Pääkallo.fi

B-junnujen SM-karsinnat 2019-2020

Liitto eilen illalla ilmoittanut seuroille asiasta ja kertonut, että tänään tiistaina julkaistaa asiasta tiedote. Mitään ei kuitenkää tänään ole liiton puolelta asiasta julkisesti kerrottu🤔🤔

Mielestäni, jos kerran tarve uusintaottelulle on, pitäisi ottelua jatkaa siitä tuloksesta joka ennen tuomarivirhettä oli voimassa. Haukkoja kohtaan on todella väärin nollata tuo. Täysin käsittämätön päätös mielestäni tuonkaltaisin perustein uusia ottelu. Urheilu on urheilua ja tuomarit ovat ihmisiä. Edes ammattitasolla en tämäntason farssia ole koskaan nähnyt.

Mielestäni, jos kerran tarve uusintaottelulle on, pitäisi ottelua jatkaa siitä tuloksesta joka ennen tuomarivirhettä oli voimassa. Haukkoja kohtaan on todella väärin nollata tuo. Täysin käsittämätön päätös mielestäni tuonkaltaisin perustein uusia ottelu. Urheilu on urheilua ja tuomarit ovat ihmisiä. Edes ammattitasolla en tämäntason farssia ole koskaan nähnyt.
Jos minä oikein tätä olen nyt tulkinnut, eli tuomari rikkonut sääntöjä, niin eikös tämä sama protesti voitaisi tehdä vaikka tilanteesta ajassa 59:04, kun sun joukkue on tappiolla 14-0 ja vastustajalle/tuomarille/pöydälle tulee pikku sekoilu jäähy/ei-jäähyä?

Susien tekemä protesti johti uusintaotteluun — Syynä tuomareiden tekemät sääntövirheet - Kouvolan Sanomat

Protesti läpi – Liigapeli uusitaan

Tuossa muutama esimerkkitapaus missä protesti mennyt läpi. Ei nyt tietääkseni noitten jälkeen syntynyt mitään "protestiaaltoja", mutta jokainen tehkööt omat johtopäätökset ja tulkinnat. Tuossa kuitenkin pari ennakkotapausta minkä pohjalta voi sitten pähkäillä onko tässä tapauksessa päätös oikea kun vertaa noihin vanhoihin tapauksiin.

Viimeksi muokattu:
Susien tekemä protesti johti uusintaotteluun — Syynä tuomareiden tekemät sääntövirheet - Kouvolan Sanomat

Protesti läpi – Liigapeli uusitaan

Tuossa muutama esimerkkitapaus missä protesti mennyt läpi. Ei nyt tietääkseni noitten jälkeen syntynyt mitään "protestiaaltoja", mutta jokainen tehkööt omat johtopäätökset ja tulkinnat. Tuossa kuitenkin pari ennakkotapausta minkä pohjalta voi sitten pähkäillä onko tässä tapauksessa päätös oikea kun vertaa noihin vanhoihin tapauksiin.
Luitko tapaukset?
Toisessa voittomaali jatkoajalla tuomarin avustuksella.
Toisessa tasoitus viime minuuteilla ja väärintuomittu jäähy sekä väärä rankkarikisan aloittajan.
Molemmat pelin lopussa tapahtuneet pelin lopputulokseen ratkaisevasti vaikuttaneet tapahtumat. Ei pelin puolessa välissä epäselvä tuomarin reagointi tilanteeseen. Vähän kohtuuton tuomio pelata peli ind-Hawks uudestaan tilanteesta 0-0.

Mutta näillä mennää.

Viimeksi muokattu:
Luitko tapaukset?
Toisessa voittomaali jatkoajalla tuomarin avustuksella.
Toisessa tasoitus viime minuuteilla ja väärintuomittu jäähy sekä väärä rankkarikisan aloittajan.
Molemmat pelin lopussa tapahtuneet pelin lopputulokseen ratkaisevasti vaikuttaneet tapahtumat. Ei pelin puolessa välissä epäselvä tuomarin reagointi tilanteeseen. Vähän kohtuuton tuomio pelata peli ind-Hawks uudestaan tilanteesta 0-0.

Mutta näillä mennää.
Toin vaan esimerkkejä protesteista jotka menneet läpi tänne kiinnostuneille luettavaksi... En ole sanononut että ratkaisu on oikein tai väärin, joten turha ottaa tuollaista äänensävyä...
Mutta se mikä ehkä täällä pohdinnoista hieman puuttuu tai on unohtunut on se asia että mitä liiton kilpailusäännöt sanovat. Siinä on selkeä kohta missä kerrotaan että tuomarin päätökset ovat lopullisia ja uusinta ottelu voidaan määrätä ainoastaan silloin kun tuomari on toiminut sääntöjen vastaisesti. Huom! Missään ei mainita missä kohtaa peliä tai missä tilanteessa on toiminut sääntöjen vastaisesti. Ja kun kerran on näin käynyt niin sitten on päätetty sen mukaan. Eli kilpailusääntöjä pitäisi nyt hieman muokata

Missään ei mainita missä kohtaa peliä tai missä tilanteessa on toiminut sääntöjen vastaisesti. Ja kun kerran on näin käynyt niin sitten on päätetty sen mukaan. Eli kilpailusääntöjä pitäisi nyt hieman muokata
Tätä minä oikeastaan hain tällä

Jos minä oikein tätä olen nyt tulkinnut, eli tuomari rikkonut sääntöjä, niin eikös tämä sama protesti voitaisi tehdä vaikka tilanteesta ajassa 59:04, kun sun joukkue on tappiolla 14-0 ja vastustajalle/tuomarille/pöydälle tulee pikku sekoilu jäähy/ei-jäähyä?

Tässä on hyvä huomata se sisällöllinen ero. Erotuomarien ratkaisut ottelussa ovat lopullisia. Eli siitä tulkitseeko erotuomari jonkun tilanteen jollain tavalla, protestit ei mene läpi.

Sen sijaan, mikäli erotuomari tulkitsee jollakin tavalla, mutta rikkoo sääntöä, protestit yleensä menee läpi. Tässä näyttäisi olevan erotuomarivirhe ja kolmoisvihellyskin. Sääntöjen mukaan erotuomarivirheen jälkeen jatketaan kiistapallolla. Kiistapallotilanteet on ne ainoat tilanteet, joissa erotuomarin tehtävä on katsoa, että kentällä on oikea määrä pelaajia (muutoin joukkueiden vastuulla).
Peliä kuitenkin jatkettiin vaparilla ja kentällä oli väärä määrä pelaajiakin.

En siis tiedä mistä protesti on tehty, mutta jos on tehty tuosta, on itsestään selvää, että sen pitää myös mennä läpi.

Juu, voisihan tuosta protestin tehdä, mutta lopputulos olisi tämä:
"Liitto voi myös hyväksyä hävinneen joukkueen tai tasapelin pelanneen joukkueen vastalauseen ja jättää silti lopputuloksen voimaan."

On varmaankin, mutta minusta sitä olisi jotenkin kummallista julkaista ennenkuin tiedotetaan protestista mitään. Ja itse en laske jotain instagrameja minkään sortin virallisiksi kanaviksi.
Totta turisret. Mutta sama pelipaikka olisi varmaan kohtuullinen koska eihän se kummankaan joukkueen vika ollut että tuomari teki ratkaisevan virheen.

Pro

Totta turisret. Mutta sama pelipaikka olisi varmaan kohtuullinen koska eihän se kummankaan joukkueen vika ollut että tuomari teki ratkaisevan virheen.
On varmaankin, mutta minusta sitä olisi jotenkin kummallista julkaista ennenkuin tiedotetaan protestista mitään. Ja itse en laske jotain instagrameja minkään sortin virallisiksi kanaviksi.
Tervetuloa 2010-luvulle. ”Jotkut Instagramit” ja muut some-kanavat alkaa olla ihan yritysmaailmassakin virallisia tiedotuskanavia. Jopa sangen toimivia sellaisina!

Tervetuloa 2010-luvulle. ”Jotkut Instagramit” ja muut some-kanavat alkaa olla ihan yritysmaailmassakin virallisia tiedotuskanavia. Jopa sangen toimivia sellaisina!
Olin tätä ihan samaa tulossa kommentoimaan. Jokainen yritys/järjestö tietysti itse määrittää somestrategiansa, mutta on ihan turhaa olla uskomatta jotain koska ”se luki Instagramissa eikä virallisessa tiedotteessa Hesarissa”, jos Indians on tiedottanut protestin hyväksynnästä Instagramissa on se yhtä luotettava tieto kuin että siitä olisi tiedote nettisivuilla. Tiedottaminen tapahtuu nykyajan puitteissa monessa eri kanavassa, koska kohderyhmät ovat hajaantuneina eri kanaviin.

Tiedottaminen tapahtuu nykyajan puitteissa monessa eri kanavassa, koska kohderyhmät ovat hajaantuneina eri kanaviin.
Jos ainoa lähde on joku Instagram tai Tinder tai Suomi24:n foorumi tai muu vastaava, niin sitten kaikilta muilta kuin noiden käyttäjiltä se menee täysin ohi. Jos se on nettisivuilla, niin jokainen tietää pomminvarmasti sen löytyvän nimenomaan sieltä. Sinne pääsee kaikki ilman mitään tunnuksia.

Toinen vaihtoehto on toki heivata nettisivut helvettiin ja tiedottaa kaikki jossain muualla. Mutta yksi paikka, jossa aina kaikki tieto. Ilman mitään selittelyjä. Jos sitä sitten jaetaan sieltä eteenpäin, niin jaettakoot.

Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.