Pääkallo.fi

Liigan brändiuudistus

Säbantteri

Jos liigaa meinataan ammattimaisempaa suuntaan viedä, pitäisi videoidut lehdistötilaisuudet määrätä pakollisiksi ja julkaistaviksi joka seuralle ja jokaisen ottelun osalta. Ovat monesti myös niitä mielenkiintoisimpia osa-alueita varsinkin noissa bottom joukkueiden keskinäisissä otteluissa.
 

Jussi Koivunen

Jos liigaa meinataan ammattimaisempaa suuntaan viedä, pitäisi videoidut lehdistötilaisuudet määrätä pakollisiksi ja julkaistaviksi joka seuralle ja jokaisen ottelun osalta. Ovat monesti myös niitä mielenkiintoisimpia osa-alueita varsinkin noissa bottom joukkueiden keskinäisissä otteluissa.

Eikös jossain vaiheessa näin ole ollutkin ellen ihan väärin muista?
 
Viestejä
62
Muutamia olen katsonut - aiemmin katsoin useamminkin. Ne tosiaan olivat jossakin vaiheessa pakollisia.

Pääosin ovat aika neutraaleita - luonnehditaan omaa peliä ja kehutaan kevyesti vastustajaa. Eivät järin mielenkiintoisia. Krp en ole pystynyt katsomaan yhden aloituksen jälkeen. Junttihuumori ei ole minun juttuni, mutta arvostan yritystä nostaa pressien mielenkiintoisuutta.

Oma lukunsa ovat ne pressit, joissa häviöstä raivostunut valmentaja tai ylimielinen voittavan joukkueen pelaaja avautuu. Näistä saa muodostettua mielenkiintoisen kuvan seuroista, joita nämä avautujat edustavat. Koskaan en ole kuullut seuran ottaneen kantaa edustajansa toimintaan, silloinkaan kun valitut sanavalinnat ovat olleet todella ääliömäisiä ja epäurheilijamaisia.
 
Viestejä
1,516
Toisesta asiasta - minkälainen organisaatio/yritys/Ry tämä F-liiga on?
Onko se liigaseurojen ja -joukkueiden omistama osakeyhtiö vai onko se paperilla liitosta eriytetty ry vai mikä?
Kun näitä haavekuvia ja visioita työstetään liigan ’brändin’ nostamiseksi uusiin ulottuvuuksiin niin millä konkreettisella taloudellisella panoksella liigajoukkueet ovat pelissä mukana?
 
Viestejä
1,028
Toisesta asiasta - minkälainen organisaatio/yritys/Ry tämä F-liiga on?
Onko se liigaseurojen ja -joukkueiden omistama osakeyhtiö vai onko se paperilla liitosta eriytetty ry vai mikä?
Kun näitä haavekuvia ja visioita työstetään liigan ’brändin’ nostamiseksi uusiin ulottuvuuksiin niin millä konkreettisella taloudellisella panoksella liigajoukkueet ovat pelissä mukana?

F-liigan sivuilta:

"SSBL Salibandy Oy (markkinointinimi F-Liiga) on Suomen Salibandyliiton omistama myynnistä ja markkinoinnista vastaava osakeyhtiö."
 

Jussi Koivunen

Ihan mielenkiinnosta, onko tämä lehdostötilaisuuksien katsominen yleistä? Reilu vuosikymmen on tullut pelattua ja seurattua lajia ja katsomani lehdistötilaisuudet ovat laskettavissa varmasti yhden tai kahden käden sormilla. Maalikoosteita katson kyllä, mutta ei ole oikeastaan koskaan tullut mieleenkään katsoa lehdistötilaisuuksia sen enempää, en näe niitä missään määrin mielenkiintoisina. Valmentajana ja pelaajanakin olisin ottelun jälkeen mieluummin missä tahansa muualla kuin pönöttämässä lehdistötilaisuudessa.

Tsekkailin tästä kiinnostuneena meidän (KrP) tekemät pressit YouTube-kanavamme syövereistä viime kaudelta ja sain katsojakeskiarvoksi 1235. Eniten katsojia kerännyt oli runkosarjan viimeisen kotipelin pressi TPS:iä vastaan (1827). Vähiten kerännyt OLS:ia vastaan pelatun matsin pressi (672)

EDIT: Ois kiva muidenkin seurojen lukemia kuulla, jos täällä palstalla muitakin seurojen videoihmisiä löytyy.


Pääosin ovat aika neutraaleita - luonnehditaan omaa peliä ja kehutaan kevyesti vastustajaa. Eivät järin mielenkiintoisia. Krp en ole pystynyt katsomaan yhden aloituksen jälkeen. Junttihuumori ei ole minun juttuni, mutta arvostan yritystä nostaa pressien mielenkiintoisuutta.

Huumori on aina haastava taiteen laji. Kaikkia et millään miellytä. On teitä, jotka ette meidän pressejä voi sietää, kun taas sitten on tullut palautetta kuinka ne ovat Liigan parhaat juurikin tuon huumorin takia. Uskon, että pidämme silti linjamme tulevaisuudessakin.

Kaikki palaute on toki aina tervetulletta, jotta voimme kuluttajille tarjoamaamme tuotetta kehittää.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
1,425
Ihan mielenkiinnosta, onko tämä lehdostötilaisuuksien katsominen yleistä? Reilu vuosikymmen on tullut pelattua ja seurattua lajia ja katsomani lehdistötilaisuudet ovat laskettavissa varmasti yhden tai kahden käden sormilla. Maalikoosteita katson kyllä, mutta ei ole oikeastaan koskaan tullut mieleenkään katsoa lehdistötilaisuuksia sen enempää, en näe niitä missään määrin mielenkiintoisina. Valmentajana ja pelaajanakin olisin ottelun jälkeen mieluummin missä tahansa muualla kuin pönöttämässä lehdistötilaisuudessa.

Itse keskittyisin mieluummin niihin maalikoosteisiin kun näihin liirum-laarumeihin joita 95% näkemistäni 'pakkokainääkinontehdä' lehdistötilaisuuksista kuitenkin on.
 
Viestejä
351
Suuria toiveita on, että brändiuudistuksen avulla luodaan jotain uutta. Ymmärrän enemmän kuin hyvin, että nykyinen toiminta lehdistötilaisuuksineen on haastavaa kuvata/editoida ja saada siitä ammattimaista. Silti kannustaisin ajattelemaan vähän laajemmin tätä mahdollisuutta jos otetaan vaikka pelien jälkeinen kooste esimerkiksi. Se että hiomalla rytmitystä haastattelussa saadaan 5% lisää katsojia pressiin, tarkoittaa se ylläolevan tilaston mukaan 62 uutta katsomiskertaa, todennäköisesti tavoittaa ~47 uutta silmäparia (75%)

Eikö ennemmin kannattaisi rytmittää ottelukierrokset alkamaan samaan aikaan, jolloin mahdollistettaisiin esim. siipiään kokeilevien tubettajien niputtavan kierrosta yhteen, herkuttelevan maalikoosteilla, klipeillä haastatteluista jne... Kaikki haastattelut voisi edelleen ladata joukkueen tubeen, mutta sen sijaan että jokainen joukkue sokeasti puskee omaa uskomusta eteenpäin, saataisiin kierros yhteen paikkaan ja avoimesti nähdään mikä kiinnostaa ja mikä ei.

Jos idea kantaa, niin niille tiistai 17:00 alkaville Welhot - LASB peleille löytyisi ainakin koosteen katsovia muualtakin kuin hartaista uskovaisista, ellei niin sitten kannattaa miettiä montako joukkuetta sarjassa kuuluisi olla ja pitäisikö pelejä pelata viikolla vai viikonloppuisin?

Hampaat irvessä Katsojat edellä
 
Viestejä
8,428
Eikö ennemmin kannattaisi rytmittää ottelukierrokset alkamaan samaan aikaan

Tiedän olevani tässä vähemmistössä, mutta minusta on mukava seurata monta ottelua suorana sen sijaan, että menetän järjestään ainakin 80% peleistä, kun oli toinen peli yhtäaikaa.
 
Viestejä
351
Tiedän olevani tässä vähemmistössä, mutta minusta on mukava seurata monta ottelua suorana sen sijaan, että menetän järjestään ainakin 80% peleistä, kun oli toinen peli yhtäaikaa.
Olet oikeassa 2 kertaa, siinä että olet vähemmistöä joka tällaisesta tykkää ja siinä että on mukava seurata mahdollisimman monta ottelua suorana.
Salibandy tuotteena on onnistuttu rapauttamaan oikein huolella ja nyt pitää valita selkeät linjat joiden päälle rakennetaan uutta tulemista. Yleisö rakastaa muutoksia tai perinteitä kunhan niitä ei sekoiteta, moni aikuinen ei syö eskimopuikkoja mutta kaikki vastustaa nimenmuutosta.

Nykyisen järjestelmän fanit ovat muutoksessa suurimpia häviäjiä, he kuitenkin pysyvät lajin parissa vaikka eivät pidä muutoksista, mutta konseptia on pakko muuttaa jotta laji saa ansaitsemansa huomion ja suosion.
 
Viestejä
1,103
Näin rakennetaan hyvä ja ammattimainen viestintä, kun "F-liigaa ilmoittaa jostain uutisesta klo 1100" ja ei ole vieläkään tietoa mistä on kyse...

katso liitettä 727

No ei hirveää meediota tarvita, että tietää kyseessä olevan BilleBeino collabo F-liigan tuotteiden kanssa.

Edit: toki tunti ollaan myöhässä jos sitä meinasit :D
 
Viimeksi muokattu:
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös