Pääkallo.fi

Naisten MM-kisat Singaporessa 2023

Viestejä
673
Eipä sieltä F-liigasta löydy ketään valmista tuohon rooliin. Siellä on minun silmissäni yksi potentiaalinen, mutta vasta muutaman vuoden päästä ja nimeä en viitsi mainita, jotta ei vain pissi nousisi päähän, jos näitä lukee. Joku heitti Kouvalaisen, en jaksa uskoa halukkuuteen enkä aivan edes kykyihin. Vilander sinne itseään petaa ja Kurronen puhuu varmasti puolesta, mutta se olisi ratkaisu tyyliin mennä aidan yli sieltä missä aita on jo maassa.

Jotenkin en näe mitään muuta järkevää vaihtoehtoa, kuin miesten puolelta, jossa on selvästi kovempi valmennustaso, mutta haluaako kukaan sieltä lähteä tuohon virkaan? En tunne riittävän hyvin kaikkia miesten puolella toimivia, jotta uskaltaisi heittää nimiä peliin. Se mitä toivon, että jatkossa puretaan kaikki seurasidonnaisuudet maajoukkuevalmennuksen puolesta.
Suomessa sekä naisia että miehiä valmentaneet / valmentavat salibandykoutsit on harvassa. Lisäksi katsomus on kapea, voi käydä niin, että hyppäämällä naisurheilun puolelle on vaikea myöhemmin saada huippupestejä miesten puolelle.
Se on kyllä niin typerää, että mielelläni näkisin asiaa ravisteltavan. Eikä yksilölajeissa tuollaista ole, palloilulajien typeryyttä.
 
Viestejä
8,084
Olen eri mieltä siitä, että osa Suomen pelaajista ei olisi KV-tason pelaajia. Aivan varmasti ovat. Ihan paria joukkuetta lukuunottamatta joka ainoa Suomen pelaaja olisi ylivoimainen ykköstähti toisessa maajoukkueessa.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
55
Ovatko Kataja ja Sundström virallisesti mitalistejä? Jossain kuvassa mitalit kaulassa, mutta ymmärtääkseni eivät olleet joukkueen virallisessa rosterissa mukana. Vain varapelaajia jotka olivat lähempänä areenaa kuin muut varapelaajat. Miten mahtaa tilastoissa tämä näkyä ja olla?
 
Viestejä
69
Ovatko Kataja ja Sundström virallisesti mitalistejä? Jossain kuvassa mitalit kaulassa, mutta ymmärtääkseni eivät olleet joukkueen virallisessa rosterissa mukana. Vain varapelaajia jotka olivat lähempänä areenaa kuin muut varapelaajat. Miten mahtaa tilastoissa tämä näkyä ja olla?
Kaippa se on sama kuin näille taustajoukoille yms annetaan mitalit. Nehän on osa joukkuetta ja kylhän niillä ne passit kaulassa oli ja alkulämpöillä pyöri kentän reunalla mukana. Katajalla oli sellainen 2 viikon lomamatka:D Sundströmillä mukava kans varmaan kesken kisojen matkustaa liiton piikkiin yksin toiselle puolelle maapalloa seuraamaan mm kisoja. Mikäs siinä.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
69
Tuosta MVP palkinnosta pakko kysyä jotka salibandysta vähän enempi tietää kun minä. (olen vasta muutaman vuoden aktiivisemmin seurannut naissalibandya ennen en juuri ollenkaan vain miesten mm kisoja tullu lähinnä seurattua ja liigaa vähän )

Annetaanko toi palkinto turnauksen parhaalle pelaajalle vai liittyykö valintaan myös muunmuassa jotku arvot tai merkitys henkisesti joukkueelle mitä näitä nyt on. Ettei olisi välttämättä turnauksen paras pelaaja mutta muuten arvokkain pelaaja? Mitä ne kriteerit salibandyssa on että ton palkinnon ansaitsee mm kisoissa.

Ainakaan pelillisesti Veera Kauppi ei ollut kuin välierässä omalla tasollaan ja johdatti Suomen finaaliin mutta muuten turnauksessa muut pelaajat nousi enempi esiin esim Oona Kauppi voitti pistepörssin ja nousi finaalissa vikassa erässä esiin ja mua ihmetyttää toi valinta siksi.
 
Tuosta MVP palkinnosta pakko kysyä jotka salibandysta vähän enempi tietää kun minä. (olen vasta muutaman vuoden aktiivisemmin seurannut naissalibandya ennen en juuri ollenkaan vain miesten mm kisoja tullu lähinnä seurattua ja liigaa )

Annetaanko toi palkinto turnauksen parhaalle pelaajalle vai liittyykö valintaan myös muunmuassa jotku arvot tai merkitys henkisesti joukkueelle mitä näitä nyt on. Ettei olisi välttämättä turnauksen paras pelaaja mutta muuten arvokkain pelaaja? Mitä ne kriteerit salibandyssa on että ton palkinnon ansaitsee mm kisoissa.

Ainakaan pelillisesti Veera Kauppi ei ollut kuin välierässä omalla tasollaan ja johdatti Suomen finaaliin mutta muuten turnauksessa muut pelaajat nousi enempi esiin ja mua ihmetyttää toi valinta siksi.

Luulen, että on olemassa jonkin salibandypelianalyysiohjelma jolla voidaan osoittaa, että ko pelaaja oli turnauksen arvokkain pelaaja.
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,775
Tuosta MVP palkinnosta pakko kysyä jotka salibandysta vähän enempi tietää kun minä. (olen vasta muutaman vuoden aktiivisemmin seurannut naissalibandya ennen en juuri ollenkaan vain miesten mm kisoja tullu lähinnä seurattua ja liigaa vähän )

Annetaanko toi palkinto turnauksen parhaalle pelaajalle vai liittyykö valintaan myös muunmuassa jotku arvot tai merkitys henkisesti joukkueelle mitä näitä nyt on. Ettei olisi välttämättä turnauksen paras pelaaja mutta muuten arvokkain pelaaja? Mitä ne kriteerit salibandyssa on että ton palkinnon ansaitsee mm kisoissa.

Ainakaan pelillisesti Veera Kauppi ei ollut kuin välierässä omalla tasollaan ja johdatti Suomen finaaliin mutta muuten turnauksessa muut pelaajat nousi enempi esiin esim Oona Kauppi voitti pistepörssin ja nousi finaalissa vikassa erässä esiin ja mua ihmetyttää toi valinta siksi.

Voin avata sekä MVP:tä että tähdistöä, koska ne näyttävät monesti finaalin jälkeen vähän hassuilta.

Ensinnä tähdistön valitsee lehdistö, mutta valinnat pitää jättää aika aikaisessa vaiheessa. Varmasti eri käytäntöjä on ollut, mutta yleensä se on viimeistään finaalin ensimmäinen erätauko, joskus aiemminkin. Se selittää sitä miksi vaikka finaaleissa onnistuneita ei ole aina huomioitu tarpeeksi.

MVP on sitten vähän eri. Sen valitsee (tai ainakin on ennen valinnut) viiden hengen joukko. Mukana on mediaa, järjestäjiä, valmentajia jne. Sen valinta-aikataulusta ei ole varmaa tietoa, mutta oletettavasti sekin valinta tehdään viimeistään finaalin aikana.
 
Viestejä
58
Olen eri mieltä siitä, että osa Suomen pelaajista ei olisi KV-tason pelaajia. Aivan varmasti ovat. Ihan paria joukkuetta lukuunottamatta joka ainoa Suomen pelaaja olisi ylivoimainen ykköstähti toisessa maajoukkueessa.
Tästä olen aika vahvasti eri mieltä. Jos Suomelta olisi otettu pois Kaupit välierästä, niin enpä löisi vetoa kumpi olisi mennyt jatkoon. Kun otetaan siis Kaupit ja Turunen pois, niin jos pitäisi valita esim. Suomen ja Tsekin joukkueista kymmenen pelaajaa omaan joukkueeseen, niin enintään puolet tulisi Suomesta. Jos joku väittää, että esim. joku Suomen 2.- tai 3. kentän pelaaja olisi ylivoimainen ykköstähti Tsekin maajoukkueessa, niin ei vaan pidä paikkaansa. Latvian, Viron jne., niin kyllä mutta ei Tsekin tai Sveitsin joukkueissa.
 
Viestejä
69
Tästä olen aika vahvasti eri mieltä. Jos Suomelta olisi otettu pois Kaupit välierästä, niin enpä löisi vetoa kumpi olisi mennyt jatkoon. Kun otetaan siis Kaupit ja Turunen pois, niin jos pitäisi valita esim. Suomen ja Tsekin joukkueista kymmenen pelaajaa omaan joukkueeseen, niin enintään puolet tulisi Suomesta. Jos joku väittää, että esim. joku Suomen 2.- tai 3. kentän pelaaja olisi ylivoimainen ykköstähti Tsekin maajoukkueessa, niin ei vaan pidä paikkaansa. Latvian, Viron jne., niin kyllä mutta ei Tsekin tai Sveitsin joukkueissa.
Sitähän tuo Arto tarkoittikin että Suomen lähes kaikki pelaajat ois tähtipelaajia lukuunottamatta muutamaa joukkuetta. Eli Tsekki Sveitsi ja Ruotsi

Mut se ei nyt tässä lajissa oikein tarkoita mitään että Suomen pelaajat ois tähtipelaajia esim singaporen,Viron usan, norjan Tanskan jne joukkueissa.

Muutamat pelaajat suomen joukkueesta mahtuisi ruotsin jengiin. Tsekin ja Sveitsin joukkueisiin 5-10 pelaajaa.
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,775
Mutta onko Most Valuable Player-valinta nimensä mikään (joukkueensa) arvokkain pelaaja vai turnauksen "paras" pelaaja? Ja eikös joskus palkittu turnauksen parasta maalintekijääkin vai muistanko täysin väärin?

IFF ei asiaa kovin hyvin avaa missään kanavissaan, mutta olen ymmärtänyt sen turnauksen arvokkaimpana pelaajana. Muutenhan esimerkiksi Thaimaan miesten ruotsalaisvahvistukset voisivat olla ihan perusteltuja valintoja, mutta en nyt varmaksi sano.
 
IFF ei asiaa kovin hyvin avaa missään kanavissaan, mutta olen ymmärtänyt sen turnauksen arvokkaimpana pelaajana. Muutenhan esimerkiksi Thaimaan miesten ruotsalaisvahvistukset voisivat olla ihan perusteltuja valintoja, mutta en nyt varmaksi sano.
Näin vähän arvelinkin ja siksi tämä onkin vähän höpöhöpö-osallistumislusikka-palkinto (jonnet ei muista). Siksi olisi helpoin antaa palkinto vaikka parhaalle maalintekijälle tai pistepörssin voittajalle, kun on kuitenkin tuo tähdistövalinta(kin) joka perustuu mutuiluun ja mielikuviin.
 
Viestejä
80
Juu kaupit ja Turunen ehkä myös Valtola. Kippilä ei nykykunnolla. No ehkä hänkin ois ollu erikoistilanteissa. Ruotsi vahvistuisi ainoastaan kaupeista merkittävästi nykyisestä joukkueesta. Noh korjataan se muutamasta ~5 pelaajaa Suomelta mahtuisi.
Näkisin nämä kisat Turuselle opintomatkaksi. Näki mitä vaaditaan, jotta pystyy kohoamaan kansainväliselle tasolle huippupelaajaksi ( myös ne henkiset ominaisuudet ). Hedelmistä nautitaan muutaman vuoden päästä, jos taustajoukkojenssa kanssa tekee asioita oikein. Toivottavasti tekee ja annetaan hänen kehittyä rauhassa vaatimatta ihmeitä kv. peleissä.
 
Viestejä
17
Onko valmennuksen tarvetta valita täydessä kunnossa olevia pelaajia kisoihin? Voiko se vaikuttaa lopputulokseen jos ei uskalleta valita paikan päälle 100 % kunnossa olevia pelaajia.
Jotain osoittaa johtamisen kulttuurista joukkueen kasaamisessa.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös