Pääkallo.fi

Huhumaa: Miesten Salibandyliigan siirtohuhut ja vahvistetut siirrot kaudelle 2019-20

Viestejä
8,084
En toki tarkoittanut pelkästään Lindroosia, vaan yleisesti sitä, että Oilersin a-junnuista ei näytä hirveän moni saavan aitoa mahdollisuutta liigassa ja pelaajat siirtyvät muualle.

Ja älä laita mitään näsäviisasta vastausta, jossa listaat ainoastaan finaaleissa pelanneet Kainulaiset ja Iiskolat :)

Jos et tarkoittanut pelkästään Lindroosia, niin silloin me vaihdetaan aihetta täysin. Kyse oli nimenomaan
Nämä ovat mielestäni näitä aivan käsittämättömiä juttuja kun Oilersin A-jun mestaruuteen vienyttä kapteenia ei nosteta miesten edustukseen. On todistanut osaamisensa niin kentällä kuin sen ulkopuolella.
ja minä olen ihan suoraan sitä mieltä, että niillä pelipaikoilla, joilla Lindroos voisi pelata, on jo huomattavasti parempia pelaajia, joilla on myös huomattavasti Lindroosia kovemmat näytöt.

Pitkällä tähtäimellä... Minusta näyttää että Markkola-Holopainen-Iiskola -kolmikosta jokainen voi pelata tällä viime kaudella nähdyllä tasolla vielä aika pitkään.

Joku Rasmus Kainulainen on ihan täysi kysymysmerkki minulle, mutta väitän, että myös hänen näyttönsä ovat paremmat kuin Lindroosilla.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,402
En toki tarkoittanut pelkästään Lindroosia, vaan yleisesti sitä, että Oilersin a-junnuista ei näytä hirveän moni saavan aitoa mahdollisuutta liigassa ja pelaajat siirtyvät muualle.

Ja älä laita mitään näsäviisasta vastausta, jossa listaat ainoastaan finaaleissa pelanneet Kainulaiset ja Iiskolat :)

Tämähän oli päivänselvää jo viimekeväänä että Oilersin omista junioreista ei käytännössä juuri kukaan tule mahtumaan edustuksen pelaavaan kokoonpanoon lähitulevaisuudessa. En kylläkään näe tässä juuri ongelmaa - kyllä lähiseudulta löytyy paljon muitakin vaihtoehtoja.
 
Viestejä
8,084
Tähän sopisi hyvin näsäviisas kommentti että kuka edes on Lindroos?

Taitaa muuten Lindroosilla ja Rasmus Kainulaisella olla esim. tasan yhtä monta Salibandyliigan playoff-ottelua.
 
Viestejä
498
Mun mielestä Lindroosin, Rintalan ja Tarkkasen osalta ei Oilersissa hirveästi jäänyt spekuloitavaa. Varmaan ihan oikea ratkaisu sekä ko. pelaajien ja seurojen näkökulmasta. Mutta jos nyt katsotaan kenellä Oilersin junnuista on potentiaalia nousta avainpelaajaksi liigaan seuraavan n.2 vuoden aikana, niin silloin puhutaan nimistä Rauhala, Sipilä, Laiti ja Manninen.

Varmasti Oilers haluaisi nuo kaikki edellä mainitut pitää, mutta onko oletettu rooli ensi kaudella sitten sellainen että pelaaja on siihen tyytyväinen. Siitähän tästä on kyse.

Onko se sitten nuoren pelaajan ”kaikki mulle ja heti” asennetta että pitäisi saada A-ikäisenä vakiinnutettua pelipaikka mestaruudesta kamppailevassa joukkueessa? Vai sitä että joukkue ei anna kunnollisia näytönpaikkoja omille lupaaville junnuille ja ostaa avainkaverit ulkoa?
 
Viestejä
8,084
Mun mielestä Lindroosin, Rintalan ja Tarkkasen osalta ei Oilersissa hirveästi jäänyt spekuloitavaa. Varmaan ihan oikea ratkaisu sekä ko. pelaajien ja seurojen näkökulmasta. Mutta jos nyt katsotaan kenellä Oilersin junnuista on potentiaalia nousta avainpelaajaksi liigaan seuraavan n.2 vuoden aikana, niin silloin puhutaan nimistä Rauhala, Sipilä, Laiti ja Manninen.

Varmasti Oilers haluaisi nuo kaikki edellä mainitut pitää, mutta onko oletettu rooli ensi kaudella sitten sellainen että pelaaja on siihen tyytyväinen. Siitähän tästä on kyse.

Onko se sitten nuoren pelaajan ”kaikki mulle ja heti” asennetta että pitäisi saada A-ikäisenä vakiinnutettua pelipaikka mestaruudesta kamppailevassa joukkueessa? Vai sitä että joukkue ei anna kunnollisia näytönpaikkoja omille lupaaville junnuille ja ostaa avainkaverit ulkoa?

Mutta onko siellä annettu niitä näytönpaikkoja? Esimerkiksi kesäkausi on aika pitkä ja sen aikana oli kyllä aikaa näyttää, että kenelle se paikka kuuluu. Esimerkiksi Jani Rauhala käytti tämän paikkansa.
 
Viestejä
498
Mutta onko siellä annettu niitä näytönpaikkoja? Esimerkiksi kesäkausi on aika pitkä ja sen aikana oli kyllä aikaa näyttää, että kenelle se paikka kuuluu. Esimerkiksi Jani Rauhala käytti tämän paikkansa.
Kyllä ja ei. Rauhalan esimerkki sanoo että kyllä. Mutta toisaalta esim. Keskitalon hankkiminen ulkoa rotaatiopelaaksi oli mun mielestä turhaa koska itse ainakin olisin sijoittanut tuon peliajan nuorten sisäänajoon (Manninen & Laiti).
 
Viestejä
8,084
Kyllä ja ei. Rauhalan esimerkki sanoo että kyllä. Mutta toisaalta esim. Keskitalon hankkiminen ulkoa rotaatiopelaaksi oli mun mielestä turhaa koska itse ainakin olisin sijoittanut tuon peliajan nuorten sisäänajoon (Manninen & Laiti).

Kai Keskitalo sitten näytti, että on parempi siihen tiettyyn rooliin.

Nämä eivät ole ihan yksiselkoisia juttuja. Toisaalta sanotaan, että halutaan rakentaa tulevaisuutta varten, toisaalta tukitaan omilta junipreilta polku. Toisaalta vouhotetaan mestaruuksista, toisaalta otetaan kauden päätteeksi kunnon tappioputket.
 
Viestejä
498
Aivan. Ja sitten on vielä sekin että joskus junnujen peluuttamisesta pitää maksaa päästettyjen maalien ja menetettyjen pisteiden muodossa, toisinaan se sijoitus maksaa takaisin korkojen kera myöhemmin. Tai sitten ei.
 
Viestejä
8,084
Aivan. Ja sitten on vielä sekin että joskus junnujen peluuttamisesta pitää maksaa päästettyjen maalien ja menetettyjen pisteiden muodossa, toisinaan se sijoitus maksaa takaisin korkojen kera myöhemmin. Tai sitten ei.

Esimerkiksi Mika Kohonen näytti Jyväskylän pelissä jatkoajalla, että miten niitä tilanteita hoidetaan kokemuksella. Tarkka syöttö omasta päästä, Oilersin junnut yllättyivät täysin ja pallo oli maalissa suht välittömästi.
 
Viestejä
8,084
Taitaa muuten Rasmus Kainulaisella (7) olla enemmän A-maajoukkuepelejä kuin Lindroosilla (0).

Itse en pidä kaikenmaailman höntsämajupelejä oikein minään. MM-välierät nyt vielä menee jotenkin, mutta siitä alaspäin se on aivan sama kuka siellä Suomella ja Ruotsilla neppailee.
 

Säbantteri

Teksti Lasbin FB-sivulla:

"115 kausikorttia tilattu!

Kun tilattujen kausareiden määrä kipuaa 150:een julkaisemme erittäin merkittävän pelaajasopimuksen!"

Entäs, jos määrä ei täyty? Kariutuuko sopimuskin? 😀

Ps. Onko hajua, kuka tuo olisi? Santtu Pohjonen????
 
Viestejä
8,084
Teksti Lasbin FB-sivulla:

"115 kausikorttia tilattu!

Kun tilattujen kausareiden määrä kipuaa 150:een julkaisemme erittäin merkittävän pelaajasopimuksen!"

Entäs, jos määrä ei täyty? Kariutuuko sopimuskin? 😀

Ps. Onko hajua, kuka tuo olisi? Santtu Pohjonen????

Rasmus Kainulaista veikkaan ja toivon.
 
Viestejä
498
Itse en pidä kaikenmaailman höntsämajupelejä oikein minään. MM-välierät nyt vielä menee jotenkin, mutta siitä alaspäin se on aivan sama kuka siellä Suomella ja Ruotsilla neppailee.
Oli miten oli niin puhutaanko täällä nyt oikeasti sivukaupalla Lindroosista ja Rasmus Kainulaisesta samassa lauseessa. Kohta joku tulee sanomaan että ne kumpikin joi 12 vuotiaana yhtä nopeasti puolentoista litran kokiksen, ovat siis varmaan yhtä hyviä.
 
Viestejä
1,402
Teksti Lasbin FB-sivulla:

"115 kausikorttia tilattu!

Kun tilattujen kausareiden määrä kipuaa 150:een julkaisemme erittäin merkittävän pelaajasopimuksen!"

Entäs, jos määrä ei täyty? Kariutuuko sopimuskin? 😀

Ps. Onko hajua, kuka tuo olisi? Santtu Pohjonen????

Eikös tuossa puhuttu julkistamisesta - kai se sopimus on olemassa vaikkei erikseen julkaistaisikaan, oletan.
 
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös