SaiPan rosterilla ei taida saada tällä hetkellä kasaan edes yhtä kenttää, joka pystyisi säännöllisesti voittamaan oman pelinsä top 8 jengejä vastaan. Puhumattakaan kahdesta. Kyllähän SaiPan voittohaaveet noissa peleissä lepäävät yksin ja ainoastaan sen varassa, että Turunen pystyy henkilökohtaisella suorittamisella taikomaan sen 4-5 tehopistettä peliin, Maaranen seisoo päällään, muun joukkueen syödessä palloa ja laittaessa kroppaa likoon.
Itse lähtisin SaiPassa pieneen ketjulottoon ja hakisin muutoksilla tasaisempia pallollisia ketjuja enkä menisi vaan yhden ketjun varassa.
Eli rohkeasti ykkönen päreiksi
Turunen Best Piironen (tai pitkin hampain Lindi)
Partinen Karilahti
Ukkonen Lokka Holopainen
Mussalo Kiljunen
Nähdäkseni fysiikka riittää tuolla nimilistalla suurempaankin peliaikaan. Sen mitä olen Bestin pelaamista nähnyt, hänen tasonsa riittää hyvin Miisan rinnalle. Kentän rikkominen ja Holopaisen pudottaminen on toki hankalaa kenelle tahansa valmentajalle, mutta sillä haettaisi vaan syvyyttä kakkoskenttään. Ykkösen oikea laita heikentyy toki, mutta Piironen olisi juoksuvoimaisena ehkäpä paras korvaaja Holopaiselle. Amelia Ukkonen ei ole päässyt mielestäni pelaamaan hyökkäävässä roolissa ollenkaan vaan lähinnä pakittelevana kolmosen sentterinä, mikä ei ole se optimaalisin paikka. Hän ei ole vielä tietenkään täysin valmis F-liigapeluri, mutta potentiaalia on selkeästi enemmän kuin monella muulla saipalaisella. Lokka ja Holopainen toisivat kokemusta ja pallollista varmuutta tuohon kenttään.
Pakisto on vaikein osuus, mutta tuossapa ne mun mielestäni kyvykkäimmät on listattu. On sen verran rajusti rukatut koostumukset, ettei tämmöistä tulla koskaan näkemään. Luultavasti vanhoilla seteillä mennään, pakkovoitot otetaan ja ollaan tyytyväisiä pelin näennäiseen toimimiseen, mutta venymisiä top5-jengejä vastaan ei tule.