Pääkallo.fi

Liigan brändiuudistus

Viestejä
1,015
Jos liigaa meinataan ammattimaisempaa suuntaan viedä, pitäisi videoidut lehdistötilaisuudet määrätä pakollisiksi ja julkaistaviksi joka seuralle ja jokaisen ottelun osalta. Ovat monesti myös niitä mielenkiintoisimpia osa-alueita varsinkin noissa bottom joukkueiden keskinäisissä otteluissa.
 
Viestejä
411
Jos liigaa meinataan ammattimaisempaa suuntaan viedä, pitäisi videoidut lehdistötilaisuudet määrätä pakollisiksi ja julkaistaviksi joka seuralle ja jokaisen ottelun osalta. Ovat monesti myös niitä mielenkiintoisimpia osa-alueita varsinkin noissa bottom joukkueiden keskinäisissä otteluissa.
Eikös jossain vaiheessa näin ole ollutkin ellen ihan väärin muista?
 
Viestejä
49
Jos liigaa meinataan ammattimaisempaa suuntaan viedä, pitäisi videoidut lehdistötilaisuudet määrätä pakollisiksi ja julkaistaviksi joka seuralle ja jokaisen ottelun osalta. Ovat monesti myös niitä mielenkiintoisimpia osa-alueita varsinkin noissa bottom joukkueiden keskinäisissä otteluissa.
Ihan mielenkiinnosta, onko tämä lehdostötilaisuuksien katsominen yleistä? Reilu vuosikymmen on tullut pelattua ja seurattua lajia ja katsomani lehdistötilaisuudet ovat laskettavissa varmasti yhden tai kahden käden sormilla. Maalikoosteita katson kyllä, mutta ei ole oikeastaan koskaan tullut mieleenkään katsoa lehdistötilaisuuksia sen enempää, en näe niitä missään määrin mielenkiintoisina. Valmentajana ja pelaajanakin olisin ottelun jälkeen mieluummin missä tahansa muualla kuin pönöttämässä lehdistötilaisuudessa.
 
Viestejä
22
Muutamia olen katsonut - aiemmin katsoin useamminkin. Ne tosiaan olivat jossakin vaiheessa pakollisia.

Pääosin ovat aika neutraaleita - luonnehditaan omaa peliä ja kehutaan kevyesti vastustajaa. Eivät järin mielenkiintoisia. Krp en ole pystynyt katsomaan yhden aloituksen jälkeen. Junttihuumori ei ole minun juttuni, mutta arvostan yritystä nostaa pressien mielenkiintoisuutta.

Oma lukunsa ovat ne pressit, joissa häviöstä raivostunut valmentaja tai ylimielinen voittavan joukkueen pelaaja avautuu. Näistä saa muodostettua mielenkiintoisen kuvan seuroista, joita nämä avautujat edustavat. Koskaan en ole kuullut seuran ottaneen kantaa edustajansa toimintaan, silloinkaan kun valitut sanavalinnat ovat olleet todella ääliömäisiä ja epäurheilijamaisia.
 
Viestejä
203
Toisesta asiasta - minkälainen organisaatio/yritys/Ry tämä F-liiga on?
Onko se liigaseurojen ja -joukkueiden omistama osakeyhtiö vai onko se paperilla liitosta eriytetty ry vai mikä?
Kun näitä haavekuvia ja visioita työstetään liigan ’brändin’ nostamiseksi uusiin ulottuvuuksiin niin millä konkreettisella taloudellisella panoksella liigajoukkueet ovat pelissä mukana?
 
Viestejä
366
Tässä brändiuudistuksessa selkeänä eteenpäin menona voidaan pitää uudistuneita kotisivuja missä on keskitetysti kaikki liiga-asiat ja -uutiset saman katon alla. Tämä hyvä.

Ja tottakai jokaisella firmalle, liigalla yms pitää olla visiot ja missiot mihin tähdätä - tämäkin on selvä.

Mutta viime kädessä kun puhutaan "ammattimaisuudesta", niin lähestulkoon kaikki suomalaiset urheiluseurat näkevät sen jotenkin mörkönä "ei meidän seurassa/lajissa voida" tai vaihtoehtoisesti kuvittelevat tämän myyttisen ammattimaisuuden tippuvan eräänä kauniina päivinä taivaalta, sen sijaan että pyrittäisiin tekemään ne yksinkertaiset asiat ammattimaisesti - eli lähdettäisi esimerkiksi niinkin yksinkertaisesta asiasta, kun että kun myydään makkaraa niin sekin tehdään hyvin, huolellisesti ja asiakasta palvellen lue: ammattimaisesti. Eli tehdään ne pienet asiat mahdollisimmin hyvin, niin siitä se kokonaisuus koostuisi.

Tässä se suurin ongelma on, kun monen seurajohtaja selitys on, että "ei meillä riitä aikaa suunnittelemaan asioita"... noh, nyt oli hyvää korona-aikaa miten kehittää seuran toimintoja: niin strategisesti kuin operatiivisesti. Mutta epäilen näin tapahtuneen.
 
Viestejä
235
Toisesta asiasta - minkälainen organisaatio/yritys/Ry tämä F-liiga on?
Onko se liigaseurojen ja -joukkueiden omistama osakeyhtiö vai onko se paperilla liitosta eriytetty ry vai mikä?
Kun näitä haavekuvia ja visioita työstetään liigan ’brändin’ nostamiseksi uusiin ulottuvuuksiin niin millä konkreettisella taloudellisella panoksella liigajoukkueet ovat pelissä mukana?
F-liigan sivuilta:

"SSBL Salibandy Oy (markkinointinimi F-Liiga) on Suomen Salibandyliiton omistama myynnistä ja markkinoinnista vastaava osakeyhtiö."
 
Viestejä
411
Ihan mielenkiinnosta, onko tämä lehdostötilaisuuksien katsominen yleistä? Reilu vuosikymmen on tullut pelattua ja seurattua lajia ja katsomani lehdistötilaisuudet ovat laskettavissa varmasti yhden tai kahden käden sormilla. Maalikoosteita katson kyllä, mutta ei ole oikeastaan koskaan tullut mieleenkään katsoa lehdistötilaisuuksia sen enempää, en näe niitä missään määrin mielenkiintoisina. Valmentajana ja pelaajanakin olisin ottelun jälkeen mieluummin missä tahansa muualla kuin pönöttämässä lehdistötilaisuudessa.
Tsekkailin tästä kiinnostuneena meidän (KrP) tekemät pressit YouTube-kanavamme syövereistä viime kaudelta ja sain katsojakeskiarvoksi 1235. Eniten katsojia kerännyt oli runkosarjan viimeisen kotipelin pressi TPS:iä vastaan (1827). Vähiten kerännyt OLS:ia vastaan pelatun matsin pressi (672)

EDIT: Ois kiva muidenkin seurojen lukemia kuulla, jos täällä palstalla muitakin seurojen videoihmisiä löytyy.


Pääosin ovat aika neutraaleita - luonnehditaan omaa peliä ja kehutaan kevyesti vastustajaa. Eivät järin mielenkiintoisia. Krp en ole pystynyt katsomaan yhden aloituksen jälkeen. Junttihuumori ei ole minun juttuni, mutta arvostan yritystä nostaa pressien mielenkiintoisuutta.
Huumori on aina haastava taiteen laji. Kaikkia et millään miellytä. On teitä, jotka ette meidän pressejä voi sietää, kun taas sitten on tullut palautetta kuinka ne ovat Liigan parhaat juurikin tuon huumorin takia. Uskon, että pidämme silti linjamme tulevaisuudessakin.

Kaikki palaute on toki aina tervetulletta, jotta voimme kuluttajille tarjoamaamme tuotetta kehittää.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
366
Junttihuumori ei ole minun juttuni, mutta arvostan yritystä nostaa pressien mielenkiintoisuutta.
Urheiluviihde on parasta realityä mitä on tarjolla, mutta aina jaksaa ihmetellä miten joillekin ei vaan riitä se draama mitä itse laji/peli ja pelaajat tarjoavat, vaan aina löytyy näitä pelitapahtuman ulkopuolisia tahoja, jotka kuvittelevat olevat tapahtuman päätähtiä.
 
Viestejä
646
Ihan mielenkiinnosta, onko tämä lehdostötilaisuuksien katsominen yleistä? Reilu vuosikymmen on tullut pelattua ja seurattua lajia ja katsomani lehdistötilaisuudet ovat laskettavissa varmasti yhden tai kahden käden sormilla. Maalikoosteita katson kyllä, mutta ei ole oikeastaan koskaan tullut mieleenkään katsoa lehdistötilaisuuksia sen enempää, en näe niitä missään määrin mielenkiintoisina. Valmentajana ja pelaajanakin olisin ottelun jälkeen mieluummin missä tahansa muualla kuin pönöttämässä lehdistötilaisuudessa.
Itse keskittyisin mieluummin niihin maalikoosteisiin kun näihin liirum-laarumeihin joita 95% näkemistäni 'pakkokainääkinontehdä' lehdistötilaisuuksista kuitenkin on.
 
Viestejä
68
Suuria toiveita on, että brändiuudistuksen avulla luodaan jotain uutta. Ymmärrän enemmän kuin hyvin, että nykyinen toiminta lehdistötilaisuuksineen on haastavaa kuvata/editoida ja saada siitä ammattimaista. Silti kannustaisin ajattelemaan vähän laajemmin tätä mahdollisuutta jos otetaan vaikka pelien jälkeinen kooste esimerkiksi. Se että hiomalla rytmitystä haastattelussa saadaan 5% lisää katsojia pressiin, tarkoittaa se ylläolevan tilaston mukaan 62 uutta katsomiskertaa, todennäköisesti tavoittaa ~47 uutta silmäparia (75%)

Eikö ennemmin kannattaisi rytmittää ottelukierrokset alkamaan samaan aikaan, jolloin mahdollistettaisiin esim. siipiään kokeilevien tubettajien niputtavan kierrosta yhteen, herkuttelevan maalikoosteilla, klipeillä haastatteluista jne... Kaikki haastattelut voisi edelleen ladata joukkueen tubeen, mutta sen sijaan että jokainen joukkue sokeasti puskee omaa uskomusta eteenpäin, saataisiin kierros yhteen paikkaan ja avoimesti nähdään mikä kiinnostaa ja mikä ei.

Jos idea kantaa, niin niille tiistai 17:00 alkaville Welhot - LASB peleille löytyisi ainakin koosteen katsovia muualtakin kuin hartaista uskovaisista, ellei niin sitten kannattaa miettiä montako joukkuetta sarjassa kuuluisi olla ja pitäisikö pelejä pelata viikolla vai viikonloppuisin?

Hampaat irvessä Katsojat edellä
 
Viestejä
68
Tiedän olevani tässä vähemmistössä, mutta minusta on mukava seurata monta ottelua suorana sen sijaan, että menetän järjestään ainakin 80% peleistä, kun oli toinen peli yhtäaikaa.
Olet oikeassa 2 kertaa, siinä että olet vähemmistöä joka tällaisesta tykkää ja siinä että on mukava seurata mahdollisimman monta ottelua suorana.
Salibandy tuotteena on onnistuttu rapauttamaan oikein huolella ja nyt pitää valita selkeät linjat joiden päälle rakennetaan uutta tulemista. Yleisö rakastaa muutoksia tai perinteitä kunhan niitä ei sekoiteta, moni aikuinen ei syö eskimopuikkoja mutta kaikki vastustaa nimenmuutosta.

Nykyisen järjestelmän fanit ovat muutoksessa suurimpia häviäjiä, he kuitenkin pysyvät lajin parissa vaikka eivät pidä muutoksista, mutta konseptia on pakko muuttaa jotta laji saa ansaitsemansa huomion ja suosion.
 
Viestejä
366
Peter Vesterbacka: ”ensi kaudella kaikki joukkueet tulevat pelaamaan Tallinnassa vähintään yhden matsin”.
Kimmo Nurminen: "Lähtökohta on, että tulevalla F-liigakaudella vähintään yksi miesten ja yksi naisten ottelu pelataan Tallinnassa, mutta määrää ei ole vielä päätetty."
Julkaistun otteluohjelman mukaan näyttäisi olevan yksi miesten että yksi naisten pelipaikka vielä avoimena...
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös