Pääkallo.fi

Pääkirjoitukset

Viestejä
29
Pääkirjoitus ottaa kantaa siihen, että liitossa voitaisiin suhtautua asiakkaisiin paremmin:

Eikös Pekka Ilmivalta luvannut, että tulos palvelu toimii lokakuun puolivälissä.. Ans kattoo, oliko lupauksilla katetta
 
Viestejä
1,348
’Pitää kuitenkin myös katsoa sitä isossa kuvassa, että jos palkkiot ovat koko ajan nuosseet ja tuomarit vähentyneet, niin mikä on vikana? (kts. lisäliitteen ehdotukset)’
Tuomarituttujen puheiden mukaan palkkiot ovat massasarjoissa pysyneet ennallaan jo muutamia vuosia tai niissä ollut tyyliin euron tai kahden huikea korotus. Yksittäisten kovien otteluiden palkkioista en ole tietoinen.
En myöskään ole satavarma kuinka iso ’ongelma’ tuomaripalkkiot ovat lajissa koko kuvaa ajatellen jos vaikka peilaa sitä ruuhka-Suomen hintoihin treenivuoroissa.
 
Viestejä
334
Pääkirjoituksessa lisätään kierroksia Salibandyliiton liittovaaleihin:

Olipas paljon hyvää asiaa! Jokainen kohta tästä ansaitsee tulla tarkkaan keskustelluksi liitossa. Viimeisestä kohdasta olen itse vahvimmin eri mieltä, ylempi ja alempi jatkosarja toisivat mukanaan vain samoja ongelmia kuin naisten NLA/NLB. Mielestäni riittäisi, että pelataan kaksinkertainen sarja eli 22 ottelua.

Suomen Cupista en myöskään luopuisi vaan panostaisin vahvemmin siitä tiedottamiseen. Tällä hetkellä on aika hankala pysyä perässä.
 
Viestejä
702
’Pitää kuitenkin myös katsoa sitä isossa kuvassa, että jos palkkiot ovat koko ajan nuosseet ja tuomarit vähentyneet, niin mikä on vikana? (kts. lisäliitteen ehdotukset)’
Tuomarituttujen puheiden mukaan palkkiot ovat massasarjoissa pysyneet ennallaan jo muutamia vuosia tai niissä ollut tyyliin euron tai kahden huikea korotus. Yksittäisten kovien otteluiden palkkioista en ole tietoinen.
En myöskään ole satavarma kuinka iso ’ongelma’ tuomaripalkkiot ovat lajissa koko kuvaa ajatellen jos vaikka peilaa sitä ruuhka-Suomen hintoihin treenivuoroissa.
Joo, ne tuomaripalkkiot ei juuri ole nousseet, mutta tuomarikulut kokonaisuudessaan on. Matkakulujen osuus kun on pompsahtanut. Sama toki on joukkueiden omien bussikulujen tilanne, mikä ei yhtään auta asiaa.
 
Viestejä
1,348
Joo, ne tuomaripalkkiot ei juuri ole nousseet, mutta tuomarikulut kokonaisuudessaan on. Matkakulujen osuus kun on pompsahtanut. Sama toki on joukkueiden omien bussikulujen tilanne, mikä ei yhtään auta asiaa.
Eli matkakulut nousseet ylimmällä 1-3. sarjatasolla mikä jättää onneksi reilut 90% peleistä pois laskuista kun ne ovat alueellisia.
 
Viestejä
138
Piti pikaisesti vilkaista noita tuomaripalkkioita, kun ei parin viime vuoden osalta ole enää kartalla. Ei noista tosiaan ainakaan mitään isompia nousuja pistänyt silmään mutta ainakin nuorempien junnujen juoksevan peliajan osalta palkkiot olivat laskeneet aika selvästikin.
 
Viestejä
702
Eli matkakulut nousseet ylimmällä 1-3. sarjatasolla mikä jättää onneksi reilut 90% peleistä pois laskuista kun ne ovat alueellisia.
Neljälllä miehissä (liiga, divari, suomisarja, kakkonen), onko naisissa kahdella, mutta sitten kaikki junnujen yksittäisenä pelattavat siihen päälle.
Sarjamaksujen nousussa tietysti näkyy sitten se turnausmuotoisten matkakulujen nousu. Niistä on muistaakseni täälläkin kirjoiteltu keväisin.
 
Viestejä
29
Piti pikaisesti vilkaista noita tuomaripalkkioita, kun ei parin viime vuoden osalta ole enää kartalla. Ei noista tosiaan ainakaan mitään isompia nousuja pistänyt silmään mutta ainakin nuorempien junnujen juoksevan peliajan osalta palkkiot olivat laskeneet aika selvästikin.
Kaudella 24-25 nousee
 
Viestejä
29
Piti pikaisesti vilkaista noita tuomaripalkkioita, kun ei parin viime vuoden osalta ole enää kartalla. Ei noista tosiaan ainakaan mitään isompia nousuja pistänyt silmään mutta ainakin nuorempien junnujen juoksevan peliajan osalta palkkiot olivat laskeneet aika selvästikin.
Itseasiassa +15 junnujen juoksevanpeliajan palkkioihin tuli tälle kaudelle 23-24 yhden euron korotus, aikuisiin tulee kaudella 24-25.
 
Viestejä
138
Itseasiassa +15 junnujen juoksevanpeliajan palkkioihin tuli tälle kaudelle 23-24 yhden euron korotus, aikuisiin tulee kaudella 24-25.

Ok, en parin viime vuoden muutoksista ole kartalla mutta muutama vuosi sitten esim silloisen järjestelmän mukaisesten D- ja C-junnujen 3x15min juoksevan peliajan pelistä palkkio oli 36e eli noin kympin enemmän kuin nykyään.
 
Viestejä
8,108
Olen useampaan kertaan sanonut ja olen edelleen sitä mieltä, että Fliiga on ihan hirveä nimi. Jos sillä on tarkoitus panostaa ulkomaille, ok, selvä. Mikä helvetin "liiga"? Jos sillä on tarkoitus olla suomalaisille, mikä helvetin "F"? Forssa? Fasaani?

Lisäksi tuo kirjoitusasu on aivan liian hankala. Jossain näkee muotoa "F-Liiga", logossa lukee "F LIIGA" ja nettisivut on "fliiga". Tuossa jutussa se nyt sattuu olemaan "F-liiga". Minulla ei ole vieläkään harmainta aavistusta mikä niistä on oikein ja ennenkaikkea, miksi ne eivät ole johdonmukaisesti sama.
 
Viestejä
290
Samaa mieltä sekä pääkirjoituksen että Arton kanssa. Itse kritisoin nimeä heti alusta lähtien. Lisäksi se outo selitys silloin alussa ettei se välttämättä liity sanaan Floorball vaan sen voi jokainen mieltää miksi haluaa, vaikka Falcon tai Floorball tai vaikka Arton mainitsemat Ähvällä alkavat kunnat. 🤦‍♂️ kirjoitusasunkin pitäisi tosiaan olla johdonmukainen jos kerran brändiä halutaan rakentaa. Ei Angry Birdskään ole joskus Angry-Birds ja toisinaan sitten taas Angrybirds.

Itsehän olen ehdottomasti sitä mieltä että pitäisi palata takaisin Salibandyliiga nimeen, koska ulkomailla se on eksoottinen ja ne jotka lajia seuraa ulkomailla löytävät kyllä pelit sitäkin kautta jos haluavat. Miksi on väkisin pakko "kansainvälistyä" ja unohtaa kaikki oma? Ja mitä erityistä hyötyä tästä nimestä on ollut? Hyviä kysymyksiä pääkirjoituksessa, mutta kuten yleensä niin tuskin saadaan vastausta ja jos saadaan niin se vastaus on yhtä epämääräinen kun liigan tavoiteettavuuslukemien prosenttinousut.
 
Viestejä
334
Minä olen tykännyt F-liiga nimestä ja logosta alusta asti. Se on hyvin selvä brändi ja erittäin helposti myös esim. englanninkieliselle lausuttavissa. Toisin kuin Salibandyliiga. Jos sinne rautatieasemalle täytyy mennä kyselemään F-liigasta tai Salibandyliigasta, niin ollaan aika kummallisessa tilanteessa. Se, että nimestä pystyy päättelemään lajin, ei tule koskaan tuomaan yleisöä lisää halleille. Kun sitä tunnettuutta siellä kyselee ohikulkijoilta, niin sen voi muotoilla vaikka näin: ”Mitä tiedät salibandyliiga F-liigasta?”

Salibandy voi hyvin olla kriisissä.
1. Nyt on tärkeintä saada talous kuntoon. Vaikka lopettamalla Super Cupit ja Suomen Cupit. Ja suunnittelemalla miten tulevat miesten ja naisten MM-kisat vedetään ilman valtavia tappioita.
2. Seuraavaksi junioreiden määrä kasvuun. Hakemalla ihan eskareista lähtien lapsia sählykerhoihin.
3. Otteluiden oheisohjelmaa on parannettava varsinkin lapsiystävälliseksi. Kun lapsille on kaikkea kivaa, niin vanhemmatkin viihtyvät paremmin.
4. Otteluohjelmat täytyy myös suunnitella niin, että junioreilla on mahdollisuus ja energiaa tulla seuraamaan edustusten otteluita. Muutaman kerran kaudessa ottelukäynneistä olisi hyvä tehdä joukkuetapahtumia valmentajien kanssa.
 
Viestejä
290
Minä olen tykännyt F-liiga nimestä ja logosta alusta asti. Se on hyvin selvä brändi ja erittäin helposti myös esim. englanninkieliselle lausuttavissa. Toisin kuin Salibandyliiga. Jos sinne rautatieasemalle täytyy mennä kyselemään F-liigasta tai Salibandyliigasta, niin ollaan aika kummallisessa tilanteessa. Se, että nimestä pystyy päättelemään lajin, ei tule koskaan tuomaan yleisöä lisää halleille. Kun sitä tunnettuutta siellä kyselee ohikulkijoilta, niin sen voi muotoilla vaikka näin: ”Mitä tiedät salibandyliiga F-liigasta?”

Salibandy voi hyvin olla kriisissä.
1. Nyt on tärkeintä saada talous kuntoon. Vaikka lopettamalla Super Cupit ja Suomen Cupit. Ja suunnittelemalla miten tulevat miesten ja naisten MM-kisat vedetään ilman valtavia tappioita.
2. Seuraavaksi junioreiden määrä kasvuun. Hakemalla ihan eskareista lähtien lapsia sählykerhoihin.
3. Otteluiden oheisohjelmaa on parannettava varsinkin lapsiystävälliseksi. Kun lapsille on kaikkea kivaa, niin vanhemmatkin viihtyvät paremmin.
4. Otteluohjelmat täytyy myös suunnitella niin, että junioreilla on mahdollisuus ja energiaa tulla seuraamaan edustusten otteluita. Muutaman kerran kaudessa ottelukäynneistä olisi hyvä tehdä joukkuetapahtumia valmentajien kanssa.

Noista sun pointeista olen samaa mieltä mutta alun tekstistä en sitten yhtään. Hyvin selvä brändi, jolla on vähintään kolme eri kirjoitusasua? Erittäin helposti lausuttavissa englanninkieliselle? Helpompi se on toki lausua ku Salibandyliiga mut en nyt ihan allekirjoita tuotakaan.
 
Viestejä
17
Tuli tuossa mieleen,eikä niin hyvällä tavalla... Mikä saa, tai miksi pelaajat räkivät vaihtoaitiossa maahan? Eivät niitä varmaan sitten vieraspelin jälkeen pese sieltä pois? Syleksiikö kotonaanki lattialle? Tyhmän näköstä kun aikuset miehet päästää klimppejä sinne laian viereen. Eikä nyt yksittäisestä pelaajasta kysymys, näkyy usein esim ruudun lähetyksissä.
 
Viestejä
29
Ok, en parin viime vuoden muutoksista ole kartalla mutta muutama vuosi sitten esim silloisen järjestelmän mukaisesten D- ja C-junnujen 3x15min juoksevan peliajan pelistä palkkio oli 36e eli noin kympin enemmän kuin nykyään.
Totta C pojissa on, ei D pojissa. Ero on nyt C pojat 38 e ja D pojat 28 e
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös