Pääkallo.fi

Miesten F-liigan finaalisarja Nokian KrP-TPS

Viestejä
43
Tehoton ja hermostunut näätä nähtiin tänään. Myös johtavilla pelaajilla pallo pomppi ja tuli normaalia enemmän heikkoja ratkaisuja. Ratkaisupelin paine tuntui niskassa ja voitto ansaitusti melko ehjän pelin pelanneelle tepsille.
 
Viestejä
901
Nokian porukalla on ollut paksu lompakko ja asiat on todella hyvin hoidettu sen kautta. Olisihan se vääryys, jollei sitä mestaruutta viimeinenkin tulisi. Ehkä enemmän "taaloille taskussa", kuin "logolle rinnassa", mutta molempia tarvitaan.
Kyllä on ihan hyvä, että pelaamalla ratkotaan eikä lompakolla. Se voittaa joka on paras kentällä.
 
Viestejä
157
Kyllä on ihan hyvä, että pelaamalla ratkotaan eikä lompakolla. Se voittaa joka on paras kentällä.
Näihän sen on. Kentällä pelit ratkaistaan ja nämä paksu lompakko huutelut kertoo lähinnä sisäisestä pienuudesta. Kysehän on siitä kuinka laadukkaasti seuran taustat pystyvät varainhakintaa tekemään ja kuinka tehokkaasti rahat menevät joukkueiden käyttöön eikä esimerkiksi hallintoon tai omiin taskuihin. Ymmärrän kyllä, että jos seuran nimi on EräViikingit tai Nokian Kristityt Palloilijat, niin pitää olla hyvä esitys, että sponsorit lähtee mukaan, kun nimet eivät ole sellaisia kaikkien tuntemia brändejä kuten vaikka Ilves tai TPS. Jos esim. TPS-brändillä ei pysty kilpailemaan varainhankinnassa tällaisten persoonallisia tuntemattomia nimiä omaavien seurojen kanssa ja pelaajabudjetit jäävät pienemmiksi, niin silloin se on lähinnä peiliinkatsomisen paikka. Persaukisuudessa ei ole mitään niin jaloa, että sitä kannattaa erikseen glorifioida.

Parempi voittakoon. Seiskapeliltä haiskahtaa.
 
Viestejä
157
Tehoton ja hermostunut näätä nähtiin tänään. Myös johtavilla pelaajilla pallo pomppi ja tuli normaalia enemmän heikkoja ratkaisuja. Ratkaisupelin paine tuntui niskassa ja voitto ansaitusti melko ehjän pelin pelanneelle tepsille.
Samanlaisia havaintoja tuli tehtyä. Ei saanut roisoinen Raholan halli nähdä kannunnostelua ainakaan tänä vuonna.
 
Viestejä
901
Voi olla jopa mahdollista pelata logolle vaikka saisikin siitä korvausta. Hyvät naurut toki saa tuollaisista "molempia tarvitaan".
 
Viestejä
157
Voi olla jopa mahdollista pelata logolle vaikka saisikin siitä korvausta. Hyvät naurut toki saa tuollaisista "molempia tarvitaan".
Kai sillä viitattiin siihen, että Kailiala, Stenfors ja Hautaniemi saa saman suuruusluojan korvauksen kuin nokialaistet, mutta muille ei jäänyt kuin logo-käteen. Molempia tarvitaan, koska sarjaa ei vedetä läpi kolmella pelaajalla.
 
Viestejä
1,149
En tänne ehtinyt kirjoittaa mitään perjantain pelin jälkeen, joten ensin siitä pari sanaa.

Pelillisesti mielestäni tasainen, mutta Nokia oli äärimmäisen tehokas. KrP:n puolustuksen laatu on yllättänyt itseni tässä sarjassa ja Tepsin ykkönen pimennettiin jälleen. Pallo pyöri, mutta paikat ei aukea.

Itse ottelutapahtuma oli hienoimpia, missä olen itse ollut paikalla. Upea tunnelma, loistava halli ja yli 2000 silmäparia seuraamassa. Suuri toive on, että kaikki pelit myös runkosarjassa olisivat puitteilta näin laadukas ja yleisömääriltä nelinumeroinen. Aina voi unelmoida.

Tämän päivän pelissä TPS näytti suurta luonnetta. Olin itse perjantain jälkeen jo melko varma, että tänään menee sarja poikki. Ei lähelläkään. TPS:n kakkonen oli jälleen todella kova ja tuntuu edelleen jopa parantavan peliään.
 
Viestejä
1,149
Sarja on kokonaisuudessaan aivan loistava. Kaksi erinomaista joukkuetta, joiden pelikirjat ovat selkeästi keskenään erilaiset. Peli on tiukkaa ja kovaa, mutta ei millään tavalla "likaista". Ei juurikaan selkäänajoja ja valitettavat pääkontaktitkin ovat vahinkoja. Laadukasta salibandya, kyllähän tätä seurais mielellään sen seitsemän peliä ja jatkoaika päälle.

Todetaan loppuun vielä tämä, jonka kirjoitin jo kauden alkupuolella. Olli Laine ja Jere Niemelä edustamaan Suomea, kiitos.
 
Viestejä
168
Sarja on kokonaisuudessaan aivan loistava. Kaksi erinomaista joukkuetta, joiden pelikirjat ovat selkeästi keskenään erilaiset. Peli on tiukkaa ja kovaa, mutta ei millään tavalla "likaista". Ei juurikaan selkäänajoja ja valitettavat pääkontaktitkin ovat vahinkoja. Laadukasta salibandya, kyllähän tätä seurais mielellään sen seitsemän peliä ja jatkoaika päälle.

Todetaan loppuun vielä tämä, jonka kirjoitin jo kauden alkupuolella. Olli Laine ja Jere Niemelä edustamaan Suomea, kiitos.
Vaikka useampi maajoukkue pakki on lopettanut uransa viime vuosina, niin en ole huolissaan suomen maajoukkueen tulevasta pakistosta. Näistä joukkueista ensi kisoissa pakko olla mukana Laine, Niemelä, Mäkinen ja Jonaeson!
 
Viestejä
1,149
Vaikka useampi maajoukkue pakki on lopettanut uransa viime vuosina, niin en ole huolissaan suomen maajoukkueen tulevasta pakistosta. Näistä joukkueista ensi kisoissa pakko olla mukana Laine, Niemelä, Mäkinen ja Jonaeson!
En itse ole ihan varma laittaisinko Jonaesonille leimaa, mutta Mäkiselle aivan ehdottomasti. Vähän on epäilystä Nicon fysiikkaan ja pallottomaan puolustamiseen kansainvälisellä tasolla, mutta katsotaan. Pallolliset taidot ehdottomasti jo riittää ja ratkaisut pallon kanssa ovat nykyään melkein poikkeuksetta laadukkaita. Eli vahva ehkä tulee täältä suunnasta :D
 
Viestejä
168
En itse ole ihan varma laittaisinko Jonaesonille leimaa, mutta Mäkiselle aivan ehdottomasti. Vähän on epäilystä Nicon fysiikkaan ja pallottomaan puolustamiseen kansainvälisellä tasolla, mutta katsotaan. Pallolliset taidot ehdottomasti jo riittää ja ratkaisut pallon kanssa ovat nykyään melkein poikkeuksetta laadukkaita. Eli vahva ehkä tulee täältä suunnasta :D
Joo itse olen täysin samaa mieltä, mutta huomion arvoista Jonaesonissa on se, että hän on pelannut urallaan vain kuukauden pakkina ja taso on jo tuo. Joten itse ainakin leimaan hänen 24 vuoden kisapassin!
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös