Pääkallo.fi

Pääsarjojen kurinpitopäätökset

Viestejä
1,393
Näin oululaisena käy mielessä, jos Tiiran Lauri tai Niemelän Petri olisi kujeillen tarttunut tuomaria käsivarresta, niin mitenköhän pitkään pelireissut olisi tehty vajaalla rosterilla.

Ensiksi pitäisi tunnetusti osata kujeilla että pystyisi tarttumaan kenenkään käsivarteen kujeillen... :)
 
Viestejä
1,393
Kainulainen pelasi kuin voimapelaaja pelaa. Vahvemmassa asemassa ollessaan käyttää sitä vahvaan suojaamiseen. Wikstedt ajoi liian pitkälle eteen ja pää jää väliin. Omaa mokaakin on mukana, jopa ehkä pelkästään, ikävä kyllä.

Aika kovaahan tuo RK pelaa. On toki "aina" pelannut - ainakin mitä muistan junnuaikoja.
Ehkä nyt aikuisten majun myötä vielä napsu tai pari tullut lisää.
Kovuutta varmasti maajoukkueessa pelaajilta halutaankin, mutta sopiiko se näihin peleihin de-facto amatöörilajissa on keskustelunarvoinen asia.
 
Viestejä
1,149
Yhtä asiaa mietin: onko tarkoitus pelata palloa vai miestä?
Pari vuosikymmentä vuotta minulle niin rakasta lajia seuranneena tämä on minulle se pointti.
Sepä juuri tuosta Iiskolan tapauksesta tekee erityisen törkeän. Ei olla pallosta kiinnostuneita tippaakaan.

Jos se olis kuitenkin selkeä pallon tavoittelu, mutta liian kova kontakti, on se kuitenkin jo paljon lievempi rikos.
 
Viestejä
5
Stenforssi ei siis saanu siitä omasta hommasta mitään ja nyt iiskolan keissiä tutkitaan? Mitä niissä on eroa? Molemmat täysin idioottimaisia temppuja. Meneeks tää tässäki puulaaki sarjassa tähän et arvotaan näitä tuomioita..
 
Viestejä
1,149
Stenforssi ei siis saanu siitä omasta hommasta mitään ja nyt iiskolan keissiä tutkitaan? Mitä niissä on eroa? Molemmat täysin idioottimaisia temppuja. Meneeks tää tässäki puulaaki sarjassa tähän et arvotaan näitä tuomioita..
Isona erona ainakin mielestäni kontaktin kovuus.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.30
1.635.303.50
Näytä kaikki
>
Viestejä
700
Stenforssi ei siis saanu siitä omasta hommasta mitään ja nyt iiskolan keissiä tutkitaan? Mitä niissä on eroa? Molemmat täysin idioottimaisia temppuja. Meneeks tää tässäki puulaaki sarjassa tähän et arvotaan näitä tuomioita..
Tästä samasta asiasta kirjoitetaan joka jumalan kausi. Luulisi asian olevan jo kaikille selvä. Tapaus otetaan käsittelyyn jos joku otteluun liittyvä osallinen haluaa sen käsittelyyn saatettavan. Lukekaa uudestaan liitteenä oleva juttu niin ymmärrätte. Jos joku katsoja on pöyristynyt asiasta niin se ei vielä tarkoita mitään. Protokolla kertoo miksi jotkut tulee käsittelyyn ja miksi jotkut ei. Täällä nillittäminen ei ole osa sitä protokollaa.

 
Viestejä
1,149
Nyt meinaa mennä kyllä vähän tunteisiin. Ei muuta kun pelaajille taas viikon haaste: ajetaan kuolleesta kulmasta selkään ja lujaa. Ei se ole rike, jäähy, eikä millään tapaa rangaistava teko. Palloa ei enää tarvitse tavoitella. :sick:

Edit: Tässäkö uusi tapa kaataa Classic? Heitetään taitosähly roskiin! 🙏
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
997
Uskoni on ollut jo aiemminkin koetuksella Liigan kurinpitoon. Nyt se meni lopullisesti. Miten voi Iiskola selvitä tuosta ilman pelikieltoa?

Niin, näitä olisi helpompi varmaan sulatella, jos kuulisi myös kurinpidon perustelut päätöksille ja samoin videotuomarin perusteet miksi joku keissi menee eteenpäin ja joku ei.

Itse olen myös sitä mieltä, että puun takaa ajelu ei kuulu (tähänkään) lajiin ja tuosta olisi kuulunut penaltia Iiskolalle. Kainulaisen OLS matsin tilanteet omaan silmään epäselvempiä kuin Iiskolan, mutta selkeästi RK tuolla pelityylillä hakee sekä pistepörssin ja jäähypörssin voittoa tälle kaudelle.
 
Viestejä
1,017
Niin, näitä olisi helpompi varmaan sulatella, jos kuulisi myös kurinpidon perustelut päätöksille.

Itse olen myös sitä mieltä, että puun takaa ajelu ei kuulu (tähänkään) lajiin ja tuosta olisi kuulunut penaltia Iiskolalle. Kainulaisen OLS matsin tilanteet omaan silmään epäselvempiä kuin Iiskolan, mutta selkeästi RK tuolla pelityylillä hakee sekä pistepörssin ja jäähypörssin voittoa tälle kaudelle.

En kyllä ymmärrä, miksi perustelut eivät ole enää julkisia. Jos ja kun laji haluaa olla uskottavaa ja ammattimaista kilpaurheilua, ei tällaisia asioita voi käsitellä suljetuin ovin. Etenkään, jos siellä oven takana istuu yksi ihminen.
 
Viestejä
780
Ei voi muuta kuin ihmetellä videotuomaroinnin toimintaa, sillä se osapuoli tämän kai päätti jättää kurinpitoon lähettämättä?. Oliko R. Kainulaista koskevien videotutkintapyyntöjen etenemiseen kurinpitäjälle takana hänen viimeaikaisten pelien useamman tapahtuman kokonaisuus - tavallaan "usemman pelin ajan jatkuva väärä pelitapa?

Tuleeko näistä päätöksistä mitään perusteluja julkisuuteen, ei varmaan?

Päätöksellä annettiin linjaus, että H. Iiskolan toteuttama taklaus on salibandyn sääntöjen mukainen ja sallittu. Eli antaa palaa vaan, siinä komea malli kaikille junioreille ja aikuisille!

Hulluja kai te liitossa olette, ainakin totaalisen sekaisin on linjauksenne kurinpidon suhteen.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
15
Tuohon miten vakavasti lajia pitäisi ottaa oli Hs:ssä ja Aamulehdessä Petri Kettusesta juttua syksyn mittaan. Hän toi esiin maajoukkueen urheilulliset haasteet sillä, että jopa alkoholin käytöstä pitänyt keskustella. Toisaalta toi esiin, että nyt taso olisi noussut ja ennen ei ollut vaihtoehtoja ketä valita joukkueeseen, mutta nyt jo olisi. Oma mielipiteeni tähän eikö Mika Kohonen jo sanonut, että voisi olla halukas kotikisoihin, joten näkyykö tuo jos hänet taas valitaan. Ei mennä asioiden edelle vielä ja siellä kolmos neloskentässä voi olla muitakin joiden liikkeestä saatan olla huolissani, jos vanhoilla valinnoilla mennään.
 
Viestejä
32
Yritin kyllä mut nyt se meni lopullisesti, siis luotto että Ehro ja Wahe yrittää tehdä asioita kunnolla. Kauheeta skeidaa. Ehkä mä sit nään tilanteen väärin mut mun silmissä Iiskola ajaa äijän pystyyn ja on täysin välinpitämätön sen suhteen mitä vastustajalle käy. Aika selvää täs on myös se, omasta mielestäni, että Iiskola kostaa aiempaa tilannetta hyökkäyspäässä.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Classic - Oilers
17.30
1.635.303.50
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös