joka pyrkii vain hoitamaan asiansa ammattimaisesti ja nostamaan samalla myös suomalaisen salibandyn tasoa. Jos jotakuta harmittaa parin seuran tämän hetkinen ylivoima, niin ottakoon haalarit päälle ja töihin. Tuollainen turha tillittäminen ja morkkaaminen täällä ei auta ketään - tehkää perässä ja lopettakaa muiden parjaaminen. En tässä puolustele Huhtimon osin kohtuutonta kommentointia vaan puhun yleisesti tästä keskustelun tasosta, jossa mennään henkilökohtaisuuksiin ja heitetään puolivillaisia kommentteja totuutena eri seuroista. Jokaisen seuran toiminta kyllä näkyy junioritoiminnassa ja liigassa, joten tulokset puhukoon puolestaan. Helsingille on kyllä häpeäksi, että edelleenkään täällä ei ole kunnollista hallia ja tiloja järjestää kunnon pelitapahtumaa. Kunnolliset tilat kun näyttävät löytyvät jo dekaaniluokkaa pienemmiltäkin paikkakunnilta. Siinä suhteessa helsinkiläiset seurat ovat hoitaneet leiviskänsä todella huonosti - ainakin tulosten perusteella.
Minäkin anonyymi
26/02/2017
Keskustelu pysyisi laadukkaana jos täällä pitäisi esiintyä omalla nimellä... MH esiintyi lehdistötilaisuudessa omalla nimellään ja kasvoillaan ja täällä mennään henkilökohtaisuuksiin ja täysin asian vieressä oleviin kommentteihin "rohkeasti" anonyyminä. Mitä se kertoo teistä itsestänne? Onko onnellinen olo, että saitte vihdoin lyömäaseen seuraa/ seuran edustajaa vastaan jota tunnette kateutta? Ehkä joo meni vähän yli tuo haastattelu mutta tarvitseeko siitä näin paljon mieltänsä pahoittaa? Keskustelu on aina hyvästä, mutta tällaiset järjettömyydet keskustelupalstalla ei. Mikään ei ole enempää white trash tyylistä kuin puuttua toisen tyyliin, ulkonäköön tai olemukseen nimettömänä, etenkään kun se ei liity asiaan mitenkään. Pääkallo voisi vähän siivota. Joo minäkin nimimerkillä mutta miksi tärväisin oman nimeni tällaisen shaisseporukan keskelle. Hävettää. Näytin kommentteja myös tuttavaporukalle joka saikin kunnon röhönaurut. Sivistynyttä porukkaa, joopa joo. Käykää välillä ulkoilemassa.
Hallistako se on kiinni?
26/02/2017
Eikai se nyt hallista voi olla kiinni, että saako sinne minkäänlaista tunnelmaa tai saako luotua seuralle jotain sellasta minkä kannattaja voi jotenkin kokea omakseen.. tarkoitan sitä fiilistä kun "oman kylän pojat pelaa". Turha tässä on helsinkiläisten sen taakse mennä ettei oo kunnon hallia.. kyllä sitä Pasilaan saa mitä vaan jos oikeen haluaa.
#36
26/02/2017
Huhtimo, säälittävää toimintaa, erityisesti lopun ulosmarssi suutuspäissä. Kun valmentajana käyttäytyy tuolla tavalla, niin menee kyllä maku koko joukkueeseen (harmi). Jos parin kärki- ja häntäpään tasoero on se 10-15 maalia, niin ei se vielä katastrofi oo. Ja olis hyvä muistaa, ettei pidä nurista, jos ei ees oo itellä mitään kehitysehdotusta. P.s. Arttu Harkki ei vakuuttanu. Ajelen jatkossa Tapiolaan katsomaan oikeesti tunnelmallista matsia.
Marat Safin
26/02/2017
Markus Huhtimo on itse omalla ylimielisellä ja provosoivaksi tulkittavalla käytöksellään määritellyt keskustelun tason. Jos Markus Huhtimo laukoo ääneen totuuksia, niin kyllä niitä voi aivan hyvin sanoa herrasta itsestään, kun vedetään ihan tarkoituksella alta riman. Se nyt vaan on ihan kiistaton fakta, että tyyliä ei ko. kaverilla ole nimeksikään. Todisteita on ihan riittävästi, herra on antanut erittäin vahvat näytöt.
kaktus
26/02/2017
HU.H.... HUH huuhtanen.... törkeetä puhetta kyllä kerrassaan. mutta annettaan yksi armo pala kolleekalle. välillä voi läikkyä kun vedetään tunteella.
Fakta
26/02/2017
Junnujoukkueet rahoittaa isoissa seuroissa AINA edarijoukkueita! Jos ei muuten, niin jäsenmaksujen kautta. 3000€ on JÄRKYTTÄVÄ summa junnun kausimaksuks. Monessa seurassa mennään tuplasti halvemmalla (ja jopa sitäkin halvemmalla). Mihin uppoaa tää 3000€? Samoja turnaus yms. kuluja katetaan niillä halvemmillaki kausimaksuilla.
juippi
27/02/2017
Onneksi Huhtimo pääsee ensikaudella nais säbän pariin. Katsotaan mitä saa aikaan, kun ei olekaan enää kentällistä maju pelaajia penkillä istumassa. Saataa jonkun pelin jälkeen tuntua samalta kuin M-Teamin koutsista tänään. Odotan Huhtimo sun kommenteja ensikauden aikana mielenkiinnolla. Vai oliko tiputus naisiin pieni kolaus omalla tunnollesi??? Voi teitä erän naisia, jotka joudutte tuollaisen idiootin alaisuuteen ensikaudella. Valuta Huhtimo pissa päästä pois.
ASIATONTA TARKOITUKSELLA
27/02/2017
"Näytin kommentteja myös tuttavaporukalle joka saikin kunnon röhönaurut. Sivistynyttä porukkaa, joopa joo." Tiesitkö, että joskus on kiva vaihtaa vapaalle ja käyttäytyä ihan tarkoituksella idioottimaisesti sekä käyttää henkilökohtaisuuksiin menevää retoriikkaa. Se rentouttaa. Ala-arvoista? Etenkin kun sen tekee nimettömänä? Kyllä varmasti. Mutta fakta on vaan se, että lähes poikkeuksetta indeksihenkilö (tässä tapauksessa Huhtimo) paljastaa tasonsa monesta eri suunnasta. Kyllähän 95% ihmisistä arvioi toisiaan ainakin mielessään. Ja se nyt on vaan fakta, että sosiaalisesta mediasta näkee usein erittäin hyvin, helposti ja nopeasti, millaisesta yksilöstä on kyse. Ei aina, mutta usein. Ylimielinen ja egoistinen pullistelu sekä kuvissa että verbaalisesti on näemmä Markus Huhtimon juttu.
Milos
27/02/2017
Class act, Markus Huhtimo. Class act.
JZ
27/02/2017
Höhötyttää kommentit joissa vaaditaan kommenttipalstoja kiinni. Ihme allergiaa jotkut potevat, isommissa lajeissa tää shaiban laukominen on potenssiin miljoona (siis aivan toisin kuin täällä joku päättelee).

Oikeesti kommenttien määrähän on suurin piirtein suoraan verrannollinen siihen paljonko aihe lajipiirejä puhuttaa. Ja skeidan seassahan täällä on oikeasti ihan pirun hyvääkin tekstiä, jopa joskus kiinnostavampaa kuin itse artikkeli tai joku "johtavien" twittersutkautus.
Biiiiza
27/02/2017
Menkää kaikki biiizalle nii tulee kaikille parempi mieli.
Pikkupaikalta
27/02/2017
Kokemukset sählystä pikkupaikalta ja kyllä täältä käsin kateellisena on katseltu isompia seuroja. Toki meillä halvempaa, koska treenit kunnan halleissa, vuorot perutaan aina kirjoitusten aikaan ja muiden tapahtumien takia. Valmentajat isiä ja tuttavia, jotka lähtevät saman tien kun oma poika/tyttö tai jos vaikka ei vaan enää huvita. Oma käsitys, isoissa maksaa laatu, valmentajilla muutakin kuin mututuntumaa, toki pienissäkin paikoissa voi olla hyviä, mutta pääsääntöisesti, ainakin se seura missä itse ollut, valmentajien taso ei ole kovin kaksinen. Ja ei kai kenenkään ole pakko mennä isompiin seuroihin? Meiltä kaikki vähänkin paremmat tosin lähtivät ja sitten joukkueet hajosi, ja lähtivät ihan vapaaehtoisesti. Enkä ihmettele miksi paremmat pienistä seuroista lähtee, jos muiden toiminta yhtään omaani vastaavia, ei niissä parhaat saa kuin kapuloita omiin kykyihin ja rattaisiin.

Toisaalta onko sählyssä järkeä treenata tosissaan, jos tämän ketjun perusteella osa liigaseuroista ei edes maksa, onko oikeasti näin? Että ei edes kulukorvauksia? Sen ymmärrän, että pienten seurojen edustukset ei pysty maksamaan, mutta kyllä liigassa pitäisi pystyä, jos laji meinaa koskaan mennä eteenpäin. Täällä puhuttiin kulukatosta, omasta mielestäni liigapelaajille pitäisi olla vähimmäispalkka 5000-10000€, jos seura ei pysty maksamaan, siirtyy sitten alemmille tasoille. Ei kai kukaan oleta, että parhaat viitsii jatkaa kovinkaan pitkää, jos ei mitään makseta. Ja sitten turha ihmetellä, miksi muutamat seurat vie kaikki pelaajat. Loppujen vaan tehtävä asiat paremmin!!

Väite, että isommissa lajeissa ei loka lennä, on kyllä ihan hatusta heitetty. Viimeksi viime keväänä tuntui, että lätkän finaaleissa valmentajien keskinäinen toistensa haukkuminen vei pääosan. Ja se etteikö barcelonassa haukuttaisi, niin ainakin madridilaisia haukutaan ihan tosissaan ja päinvastoin. Tämmöinen toisten haukkuminen näyttää vaan kuuluvan urheiluun, etenkin meneillään oleviin hiihdon mm-kisoihin, siellä nyt kaikki haukkuu kaikkia, suomalaiset ei jää kakkoseksi.
pipa
27/02/2017
Pipa pois sisällä! Jotain käytöstapoja pitäisi Erviläisilläkin olla.
Faktalle ja muille
27/02/2017
Voin puhua vain omien lasteni kulujen/seuran osalta, enkä tiedä mistä päin ”Fakta” on kotoisin, mutta tässä kommentti muutamaan väittämään:

Täällä annettiin aikaisemmissa kommenteissa selkeästi ymmärtää, että juniorit toimisivat jotenkin automaattisesti edustusjoukkueen maksumiehinä
Ainakin EV:ssä seuran jäsenmaksut (tällä kaudella 100,00€/pelaaja/kausi) menevät käytännössä seuran pyörittämiseen, eivätkä edustusjoukkueen kuluihin ja niillä maksetaan seuratyöntekijöiden palkkoja ym normaaleja seuran kuluja.

Mitä tulee yleisemmällä junnujen kausimaksuihin ja niiden eroihin, niin kannattaa aina muistaa, että niihin vaikuttaa todella paljon erot eri seurojen välillä siinä mitä kausimaksuihin lasketaan kuuluvaksi.
Yleisesti ottaen kuluihin vaikuttaa ainakin seuraavat seikat:
1) Pelaajien määrä joukkueessa (on aika valtava ero siinä, onko joukkueessa kuluja jakamassa 15 vai 25 pelaajaa)
2) Hallivuokrat (on suuri ero siinä treenaatko esim. yksityisessä hallissa reilut kolme kertaa viikossa vai kunnallisessa hallissa kahdesti viikossa)
3) Valmennuskulut (ammattivalmentajat maksavat luonnollisesti enemmän kuin ”isävalmentajat”)
4) Pelimatkat (valtakunnallisia sarjoja pelaavien joukkueiden pelimatkakustannukset vaihtelevat kausittain ja ovat aivan eri sfääreissä kuin alueellisia sarjoja pelaavien joukkueiden)
5) Varusteet (riittääkö, että pelajaa hankkii vain yhden peliasun, vai hankitaanko esim. yhtenäiset verryttely-, treeni-, ulkoasut yms.)
6) Leirit, turnaukset yms. (leireileekö joukkue kauden aikana ja lasketaanko mahdolliset turnaukset mukaan kausikustannuksiin, vai laskutetaankio niistä aina erikseen)
7) Seuran ulkopuolelta tulevan sponssirahan osuus (pienemmillä paikkakunnilla on monasti helpompi saada sponssoreita ja tukijoita, koska ko rahan pyytäjiä on vähemmän, kuin esim. pääkaupunkiseudulla)

Mitä tulee tuohon minun mainitsemani kausikustannukseen (reilu 3000,00€) sisältää se KAIKKI yllämainitut kulut ja hyvin vähän sponssirahaa.
Väittämä, että monessa seurassa mennään tuplasti halvemmalla pitää varmasti paikkansa, mutta tämäkin on jälleen tarpeetonta ja varsin vääristävää yleistämistä, mikäli ei kerrota mitä kukin katsoo kausimaksuihin kuuluvan.
Täytyy myös muistaa, että kaikki mainitsemani kulut ovat toista vuotta SM-sarjassa pelaavan joukkueen kuluja, joten väittämä ”samoja turnaus yms. kuluja katetaan niillä halvemmillakin kausimaksuilla” ei välttämättä pidä paikkaansa.

Totta kai meidänkin seurassa on alemmilla sarjatasoilla pelaavia joukkueita, joiden kulut eivät tietenkään ole samaa luokkaa.

Ja kuten ”Pikkupaikalta” tuossa ylempänä viisaasti totesikin, isoimpana erona kuluissa ovat hallivuokrat ja valmennusmaksut, joiden osuus kustannuksista on lähes puolet. Tähän kun vielä lisätään pelimatkakulut, ollaankin jo täytetty lähes 70% koko kauden kuluista. Se miksi ko kulut sitten ovat niin suuret johtuu myös monista seikoista.

Hallivuokrien hinnat ovat pääkaupunkiseudulla aivan eri luokkaa, kuin pienemmillä paikkakunnilla, jossa päästään pääsääntöisesti treenaamaan kunnallisissa saleissa/halleissa, kun taas pääkaupunkiseudulla kaikki hallit ovat käytännössä yksityisomistuksessa ja joissa prime-timen hinnat pyörivät 90€-100€/tunti tienoilla. Näihin kuluihin joukkueet voivat vaikuttaa oikeastaan vain omien harjoitustensa viikkomäärällä/pitopaikalla.
SM-sarjaa pelaavan C-junnujoukkueen viikkotreeneihin kuuluu tällä hetkellä 3,5 tuntia kaukalovuoroa ja 1 tunti koulun jumppasalivuoroa, sekä punttisalia. Tästä voi jokainen laskea paljonko pelkästään salivuokriin menee kaudessa rahaa.

Valmennusmaksut ovat kolmanneksi suurin menoerä (salivuokrien ja pelimatkakustannusten jälkeen) ne vaihtelevat seuroittain ja jopa joukkueittain paljonkin. Näihin vaikuttaa jo aikaisemmin mainitsemani ero ammatti- ja isävalmentajien välillä, samoin kuin valmentajien määrä joukkueessa, sekä yleisesti valmennusorganisaation koko/taso seurassa.

Pelimatkakustannukset ovatkin varmasti yksi suurimpia erottavia tekijöitä eri seurojen ja joukkueiden välillä. Alueellisia sarjoja pelaavien joukkueiden kustannukset ovat ainakin pääkaupunkiseudulla varsin oienet, koska kaukaisimmat vastustajat ovat käytänössä aina henkilöautomatkan päässä, eikä niihin tarvitse vuokrata bussia, varata majoitusta eikä tilata erillistä ruokailua.

Tämä pitkä sepustus ei ole sen enempää puolustuspuhe kuin provokaatiokaan, mutta on mielestäni tarpeellista ymmärtää mistä johtuvat paikoitellen suuretkin erot puhuttaessa niinkin epämääräisestä asiasta kuin ”junnujen kausikustannus”.
Dr Phil
27/02/2017
Ei. Ei Markus Huhtimo halunut kehittää peliä noille kommenteilla. Hän halusi, että ihmiset puhuvat Markus Huhtimosta ja kirjoittavat Markus Huhtimosta. Ei Markus Huhtimon noin tyylitön käytöstä voi mitenkään muuten selittää. Markus Huhtimo.

p.s. Minkälaisen kuvan luulet Markus Huhtimo antavasi näillä kommenteilla lajin ulkopuolisille? Joskus on parasta a) hoitaa asiat talon sisällä tai b) olla vaan hiljaa.

Markus Huhtimo
FAKTALLE JA MUILLE
27/02/2017
Millaiset nuo valmennukseen liittyvät kulut teillä on? Eiköhän niistäkin mene siivu seuralle, tuskin valmentajat sitä kaikkea saa mitkä joukkueen budjettiin on merkitty? Jostainhan ne edustusjoukkueen kulut on maksettava. Lipputuloilla saa osan mutta näillä katsojamäärillä ei pitkälle pötkitä. Näin se homma menee!
lisää faktaa
27/02/2017
En lähde tänne sen tarkemmin lukuja avaamaan, mutta kuten yllä mainitsin on valmennuskulu n. 20% joukkueen budjetista.
Valmennuksen kuluihin vaikuttaa mm. kunkin joukkueen ikäluokka/taso/valmentajien määrä ja kulujen tarkemmasta sisällöstä on tiedotettu varsin avoimesti seuran jäsenille mm. viimeeksi n. kuukausi sitten pidetyissä infotilaisuuksissa.

Mitä tulee tuohon väittämään, että ”Tapanilan Erä maksatti junioreillaan koko perheen ottelutapahtuman”, on se joko väärin kuultu tai väärin ymmärretty.
Yhdeltäkään joukkueelta ei ole peritty mitään "ottelutapahtumaveloitusta" sen enempää suoraan, kuin välillisestikään.
Hohhoijaa
27/02/2017
Mikään ei ärsytä suomalaista enemmän kuin ylimielisyys....
Dr Phil
27/02/2017
"Mikään ei ärsytä suomalaista enemmän kuin ylimielisyys...."

Ylimielisyyden määritelmä: omasta ylemmyydestään varma, muihin väheksyen suhtautuva. Eikö tuo ole suht negatiivinen termi/ilmaisu?

Ei ole kiellettyä käyttäytyä moukkamaisesti, mutta aina voi miettiä onko siinä mitään järkeä... Jokaisella on oikeus osoitaa idioottimaisuuttaan haluamallaan tavalla.
S7
27/02/2017
Viimeinen kommentti ikinä, en ole koskaan ollut evissä missään roolissa enkä tule koskaan olemaan, pelkästään katsojana aina(jos tämä jollekin epäselvää). Junnupuoli tehköön mitä lystää, siitä en tiedä. Mulla mennyt henk.koht maku koko sählyyn, niinku sanoin ylempänä, lopetetaan koko touhu helsingissä. Huhtimo puhukoon itse jos kiinnostaa, tuskin tarvii puolesta puhujaa. Pelkän katsojan roolissa ei jaksa esittää enää että tuote olisi kunnossa, kun ei se ainakaan omiin silmiin sitä ole. Tökeröä puhetta joo, mutta ihan totta, surkea derby, ja se viimeinen niitti mulle(ilman tätä kommentti keissiä). Katotaan joskus parin vuoden päästä uudestaan, tack och adjö, muut pitäköön sählyn lippua korkealla...
Osku
27/02/2017
Dr Phil osui aika hyvin kohteeseen.
Jortsu
27/02/2017
Tässä vedettiin pöntöstä alas se nöyryys, jota olin oppinut Tapanilan Erän aikana aikoinaan arvostamaan kun omat lapseni siellä pelasivat. Arvostakaa vastustajaa, peliä ja tulosta, oli se mikä tahansa!
S7
27/02/2017
No vielä tämä, vastaus joillekin, joita mun mielipide muka kiinnosti, mutta nää kommentoinnit näköjään poistettu. Mut vastaus pysyy ketjussa, jos pysyy, ei kiinnosta mua...
Analyytikko
27/02/2017
"– Aika eksoottinen tapahtuma oli. Surulliseksi vetää, kun miettii kokonaistilannetta, enkä yhtään ihmettele, kun tuolla Kailiala (Miko) ja Kotilainen (Peter) kysyvät Twitterissä, että pitäisikö asioille tehdä jotain, Huhtimo avasi viitaten paljon puheenaiheena olleeseen liigan tasoerokeskusteluun."

Jännä juttu, että tähän nk. kokonaistilanteeseen Huhtimo ei sitten laske sellaisia asioita kuten "vastustajan kunnioittaminen" tai "valmentajan ammattimainen käytös".
Osku
27/02/2017
No, mua S7:n kommentit kiinnostaa! Et nyt lähde täältä minnekään, että saan sua taas välillä haukkua. Ei ole reilua antaa heti periksi, kun juttu alkaa muuttumaan paskamyrskyksi.
Terhi
27/02/2017
Hohhoijaa, selitä vähän tarkemmin. Seura, joka teki fuusion viime vuonna sen takia että voisi dominoida liigaa jatkossa, itkee nyt sitä, että sillä ei ole kuin yksi oikea vastustaja liigassa. Onneksi näissä asioissa paska kumuloituu nopeasti, ja Classicin voittaessa taas mestaruuden keväällä, nämäkin keskustelut taas unohtuu.
Säbäilijä
27/02/2017
Mitä epäkohteliasta Huhtamäki muka sano. Kyllä saa kritiikkiä sanoa. Ja kyllä 17-0 murskavoittojakin pitää lajista pois saada. Mä en ymmärrä!
Säbäilijä
27/02/2017
Sori, Huhtimo, eikä Huhtamäki!
uhtamon puksu
27/02/2017
Kyllä on niin ylimielisiä herroja nämä fatin paidat päällä,ett teidän pelejä en seuraa enää koskaan.Miehillä hirveet luulot ja kuitenkin tämä laji on pientä moneen muuhun lajiin verrattuna piste.
Junnumaksut
27/02/2017
Noista isävalmentajista sen verran että turha niitäkään on dissata suorilta käsin. Monesti on niin että isät ovat itse entisiä pelaajia ja tietävät tasan tarkaan mitä SM tasolla pelaaminen vaatii. Lisäksi ei ole poikkeus että isävalmentajat tuntevat pelaajat paremmin ja tuntevat myös vastustajien pelaajat paremmin kuin ns. ison seuran "ammattivalmentaja", jolle maksetaan moninkertaisia summia. Hämmästyttää suorastaan kuinka vähän ison seuran ammattivalmentajilla on kiinnostusta, ammattitaitoa, tai johtajuutta jopa A-C SM porukoissa. Valmennus on vaativaa hommaa kun sitä tekee tosissaan eikä kaikista ole valmentajiksi varsinkaan jos ei ole pelaajien luottamusta tai kunnioitusta, No se siitä, mutta kyllä suurilla kausimaksuilla pitäisi saada kunnon vastinetta ja valmennuksen laatua, se on kuitenkin se pääsyy siirtyä "isoon seuraan".
Junnumaksulle
27/02/2017
Tarkoitukseni ei ollut mitenkään dissata isävalmentajia, kunhan vain totesin, että ammatikseen valmennustyötä tekevät ovat usein kalliimpia kuin isävalmentajat.

Monista valmentavista vanhemmista löytyy koviakin pelureita ja erittäin hyviä/kokeneita valmentajia (ja niitä on EräViikingeissäkin), mutta paljon on myös niitä, jotka tekevät hommaa, koska kukaan muu ei siihen ryhtynyt.
Eikä siinäkään ole mitään pahaa, päinvastoin, se on hienoa, sillä ei tämä laji (kuten ei moni muukaan) pyörisi ilman vapaaehtoisväkeä.

Isoimpana "ongelmana" isä-/äitivalmentajissa on ehkä kuitenkin se, että heidän tekemät ratkaisut esim. peluutuksen ym. suhteen saattavat aiheuttaa helpommin närää muissa vanhemmissa, vaikka olisivatkin täysin perusteltuja ja "oikeita ratkaisuja".
On kuitenkin paljon helpompi syyttää isä-/äitivalmentajaa oman lapsensa suosimisesta, kuin kritisoida seuran palkkaamaa ammattivalmentajaa samoin perustein.

Toinen mahdollinen ongelma on jatkuvuus. Mitäs jos poika tai tyttö päättääkin kesken kauden lopettaa tai vaihtaa seuraa, jääkö isä tai äiti silloin enää valmentamaan joukkuettaan? Vapaaehtoistyötä tekevää kun on aika vaikeaa velvoittaa jatkamaan.

Itse en ainakaan valita pätkän vertaa omien lasteni saamasta valmennuksesta EV:ssä, vaan koen sen olevan jokaisen euron arvoista.
Kilpailua myös kustannuksiin
27/02/2017
Ylisuurten junnujen harrastusmaksujen harmittelijoille, kysykää mitä harrastaminen maksaa naapuriseurassa, saatatte yllättyä...
Kk
27/02/2017
Tulokset puhukoon puolestaan, kuinka monella seuralla on jokaisen junnuikäluokan korkeimmalla tasolla joukkue/joukkuetta? ErVissä/Erässä on.

A-pojat: A-Sm
B-pojat: B-sm
C1-pojat: kaksi joukkuetta C1-sm:ssä
C2-pojat: C-sm
03-pojissa joukkue eliittisarjassa
04-pojissa kaksi joukkuetta eliitissä
05-pojissa kaksi joukkuetta eliitissä
06-pojissa kaksi joukkuetta eliitissä

En ole millään tavoin ErVin toiminnassa mukana, mutta toimin sähän parissa ja olen huomannut, että tuolla tehdään hyvää junnutyötä.
Huijaus
27/02/2017
ErVihän huijaa liigaunelmalla ja u19 paikalla kiristämisellä alueen parhaat pelaajat itselleen. Onhan se selvä, että Savolainen, Järvinen tai Karhulahti ei olisi edes pitkällä listalla u19 kuvioihin ilman ErVi taustaa.
Malminkartano
27/02/2017
Mitä Huuhtanen on sanonu?
Minäpahoitinmieleni
28/02/2017
Ekaa kertaa katsoin ton videon ja herranlettas täällä on peppukipeää porukkaa :D eihän noi puheet olleet lähellekään niin pahoja kuin kommentit antaa täällä ymmärtää :D Kylläpä on nykyään loukkannutaan helposti..
EV 06 pojan Äiti
28/02/2017
Asiaa ja todella asian vierestä... Jos joku saa tämän viestin käännettyä negatiivikseksi, niin kannattaa vetää henkeä ja lukea uudelleen ja uudelleen ja uudelleen ja uudelleen.... Sillä sitä se ei ole.

Suomessa tämä leimaaminen osataan kyllä. Asian olisi toki voinut kyllä hieman lempeämmin lehdistötilaisuudessa sanoa, mutta...

Olemme perheen kanssa käyneet katsomassa lähes kaikki EV:n kotipelit ja lisäksi ajelleet eri paikkakunnille katsomaan viesraspelejä. Takana on huikeita pelejä ja kokemuksia! Kyllä tiukkojakin pelejä on ollut. Vanhempina me opetamme junnuille urheilukulttuurin viemällä heidät sen sisälle ja opetamme esimerkillämme nauttimaan lajista myös katsojina. Energia Areena on hieno paikka pelata kotiottelut, vaikka nyt Vantaan puolella onkin. Ei sen takia kannata olla matseihin tulematta.

Poikamme on pelannut jo vuosia Tapanilan Erässä ja pelaa edelleen. Kuten täällä aikaisemmin kirjoitettiin, on junnuvalmennus kyllä erittäin laadukasta, kun katsoo eri EV:n ikäisten tasoa sarjoissa. On toki muissakin seuroissa hyvää junnuvalmennusta, esim. koko 06 ikäluokka on kaiken kaikkiaan kovatasoinen. Eipä kyllä olisi tullut mieleenkään alkaa dissaamaan jengiä fuusioitumisen vuoksi. Maailmassa on monia muitakin fuusioituneita jengejä mm.fudiksessa, ei tämä uusi innovaatio ole. Syyt, mitkä tähän johtivat, ovat mitä ovat. Takana on kuitenkin iso joukko ihmisiä, jotka näkevät asian positiivisena ja eikö sitä olisi hyvä tukea?

Antakaa ihmiset mahdollisuus uudelle seuralle, jos aikaisemmin SSV:tä tai Erää on kannattanut! Nyt on vasta eka vuosi menossa uudella seuralla. Kaikki nyt vaan Energia Areenalle luomaan sitä tunnelmaa ja kannustamaan joukkuetta, itsehän me katsojina tunnelman luomme ja teemme! Tunnelma on juuri sitä, mitä kukin siihen on valmis panostamaan.

Mukavaa viikkoa kaikille ja tulevana perjantaina Energia Areenalla kova matsi, kun EV kohtaa SPV:n!
Marko
28/02/2017
Eräviikingit on mun jengi! Sitä ei joukkueen kolmas tai neljäs valmentaja pysty omilla sanomisillaan muuttamaan.
Jura
28/02/2017
Taitaa toi ev junnupuoli olla tapanilan erän peruja... siellä tehtiin asioita joskus oikein. Nyt ei ainakaan vanhemmissa junnuissa ole toiminut
#Heimo#
28/02/2017
KK: Erällä ja SSV:llä on kyllä hyvä junioripuoli. Ja ihan kivasti joukkueita ylimmässä sarjoissa on. Mutta junnuissa Erä/SSV on vielä ainakin D1-ikäluokassa omina joukkueita, Ei Eräviikingeissä.
Tikru
28/02/2017
Tikkurilan Tiikereillä myös vahvaa junnutoimintaa. Lähes joka ikäluokassa joukkueet SM-tasolla, C2-pojissa jopa 3 joukkuetta. Ervin C1 ja C2 pojissakin on paljon ex-Tiikereitä.
#Heimo#
28/02/2017
Pääkaupunkiseudulla monella joukkueella on vahvaa junnutoimintaa. Tiikerit, Erä, SSV, Indians esim. Indiansilla on todella hyvät valmentajat. Mutta Erällä on osittain vakavaa jo esim. 05-ikäluokassa eliittisarjassa turnauksessa toinen maalivahti vain oli penkillä ja heillä on myös pelaajia viltissä jotka eivät pelanneet ollenkaan.
HAH
28/02/2017
Yllätys, että nimimerkki Heimo unohtaa hyvän junnutyön seuroista sen suurimman, eli Oilersin :D
Ex Junnu
01/03/2017
SSV:llä ei ole vahvaa juniorityötä. Siellä oli pari hyvää joukkueenjohtaja, jotka tekivät esim 93:sta ja 98:sta hyviä. sSV:n juniorityöllä ei ollut osaa eikä arpaa.
junnutyö on Viikkarien tasolla!
Pojan äidille
01/03/2017
Olet oikeassa! Fuusio ei ole mikään uusi keksintö! Kurre teki sen jo vuonna 2000 SSV:n kanssa kun Viikkarit ja SSV yhdistyivät! Siinä menikin 15 vuotta niin hieno juniorityötä seura katosi salibandykartalta!
kyllä salibandy jää kaipaamaan SSV:tä
Fuusio
01/03/2017
Pakko kysyä että onko faktaa tehtiinkö fuusio tosiaan vain ErVin liigajoukkueen menestyksen ja dominoinnin takia, vai voisiko syynä olla joku muukin syy? Olen ollut ymmärtävinäni että Erä ei välttämättä olisi ollut ensimmäinen seura jonka kanssa fuusiota oli käyty keskusteluja. No tokkopa sillä on tässä vaiheessa niin suurta käytännön merkitystä. Kokonaisuudessaan alueen junnut varmasti hyötyvät kun toimintaa saadaan kehitettyä entisestään niin ErVissä kuin naapuriseuroissakin. Ja kun menee vielä pari vuotta niin eiköhän liigankin taso toivottavasti nouse ja erot tasoitu koko valtakunnassa kun treenanneet junnut alkavat korvaamaan nykyisiä liigajyriä. Toivottavasti sitten ei ala twitter laulaa että tehkää tälle ikämiesten SM:lle jotain ;)
#Heimo#
01/03/2017
Kyllä Oilersillakin on vahva junioripuoli. Ja ilmeisesti myös monessa junnusarjassa SM-tasolla?
Mahtisonni
01/03/2017
Vaikkei noita Mahun kommentteja voi tosiaan hirveen hyvällä kuunnella ja vastustajaa hän aika raakasti väheksyy on hänellä kuulemma sen verran iso kaapeli, että siinä on muilla ihmettelemistä. Liekkö siitä tuo lempinimi. Ei Mahu ei.
Mahtisonnille
04/03/2017
Kun olet voimissasi, hämää kyvyttömyydellä;
kun olet valmistautunut, teeskentele valmistautumatonta

käännetynä kun elvistelet olet heikko
Urheilusta mitään tietämätön
08/03/2017
Mitähän Huhtimo sanoin Mestareiden liigan lehdistö tilaisuudessa jos olis Bayerin valkku. Haukkuisko liigan ja tuomarit paskaks ja puhuis tasoeroista. Pitäis varmaan se mestareiden liiga lopettaa kun on tollaset tasoerot

Kommentoi

Uusi kommentti

Kommentointiohjeet:

Mieti ensin, kannattaisiko sittenkin vetää #posinkautta? Alatyyli on tiukasti pannassa. Moderointikirves heiluu herkästi ja bännilistalle pääsee helposti. Sitten ei muuta kuin anna palaa. Ole jotain mieltä, tsemppaa, kritisoi tai kehu. Sana on vapaa.