- Viestejä
- 182
Lähes jokaisella liigaseuralla on kumppanina vakuutusyhtiö mistä tarjotaan mm. seuran pelaajille vakuutukset. Mailavalmistaja on isossa roolissa lähes kaikilla seuroilla myös rahallisesti. Terveyspalveluita tuottava yritys on myös jokaisella seuralla merkittävä sponsori, minne ohjataan seuran jäsenet jos tulee loukkaantumisia. Urheiluliike on myös iso yhteystyökumppani seuroille, koska kaikki tekstiilit, mailat, jalkineet ym. ym. myydän urheiluliikkeistä jäsenistölle. Viimeisenä mutta ei vähäisempänä on tekstiilivalmistaja. Mikä saattaa olla euromääräisesti suurin. Esim. Puma, Nike, Adidas ja Graft.Aika kovaa ja ehkä jopa katkeraa puukkoa kieltämättä tuli TPS:n suuntaan. 1-3 tappiolta jatkoerässä mestariksi Tampereella nevö föget, toteaa Salmela
Myös (ehkä tarkoituksella liioiteltu) luonnehdinta TPS:stä "jossain kohtaa vauraimpana sählyseirana" kieltämättä särähti korvaan.
Sekin oli kiinnostava kohta miten monta vuotta mukana olleet sponssit jatkaa kuulemma automaagisesti "kun me tarjotaan niille niin paljon". En tiedä mitä kaikkea KrP tarjoaa, (pelkkä logo ja jonkinasteinen näkyvyyshän ei ole oikein tätä päivää jos yhtään enemmän sponssilta haluat) mutta jotenkin hiukan erikoinen asenne kuitenkin.
Tässä niitä mitkä varmaan jatkuvat aina useita vuosia pitkään. Esim. KrP:n tekemät viiden vuoden sopimukset Adidaksen, XXL ja Fat pipen kanssa. Nämä kaikki saavat varmasti muutakin hyötyä kuin logo näkyvyyden.