Pääkallo.fi

Naisten MM-kisat Singaporessa 2023

Viestejä
160
Melko odotettavissa oleva joukkue. Itse kuitenkin olisin tämän kauden perusteella vaihtanut kisajoukkueeseen tämän kauden esitysten perusteella hyökkääjistä Hanna Niemelän tai Laura Rantasen tilalle Sofia Mittentagin ja puolustukseen Mia Valleniuksen tilalle Suvi Hämäläisen. Esimerkiksi Mittentag tehnyt huikeaa tulosta Ruotsissa, joten mielestäni erikoista jättää hänet varapelaajaksi.
Pohdis nyt oikeesti Mittentagin ja Hämäläisen maholisuuksia? Molemmat toki olleet hyviä seurajoukkueissaan. Mittentag tainnu vetää kaksi maaottelua tän projektin aikana, eikä muutenkaan ollut kaavailuissa. Suvi Hämäläinen ei ole tainnut pelata yhtään naisten maaottelua kahteen vuoteen, joten tuskin heitä Kurronen tiimeineen edes pohti mukaan.

Itselleni isoin yllätys oli Sundströmin putoaminen varapelaajaksi. Muodosti esimerkiksi turun eft:ssä hyvän kolmosvitjan Homin ja Leinon kanssa ja niinkuin joku kirjoittikin tuolla aiemmin, niin kovin monesti hoitivat ykköskentän pallolla sisään. Muutoin aika odotettu joukkue.
 
Pohdis nyt oikeesti Mittentagin ja Hämäläisen maholisuuksia? Molemmat toki olleet hyviä seurajoukkueissaan. Mittentag tainnu vetää kaksi maaottelua tän projektin aikana, eikä muutenkaan ollut kaavailuissa. Suvi Hämäläinen ei ole tainnut pelata yhtään naisten maaottelua kahteen vuoteen, joten tuskin heitä Kurronen tiimeineen edes pohti mukaan.
Tuskin pohti mukaan pelaajia joita on merkattu varapelaajiksi?
 
Viestejä
160
Tuskin pohti mukaan pelaajia joita on merkattu varapelaajiksi?
Nooh....varapelaajia ja varapelaajia, pakkohan se on top30 lista nimetä? Ketäs sä oisit rehellisyyden nimissä tohon top 30 listalle muita nimennyt? Mutta ollaan nyt realistisia ja jos tuota varanimilistaa katsotaan, niin siellä varteenotettavat vaihtoehdot mukaan: Kataja, Maikola, Sundström (Nämä 3 ovat olleet aktiivisimmin mukana viimeisen vuoden aikana leirityksissä).

Ja niinkuin totesin, niin hyviä pelureita ja varmasti tappelevat tosissaan seuraavien projektien paikoista.
 

Fun

Viestejä
49
Kiinnostais muuten kuulla myös muiden maiden MM-kisoihin valittuja kaksoiskansalaisia! Ainakin Milja ja Nelli Alanko valittu Viron maajoukkueeseen. Mikähän heidän yhteys Viroon on ja ovatko ylipäätään siskoksia? Onko esim. toinen vanhemmista virolainen?
 
Viestejä
44
Kiinnostais muuten kuulla myös muiden maiden MM-kisoihin valittuja kaksoiskansalaisia! Ainakin Milja ja Nelli Alanko valittu Viron maajoukkueeseen. Mikähän heidän yhteys Viroon on ja ovatko ylipäätään siskoksia? Onko esim. toinen vanhemmista virolainen?
Ovat joo siskoksia. Muistaakseni heidän äiti on Virosta kotoisin. Ovat Bandy Boys -88:n kasvatteja molemmat 👍
 

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,722

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Classic
18.00
3.004.751.84
Näytä kaikki
>
Viestejä
68
Miettinyt tässä vähän valintoja ja kattonu tän syksyn eft. Herää yhdestä pelaajasta kysymys. Mitä Sara Piispa tuo tolle joukkueelle? Ei oo onnistunut ykköskentässä eikä tepsi kentässä. Onko vain varapelaajana? Itse esimerkiksi oisin ottanut Sundströmin Piispan tilalle. Aika turha pelaaja tossa ringissä kun muut tuo joukkueeseen jotain. Leino on hyvä hankkimaan jäähyjä ja av spesialisti kuten myös Niemelä ja Homi. Tuleeko Höynälä ottamaan kolmoskentän sentterin paikan ja Saario kakkosen sentteriksi? Jännä että Sundström pudotettiin kun onnistui kolmosen sentterinä tsekin ja turun eft paremmin kuin hyvin. Tietääkseni tossa jengissä nyt ei puhtaita senttereitä pahemmin ole Sundströmin jäätyä rannalle.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
538
Herää yhdestä pelaajasta kysymys. Mitä Sara Piispa tuo tolle joukkueelle? Ei oo onnistunut ykköskentässä eikä tepsi kentässä. Onko vain varapelaajana? Itse esimerkiksi oisin ottanut Sundströmin Piispan tilalle.
Itse olen pohtinut samaa, ja itse asiassa pidempään, kuin vain tätä kisaprojektia silmällä pitäen.

Faktaa ei luonnollisesti ole itselläni asiaan tarjota, mutta luulen tämän johtuvan Kurrosen mainitsemasta "roolituksesta" ja "variaatioista" - Piispahan tuo rightin kätisyydellään vaihtoehtoja. Tuokin kätisyys-asia on siis voinut ratkaista loppusuoralla valinnan hänen edukseen.

Mielenkiintoista nähdä, mikä Piispan rooli lopulta näissä kisoissa tulee olemaan - löytyykö paikka toisessa tulosta tekevästä yksiköstä, vai penkkirivin päädystä tsempparina? Toki myös se, mikä on hänen tulevaisuutensa maajoukkueessa kisojen jälkeen - rightin pelureista Miisa Turunen on jo ansaitusti ottanut paikkansa Kauppien vasemmalta laidalta, ja pitäisin toivottavana, että Ruotsin liigassa kovaa tulosta tekevä Sofia Mittentag nähtäisiin tulevaisuudessa myös maajoukkueen toisessa tulosta tekevässä yksikössä.
 
Viestejä
68
Mielenkiintoista nähdä, mikä Piispan rooli lopulta näissä kisoissa tulee olemaan - löytyykö paikka toisessa tulosta tekevästä yksiköstä, vai penkkirivin päädystä tsempparina? Toki myös se, mikä on hänen tulevaisuutensa maajoukkueessa kisojen jälkeen - rightin pelureista Miisa Turunen on jo ansaitusti ottanut paikkansa Kauppien vasemmalta laidalta, ja pitäisin toivottavana, että Ruotsin liigassa kovaa tulosta tekevä Sofia Mittentag nähtäisiin tulevaisuudessa myös maajoukkueen toisessa tulosta tekevässä yksikössä
Kyllä. Turunen on ollut loistava lisä tuohon Kauppien rinnalle ja nostaa kaupit entistä paremmalle tasolle omalla panoksellaan ja tuo sitä uhkaa mitä v. Kauppi myös haastattelussa sanoi. Nyt kaupit saa entistä enemmän rauhassa tehä kans taikojaan kun vastustaja joutuu tosissaan merkkaamaan myös Turusen vetouhan ja se tuo näille supersiskoille entistä enemmän tilaa kentällä. Piispaan palatakseni mua Uppsalan mm kisoissa ärsytti eniten että Kauppien vieressä pelaava piispa oli melkein enemmän tiellä kuin hyödyksi sille ketjulle. Teki toki tärkeän tasoituksen ruotsia vastaan mutta se nyt on ainoa Plussa merkintä mikä itsellä on jäänyt piispasta pääosin mieleen viime vuodet naisten maajoukkueessa. Itse olisin kans Mittentagia sovitellut tohon tepsi ketjuun ennemmin kuin piispaa. Kuten tossa aiemmin viestissäni sanoin. Muut pelaajat tuo joukkueelle jotain. Kolmoskenttä toimii ja kakkoskenttä nyt ei tulosta onnistu tekemään mitä niiltä odotetaan (toki paikkoja luoneet hyvin ja hyvä pöhinä heillä kentällä). Mutta tuloksen tekoon Mittentag ois voinu ehkä olla ratkaisu tohon tepsi kenttää. Tämähän on pelkkää mutuilua mutta aika lentokelissä ollut ruotsissa niin en usko että ainakaan pahentaisi tuota kenttää pahemmin kuin piispa. Fakta on nyt se että piispa on vain yksinkertaisesti turha pelaaja tossa joukkueessa ja pelasi ne yks kaks erää vähän alle turun eft ja laitettiin penkin päähän. Sekä ykkösen ja kakkosen peli parani kun piispa otettiin niistä kentistä pois. Vaikeahan sitä mittentagia kokeilla kun ei eft uskalleta ottaa jtn eri pelaajia vaan mennään jääräpäisesti tää mm kisakausi sit täysin samoilla pelaajilla. Turunen nyt niin poikkeuspelaaja että jopa kurronen ja vilander uskalsi kisa vuonna nostaa mukaan leireille ja eft ;)
 
Viestejä
538
Vaikeahan sitä mittentagia kokeilla kun ei eft uskalleta ottaa jtn eri pelaajia vaan mennään jääräpäisesti tää mm kisakausi sit täysin samoilla pelaajilla. Turunen nyt niin poikkeuspelaaja että jopa kurronen ja vilander uskalsi kisa vuonna nostaa mukaan leireille ja eft ;)
Itse näkisin tämän niin, että maajoukkue on varsinkin Kurrosen aikakaudella pyrkinyt pitkäjänteisyyteen, joka on näkynyt myös pelaajavalinnoissa. Niitä pelaajia on valittu kerta toisensa jälkeen, jotka ovat osoittaneet sitoutumista "Kurrosen maajoukkueen" arvoihin ja tavoitteisiin. Tämä lienee käänteisesti myös se syy, miksi joitakin nimiä on maajoukkueleireiltä jäänyt toistuvasti puuttumaan. Nyt kun kyseessä on Kurrosen last dance, niin mielestäni luontevaa, että tutut nimet löytyivät tälläkin kertaa pelaajalistalta.

Ja mitä tulee NST/SaiPa -taustaiseen Turuseen, niin tuskinpa kyse on ollut mistään uskaltamisesta, kun pelaaja on Kurroselle varsin tuttu muutoinkin kuin Ruudun maalikoosteista. Kurronenhan on toiminut aiemmin ko. pelaajan valmentajana NST:n juniorijoukkueessa, ja toimii tälläkin hetkellä perheyrityksensä kautta ko. pelaajan kummiyrityksenä.
 
Viestejä
68
Ja mitä tulee NST/SaiPa -taustaiseen Turuseen, niin tuskinpa kyse on ollut mistään uskaltamisesta, kun pelaaja on Kurroselle varsin tuttu muutoinkin kuin Ruudun maalikoosteista. Kurronenhan on toiminut aiemmin ko. pelaajan valmentajana NST:n juniorijoukkueessa, ja toimii tälläkin hetkellä perheyrityksensä kautta ko. pelaajan kummiyrityksenä
Totta tämäkin ja selittää osin myös että uskallettu ottaa mukaan(ja kuka nyt ei ottais koska poikkeuspelaaja) . Se mitä seuraavalta maajoukkue valmentajalta toivon on rohkeus kokeilla eri kombinaatioita pelaajien suhteen. Kurronenkin kyllä niitä eri pelaajia leireille ottaa mukaan mutta kisa vuosina on sitten kyllä ne samat nimet kun aina ennenkin ja se on hänen tapa se. Pääosin nyt positiivinen yllätys on että sinne on saatu valtola, Pietilä, Laitila mukaan ja liikaa ei voi ensikertalaisia olla mm kisoissa ja se 5 on omastakin mielestä se optimaalinen luku noihin kisoihin. (ellei maajoukkue pelaajia lopeta paljon)



Mitä tulee nykyiseen joukkueeseen niin on hyvin rakennettu ja eft on nyt tämän syksyn aikana sen osoittanut että joukkue taistelee aidosti kullasta tänä vuonna. Kuten aina ennenkin mutta nyt on ruotsi onnistuttu kaatamaan 3 kertaa Tämän projektin aikana ja Sveitsikin onnistuttu voittamaan pitkästä aikaan niin olen aika positiivisella fiiliksillä Singaporeen. Hyvin liikkuva pakisto. Toimiva ykköskenttä joka on ehkä suomen naisten historian paras kenttä. Toimiva kolmos(duunari) ketju sekä kakkonen esittänyt hyviä otteita.


Joukkuevalinnassahan mua ei häiritse kun piispan merkitys joukkueelle mutta ehkä kurronen tietää jotain mitä minä tai sinä ei ja hän on syystä mukana.

Lopuksi vain sanon että olin närkästynyt Sundströmin putoamisesta koska hän osoitti nyt tämän syksyn eft:llä allekirjoittaneelle että miksi hän on kuulunut naisten maajoukkueeseen nämä vuodet koska olen häntä myös omassa päässäni kritisoinut aiemmin.
 
Viestejä
69
Täällä myös yksi joka on ihmetellyt Piispan mukanaoloa maajoukkueessa. Pelitaidoiltaan ei mielestäni kuulu kahteen tulosta tekevään kenttään eikä kuitenkaan ole pelaajatyypiltään mikään kolmoskentän duunarikaan. Luulen että Kurrosella painaa vaakakupissa tuo rightin kätisyys sekä maajoukkuekokemus (kahdet kisat jo takana). Lisäksi mitä ei vielä täällä mainittu niin hän on erinomainen rankkarinampuja, käytännössä 100% varmuudella rankkarit sisään.
 
Viestejä
232
Kuten yleensä, maajoukkuevalintoihin halutaan joitain nimiä, mutta kukaan ei sano kenen tilalle ne pitäisi valita.
Oma ajatukseni teesini on, että Höynälä on parhaimillaan hyökätessä heikompaa joukkuetta vastaan. Nordmania pidän parempana puolustuspäähän. Lisäksi Hän onnistuu tekemään ketjukavereistaan parempia. Jos halutaan voittaa maailmanmestaruus, niin on rakennettava Ruotsin voittava joukkue. Omat ketjuni olisivat:

Turunen - Kauppi - Kauppi
Laitila - Westerlund

Nordlund - Saario - Rantanen
Kippilä - Manninen

Homi - Nordman - Leino
Pietilä - Vallenius

+ Mittentag, Valtola, Hämäläinen

Toki on mahdollista ettei Nordman ole syystä tai toisesta halukas maajoukkueeseen, ja on tästä syystä ulkona. Ylimääräiset kolme pelaajaa puolestaan valitsin monipuolisuuden vuoksi: Mittentag on right, joka voidaan istuttaa ykköseen tai kakkoseen vasemmaksi laidaksi. Hämäläinen taas voi olla oikea laita tai puolustaja. Valtolan puolestaan valitsin, sillä tästä maasta ei oikein löytynyt sopivaa 7. pakkia. Valtolalla peli tahtoo mennä kuskaamiseksi, mutta on minusta paras vaihtoehto.
 

Fun

Viestejä
49
Laitila loukkaantui eilen Ervi-pelissä eikä enää
palannut kaukaloon. Toivottavasti olis vaan ”perus nilkkarallit” eikä mitään isompaa. Mun silmissä on nuoresta iästään huolimatta jopa Suomen joukkueen paras puolustaja. Todella pallovarma, nopea mutta kuitenkin rauhallinen sekä osaa syöttää ja vetää hyvin.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Classic
18.00
3.004.751.84
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös