Salibandyliigan brändityöryhmällä kovat tavoitteet – ”Ei ole mitään syytä, miksemme voisi tehdä salibandysta globaalisti kiinnostavaa lajia”

Tämä ryhmä vie Salibandyliigaa maailmalle. Kuva: Jussi Ojala

Tämä ryhmä vie Salibandyliigaa maailmalle. Kuva: Jussi Ojala

Miesten Salibandyliigan brändityöryhmä on aloittanut työskentelynsä. Mukana ryhmän kanssa toimii markkinointi- ja viestintätoimisto Repulic.

Ryhmän tehtävänä on saada brändityönsä valmiiksi vuoden 2020 alkuun mennessä. Ryhmän jäsen Peter Vesterbacka kurkottaa ulkomaille asti Salibandyliiton tiedotteessa.

– Tavoite ei voi olla yhtään vähäisempi, sillä Suomi on maailman paras salibandymaa. Siksi on selvää, että meidän pitää olla suunnannäyttäjä lajin globalisoitumisessa. Ensimmäinen konkreettinen osoitus tästä on Salibandyliigan kaupallinen sopimus, joka mahdollistaa Salibandyliiga-otteluiden näkymisen tällä ja ensi kaudella Tshekissä ja Slovakiassa, johtavalla kaupallisella urheilukanavalla Nova Sportilla.

– Meidän täytyy tehdä brändistrategiaa samalla asenteella kuin millä tehdään Yhdysvaltojen ammattilaissarjoja, La Ligaa ja Valioliigaa. Ei ole mitään syytä, miksemme voisi tehdä salibandysta globaalisti kiinnostavaa lajia. Vahvuutenamme on, että voimme lähteä tekemään asioita eri tavalla kuin aiemmin, lajilla kun ei ole kiveen hakattuja satojen vuosien perinteitä, Vesterbacka maalailee.

Ryhmän tärkein tavoite on luoda maailman arvokkain Salibandyliiga-brändi vuoteen 2028 mennessä.

– Republic valikoitui viiden toimiston joukosta muun muassa kansainvälisen tason brändiajattelullaan sekä vahvalla strategia-ajattelulla digitaalisista mahdollisuuksista. Brändityön tavoitteena on kiinnostavan ja tunnistettavan brändin rakentaminen, johon liittyvät Salibandyliigan omien kotisivujen luominen sekä oman, muista erottuvan identiteetin esiin tuominen, Salibandyliigan toimitusjohtaja Kimmo Nurminen kertoo.

Ryhmään kuuluvat seuraavat henkilöt: Peter Vesterbacka (SSBL Salibandy Oy:n hallitus), Kimmo Nurminen (Salibandyliigan toimitusjohtaja), Pasi Peltola (Classic, Miesten Liigan johtoryhmä), Noora Lavonen (Steelers), Toni Autio (TPS), Juuso Laamanen (Salibandyliiton hallitus) Toni Lötjönen, Marko Sompa, Toni Nikunen (Salibandyliigan markkinointipäällikkö) ja Jussi Ojala (Salibandyliiton viestintäpäällikkö). Tiedotteen mukaan myös lajin ulkopuolisia apuja tullaan käyttämään.

Uutiseen pääset täältä