Pääkallo.fi

Pääsarjojen kurinpitopäätökset

Viestejä
492
Tarkoitat varmasti R.Kainulaisen tilannetta. Tilastojen perusteella näyttää, että pelkällä vapaalyönnillä mentiin. R.Kainulainen näyttää saaneen 2+10 myöhemmässä vaiheessa eli toisen erän lopussa.

Oon itse menettänyt toivoni, että R.Kainulainen muuttaisi tapojaan. Hän tullee jossain vaiheessa tuottamaan pahan vamman jollekin vastustajalle.

3 ottelua pannaa vs pelissä pelkkä vapaalyönti 😳
Tuomareille vähintään huomautus.
 
Viestejä
201
Jotenkin tuli mieleen tämä kuuden vuoden takainen tapaus


Emme jää ikävöimään narsistisia manipulaattoreita, jotka erotuomariorganisaatiossa pelaavat omia likaisia taustapelejään, josta saavat nautintoa.
 
Viestejä
467
Kurinpidon kukkahattutädit taas vauhdissa. Voisivat mennä länsinaapuriin ottamaan mallia kuinka sählyä pelataan kovaa - ja ilman älyttömiä pelikieltoja.
 
Viestejä
571
Täällä penätään, aivan oikeutetusti, isompia rangaistuksia rikkeiden uusijoille. Kysyn, mikä on valmennuksen vastuu tällaisissa tilanteissa? Voisiko joukkue tai valmennus myös itse sanktioida näitä jotenkin? Vanhan liiton valmentajat saattoivat aikanaan penkittää joukkueen tähtipelaajankin omatoimisesti tai laittaa "pelikieltoon", jos tämä oli tötöillyt.
 

FBI

Viestejä
193
Historialla ei saa olla mitään merkitystä yksittäisen tapahtuman osalta rangaistuksen muodostuksessa. (Pelin aikainen historia ketju ennen rangaistuksen antamista eri asia). Rangaistuksen kärsimisen jälkeen tapaus on ohi. Jos näin ei ole tällä hetkellä kurinpitolautakunnan mielestä niin rangaistuksia pitää koventaa jotta rangaistuksen merkitys on se mikä sen kuuluu olla.
Nyt tuomioissa Kainulainen lienee ok mutta Iiskolalla 1 peli olisi ollut teon mukainen.
 
Viestejä
1,149
Mahtaakohan R. Kainulainen rauhoittua tuosta ollenkaan? Vuosia odotettu. Ihan samanlaista ryntäilyä ja ylikovaa pelaamista oli taas Turussa TPS:ää vastaan, ei vaan sattunut kolahtamaan sopivasti, että olisi tullut kakkua. Käytöskakkonen (olisko ollut protestointi termiltään) kyllä ja jatkuva väärä pelitapa joukkueelle, vai mikä sen virallinen nimi nyt onkaan.

Hänellä on kaikki fyysiset ominaisuudet pelata kovaa JA puhtaasti, mutta ei vaan pää meinaa kestää pelin tasolla.
 
Viestejä
1,008
Tämä R.Kainulaisen tilanne on ihan selkeä ja penalti ansaittu. Taisi myös Lammi antaa oman penaltinsa jo matsin aikana. Ei tainnut näkyä #76 enää kaukalossa vikassa erässä?

Mutta case Iiskola nr. 2 tällä kaudella. Mun mielestä molemmat näistä tapauksista, OLS matsi ja nyt Indians on sellaisia että jos kumpikin pelaaja olisi valinnut ottaa olkapää kontaktin ennen osumaa, niin kaikki olis ollut jees. No nyt kumpikin, eli OLSin kaveri ja Indiansin Kainulainen on pelkästään katse pallossa, kun Iiskola taas hakee kontaktia. Eli mun mielestä tämä vaikuttaa siltä että pelaajat ovat eri ymmärryksessä siitä saako ottaa kontaktia vai ei. Nyt se taitaa olla ihan tulkinta kysymys ja ei sitä tunnu tietävän tuomarikaan, jos ei videon katsomisen jälkeen löydä osumasta rikettä. Kurinpito taas sitten ihan toisella linjalla.

Taklauksethan on lajissa kielletty ja jos tuon suuntaiset kontaktit halutaan Suomen liigasta pois niin otetaan sitten. Jos siis tulee reippaasti olkapäät vastakkain kun haetaan pallolle, niin laitetaan sitten molemmat boksiin. Kyllä nämä sitten loppuu ja kummallekin osapuolelle selvää että ei ole tarkoitus eikä saa hakea osumaa.
 
Viestejä
80
Tämä R.Kainulaisen tilanne on ihan selkeä ja penalti ansaittu. Taisi myös Lammi antaa oman penaltinsa jo matsin aikana. Ei tainnut näkyä #76 enää kaukalossa vikassa erässä?
Siis se 2+10 toisen erän lopussa tuli tästä.



Saahan sen vastustajan mailan tollainkin pois pelistä. Selostaja sanoi ihan hyvin "Rasmus Kainulaisella tämäkin riski on olemassa..."
 
Viestejä
432
Mutta case Iiskola nr. 2 tällä kaudella. Mun mielestä molemmat näistä tapauksista, OLS matsi ja nyt Indians on sellaisia että jos kumpikin pelaaja olisi valinnut ottaa olkapää kontaktin ennen osumaa, niin kaikki olis ollut jees. No nyt kumpikin, eli OLSin kaveri ja Indiansin Kainulainen on pelkästään katse pallossa, kun Iiskola taas hakee kontaktia. Eli mun mielestä tämä vaikuttaa siltä että pelaajat ovat eri ymmärryksessä siitä saako ottaa kontaktia vai ei. Nyt se taitaa olla ihan tulkinta kysymys ja ei sitä tunnu tietävän tuomarikaan, jos ei videon katsomisen jälkeen löydä osumasta rikettä. Kurinpito taas sitten ihan toisella linjalla.

Taklauksethan on lajissa kielletty ja jos tuon suuntaiset kontaktit halutaan Suomen liigasta pois niin otetaan sitten. Jos siis tulee reippaasti olkapäät vastakkain kun haetaan pallolle, niin laitetaan sitten molemmat boksiin. Kyllä nämä sitten loppuu ja kummallekin osapuolelle selvää että ei ole tarkoitus eikä saa hakea osumaa.

Totta kyllä, mutta toisaalta Iiskolan kontakti, joka kiistatta osuu Kainulaista päähän, tulee ajassa 59:59 pelin ollessa 8-4 Indiansille. Palkintona parin pelin pelikielto juuri edellisestä vapauduttuaan. Olisi sen merkityksettömän vikan sekunnin voinut fiksumminkin pelata. Ainoa positiivinen asia Oilersin kannalta on taas toivo siitä, että ehkä pojat näistä vihdoin viisastuvat ja jättävät vastaavat kevään tosipeleissä pois.
 
Viestejä
43
Kurinpito on mielestäni viime aikoina katsonut ansiokkaasti tilanteita, joista pelissä ei ole vihelletty rangaistuksia. Tämä on hyvää kehitystä, kun on käytössä videomateriaalia.
Kurinpidon ylilyönti tuli kuitenkin "Vittu sie oot tyhmä jätkä" -jutussa. Monet pelaajat ovat ihmettelleet minulle kyseistä tuomaritoimintaa; sääntökirja kun antaa 2+10. Tuomareiden arvovaltaa ja uskottavuutta pelaajien silmissä nakertavat tällaiset ylimitoitetut tuomiot. Kurinpito meni tässä lisäämään pelaajalle yhden ottelun pelikiellon, mikä on tietenkin sääntöjen mukaista punaisen kortin jälkeen. Kurinpito olisi voinut jättää ko. pelikiellon pois, ja viestittää pelaajille, että näistä sponttaaneista toisiin kohdistuvista mielen ilmauksista tulee 2+10 sääntökirjan mukaisesti. Yrittikö kurinpito vahvistaa tuomareiden auktoriteettiä, vai mistä oli kysymys? No, vaikutus on tässäkin tapauksessa päinvastainen...
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös