20.5. 2020 menee salibandyn historiakirjoihin uuden ajan alkukohtana. Salibandyliigasta tuli kertaheitolla F-liiga uusine brändeineen.
Salibandymaajoukkueen ja Classicin tähtipelaaja Nico Salo suhtautui uudistukseen erittäin positiivisesti.
– Kyllähän sitä ennakkoon spekuloi ja jännitti. Siihen nähden yllätyinkin lopulta kuinka hyvä lopputulos oli. Löytyi nimi jolla on monta eri merkitystä ja hieno tausta-ajatus. Todella positiivinen ensireaktio, Salo hehkutti.
Salo näkee, että uudistuksilla on iso merkitys ja hänen mukaansa brändia kirkastettiin selkeästi aiemmasta.
– Onhan se tärkeä juttu, kun aiotaan olla isoimpia sarjoja. Pitää olla visuaalisestikin näyttävä, mikä nyt toteutuu. Kyselin tuossa aiemmin puolisolta ja parilta kaverilta, että tietävätkö he esimerkiksi miltä liigan logo näyttää? Eivät tunteneet. Uskoisin, että tämä uusi logo jää paremmin mieleen, Salo pohti.
Koko brändityprosessia tehtiin käytännössä suljettujen ovien takana. Lopputuloksen nähtyään Salo uskoo, että uudistus tuo uusia ihmisiä lajin pariin.
– Liigan omat sivut on tosi tärkeä juttu siinä missä somekanavat ja hashtagitkin. Nyt kun on vielä selkeämminen olemassa liiga niin uskoisin, että sitä kautta saadaan lajin pariin uusia faneja. Samalla tässä on sopivasti kunnianhimoa maailman parhaan liigan tittelin tavoittelussa.
Tietysti moni on varmasti pohtinut mitä olisi tehnyt asiassa vielä toisin.
– En osaa kyllä sanoa, että mitä olisin tehnyt toisin tässä. Tämä oli oikein hienosti mietitty kokonaisuus. Tuo eläinteeman käyttäminen mietitytti, mutta se oli mietitty oikein osuvasti, Salo päätti.