SSBL Salibandy Oy uudistaa organisaatiotaan – markkinointipäällikkö uutena virkana

Kuva: Salibandyliitto

Salibandyliiga eli SSBL Salibandy Oy uudistaa organisaatiotaan, kerrotaan tiistaina ilmestyneessä tiedotteessa. Uudessa organisaatiossa on mukana toimitusjohtaja, myyntipäällikkö, markkinointipäällikkö ja avainasiakaspäällikkö.

1.2. 2018 eteenpäin toimitusjohtajana jatkaa Kimmo Nurminen, ja myyntipäällikkönä Mikko Aikko. Markkinointipäällikkö on Toni Nikunen (KTM) ja avainasiakaspäällikkö Pauliina Virén (LitM, HuK), ja nämä molemmat virat ovat täysin uusia.

– Salibandyn harrastajamäärien ja rekisteröityjen pelaajien lukumäärän kasvu on merkittävästi lisännyt yhteistyökumppaneiden kiinnostusta olla mukana salibandyssä. Haluamme päivittää toimintatapaamme vastaamaan lisääntyneeseen kysyntään. Salibandyn asenne näkyy halussa toimia rohkeasti, edelläkävijän asenteella ja pyrimme tuomaan kumppanuuksien hoitoon aitoa vuorovaikutteisuutta, löytämällä uusia tapoja onnistua yhdessä. Avainasiakaspäällikön toimenkuva tukee tätä tahtotilaa, Kimmo Nurminen sanoi tiedotteessa.

Hyvät tulokset ovat mahdollistaneet sen, että SSBL Oy:n työntekijämäärä pystytään nostamaan kolmesta neljään.

– Maajoukkueiden kansainvälinen menestys on kirittänyt myös Salibandyliigaa kehittymään, ja katsojakeskiarvot ovat olleet 10 prosentin nousussa. Salibandyliiga on kehittynyt kansallisesti merkittäväksi palloilusarjaksi ja sen markkinointiin kannattaa kohdentaa entistä enemmän resurssia, Nurminen kommentoi.

Nikusen toimialalla sarjan ja markkinoinnin kehittäminen tapahtuu yhteisöllisen yhteistyön kautta.

– Uusi rooli avaa mahdollisuuden Salibandyliigan tunnettuuden ja kiinnostavuuden nostamiseen yhteistyössä liigaseurojen kanssa. Kasvavat yleisömäärät toimivat hyvänä kannustimena Salibandyliigan brändiarvon kehittämiseen, jolloin voimme yhdessä tukea Salibandyliiton strategiaa olla Suomen suurin joukkuepeli ja maailman paras salibandy, Nikunen kertoi.

Mikä SSBL Salibandy Oy?

SSBL Salibandy Oy on Suomen Salibandyliitto ry:n 100-prosenttisesti omistama yritys, joka on perustettu maaliskuussa 1999. SSBL Salibandy Oy vastaa salibandyn kaupallistamisesta, yhteistyösopimuksista ja niiden hoitamisesta, sekä Salibandyliiton tapahtumien myynnistä ja markkinoinnista. SSBL Salibandy Oy omistaa maajoukkueiden, Salibandyliigojen ja Divarin myynti- ja markkinointioikeudet. SSBL Salibandy Oy:n liikevaihto vuonna 2016 oli 1,2 miljoonaa euroa.

Organisaatiokaavio:

Salibandyliigan uutinen