Pääkallo.fi

Tommy Koponen on huolissaan salibandyn nykytilasta

Säbantteri

Mitä tämä tarkoittaa suomeksi?



Niin Koposen kuulemat asiat mistä hän pahastui julkisesti...

Tarkoittaa Suomeksi sitä, että juuri tuolta ne puheet kuulostavat, ei sanasta sanaan, mutta tyyliltään.

Tunnut koko ajan unohtavan sen, että tässä ei ole kysymys nyt pelkästään siitä, mitä Koponen on kuullut tai luullut kuulevansa. On ne korvat muillakin. Mutta itse tunnut hyväksyvän tämän törkypuheen, niin ei voi mitään.
 

Säbantteri

Korjasin sinun lainaustasi hieman, mutta mitä sinä ehdotat sitten konkreettisena tekona? Oletko sitä mieltä, että nuo ovat lajiin / urheiluun kuulumatonta törkytekstiä? Tulisiko sääntökirjaan tehdä päivitys jotta voidaan kitkeä ko esimerkkiluonteiset sanomiset pois pelistä?



Ensimmäiseen kohtaan, että itseäni kiinnostaisikin kuulla / nähdä mitä muut ovat sanoneet, koska nyt on vain Koposen puheet tulleet julki.

Toiseen kohtaan, että tämä ei pidä paikkaansa ja pyydänkin sinua poistamaan tuo kohta. Älä vääristele minun sanomisiani.

Viestisi on ristiriitainen. Kerrot tuomitsevasi kaikki verbaaliset ylilyönnit. Toisaalta edellä kerrottu esimerkki oli sinulle ok ja kyse olikin vain herkästä loukkaantumisesta. Kyllä toisen ihmisen ulkonäön pilkkaaminen, vieläpä kahteen kertaan ON ylilyönti vaikka se tehtäisiin sivistyssanoja käyttäen. Lisäksi sinulla tuntuu olevan koko ajan tarve epäillä tapahtunutta valheeksi. Toiminnanjohtaja Autio on luvannut, että TPS käsittelee asiaa ja toivottavasti tulevat jonkinlaisen lausunnon kanssa ulos, heille sopivana ajankohtana, niin saat kuulla sen toisenkin osapuolen version.

Muutenkin ajatuksenkulkusi noine sitaattien muokkauksineen ja Jumala ja raamattu höpötyksineen on sen verran sekavaa ja kaukaa haettua....että antaapi tämän ajatusten vaihdon jäädä tähän.
 

Mahoney

Esimerkiksi tilanne, jossa TPS:n valmennukseen kuuluva henkilö oli pilkannut SPV:n pelaajan ulkonäköä ja kysyttäessä vielä toistanut sen uudelleen, ei ole tunteenpalossa väärin kuultu tai tulkittu tilanne. Lisäksi Koponen oli vielä pilkan kohteena olleelta pelaajalta tarkistanut, mikä oli käytetty ilmaus.

Mutta voithan sinä yrittää selittää mustaa valkoiseksi. Se voi olla pitkä ja mutkainen tie.
En ymmärrä tätä, että valmentajat lähtevät mukaan huuteluun! Kyllä valmentajan asemassa pitää pystyä paremmin kuin pelaajan pysytellä tästä pois. Ehkäpä tosiaan olisi tilausta Amun kaltaisille äijille, jotka keskittyvät itse peliin. Ja tarvittaessa vaikka vedetään vihkoon(miltä osin ikinä) menneen pelin jälkeen mäkitreeniä. Hyvä avaus Koposelta. (viestiketjua en nyt millään jaksa enää edes yrittää seurata😁)
 
Viestejä
140
Muistutettakoon mitä aiemmin sanoit:

Miksi lainasit mua niin, että jätit keskeisimmän pointin pois?

Tuulettaa, psyykata ja mölytä saa niin että vastustajakin huomaa - on OK.

"Vitun läski" jne kiusaamiset jotka eivät enää liity peliin mitenkään, vaan henkilöön - ei OK.

Väitän että myös 95% tajuaa heti punaisen langan, koska asia on hyvin yksinkertainen. Ja lopun kanssa näemmä saivarrellaan sitten tarkemmin, jos tarpeen on.
 
Viestejä
44
Vakavammaksi tämä toisen kunnioittamisen puute tulee siinä että ala-arvoista solvaavaa kielenkäyttöä tapahtuu ilman ärsykettä. Jos pelaaja tai valmentaja ei tarvi mitään pelillistä asiaa tai tilannetta kielenkäyttöönsä niin ollaan lähellä samaa jota kutsutaan koulukiusaamiseksi. Tätä samaa tapahtuu myös työpaikoilla jne. Ja tämä ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää.
Uskon että Koponen avaa näitä sanomisia TPS:n johtajille mutta jättää herrasmiehenä niitä täällä kertomatta.
 
Viestejä
140
Edelleen, minun pointti on se miten kritiikkittömästi ja naistenlehtienmäisesti suhtaudutaan Koposeen sanomisiin "rohkeana ulostulona ja hienona keskustelun avauksena" tietämättä mikä se totuus lopulta on. Hypätään ensimmäiseen bandwagoniin nopeasti tuomitsemaan.

Sä vissiin sotket nyt tässä jatkuvasti kaksi erillistä asiaa keskenään:

1) keissin, mitä sanottiin tai ei sanottu TPS-SPV-ottelusarjassa
2) lajikulttuurin kehityksen yleensä liittyen vastustajien kunnioitukseen

Mä näen, että tämän kyseisen Tommyn haastattelun pointti puhuttelee nimenomaan tätä kohtaa 2. Ja näen myös, että asiasta on kyllä ihan syytä puhua.

Se on totta, että keissi 1 fasilitoi tämän koko haastattelun, mutta hei - areena on varmastikin avoin sille toisenkin osapuolen näkemykselle, joten antaa tulla vaan sieltäkin osastolta, jos se nähdään tarpeelliseksi.

Itse kun en ole sarjan osallinen fanina enkä pelaajana, niin minua ei näkökulma 1 juurikaan edes kiinnosta. Kommentoin vain yleisellä tasolla. Ja kyllä - mielestäni hienoa puhetta näkyvältä hahmolta.

Huom: tämä ei tarkoita, että hänen kanssaan pitäisi olla välttämättä samaa mieltä, tai että hänen ylimalkainen heittonsa sarjan jälkeen olisi ollut jotenkin tyylikäs tapa avata keskustelu.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
112
Edelleen, minun pointti on se miten kritiikkittömästi ja naistenlehtienmäisesti suhtaudutaan Koposeen sanomisiin "rohkeana ulostulona ja hienona keskustelun avauksena" tietämättä mikä se totuus lopulta on. Hypätään ensimmäiseen bandwagoniin nopeasti tuomitsemaan.

Uskoisin, että usealla pointtina on nyt tässä se, että nyt on tuotu julkisuuteen mielipide lajin huipulta, että olisi ehkä syytä kiinnittää huomiota pelaajien väliseen kunnioitukseen. FinnPeakin kanssa itse aika samoilla linjoilla, Koponen antoi oman avauksensa juuri lajikulttuurin kehityksestä, eikä se välttämättä tarkoita, että hänen sanansa olisi tismalleen oikea. Avaus on nyt tehty, ja varmasti mieluisa lopputulos kaikille olisi, että seuroissa tarkasteltaisiin kukin omia toimintamalleja ja keskusteltaisiin, mikä on ok ja mikä ei.
 
Viestejä
582
Nämä psyykkaukset nyt kuuluu urheiluun. Jos pääset asiattomuuksilla vastustajan ihon alle, niin ehkä sen keskittyminen vähän rakoilee, ajoitus pätkii, antaa harhasyöttön tai parhaassa tapauksessa ottaa tyhmän jäähyn.
Ihan sama millaiset arvot Seinäjoella on, muualla ei olla, eikä tarvitsekaan olla pyhäkoulupoikia kun mestaruudesta pelataan.

Eikä ihan uutta juttua ole.

 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
304
On siinä Koposellakin miettimistä, että miksi kyseinen pelaaja on ylipainoinen, tuolla pelataan pudotuspelejä. Muutenkin toi huutelu, on aika kevyttä, rasismi ja perheestä yms. huutelut sit toki erikseen.
 
Viestejä
687
Nämä psyykkaukset nyt kuuluu urheiluun. Jos pääset asiattomuuksilla vastustajan ihon alle, niin ehkä sen keskittyminen vähän rakoilee, ajoitus pätkii, antaa harhasyöttön tai parhaassa tapauksessa ottaa tyhmän jäähyn.
Ihan sama millaiset arvot Seinäjoella on, muualla ei olla, eikä tarvitsekaan olla pyhäkoulupoikia kun mestaruudesta pelataan.

Eikä ihan uutta juttua ole.
Aivan loistava esimerkki. Joku saattaa loukkaantua toisen puolesta , mutta totuus videon taustalla tai oikeastaan videon jälkeisellä ajalla on että pojat oli ystäviä tuon videon jälkeenkin ja Häkkinen, Lehmussola ja Taajamaa pelasivat samassa joukkueessakin ilman mitään tilanteen jälkeistä ongelmaa. Videolla näkee kuinka Häkkinen onnistuu hermostuttamaan kahta vastustajan pelaajaa mutta kaikki ymmärsi että kyseessä oli pelitilanne eikä henkilökohtaisuutta. TÄSTÄ on kysymys. Urheilussa on paljon ilmiöitä jotka pelin ulkopuolella on suorastaan rikollista. Ajatelkaa vaikka jääkiekkoa jossa nyrkillä lyödään vastustajalta valot sammuksiin. Siviilissä tulisi sakkoa ja jopa vankeustuomio (yleensä ehdollinen) mutta urheilussa parin pelin pelikielto. Ruma puhe ja psyykkaus on vielä kaukana siitä. Nyt vähän öljyä laineille ja turha dramattiikka oikeisiin viitekehyksiin.
 
Viimeksi muokattu:

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
106
Uskon että Koponen avaa näitä sanomisia TPS:n johtajille mutta jättää herrasmiehenä niitä täällä kertomatta.

Hiukan komppaan Reijaa kyllä, että kovin nopeasti tartuttiin Koposen täkyyn ja siirryttiin hänen täysin asiattomasta tavasta heittää ilmoille maajoukkuepelaajia koskevia lausuntojaan tähän "kuinka paljon härnäystä saa kestää"-keskusteluun, joka toki on tärkeä, mutta eihän sitä nyt tällalailla aikuinen ihminen aloita.

Itse oon koko ajan miettinyt, että mitä jos olisin itse vaikka Kailiala, niin mitä tykkäisin siitä, että on mahdollisesti leimattu ei kentällä, ei joukkueiden kesken, vaan ihan suurimman maakuntalehden sivuilla potentiaaliseksi koulukiusaajaksi. Ei se varmaan hirveästi lämmitä.

Sanoisin siis, että Koponen ei todellakaan ole tässä ollut mikään herrasmies, vaan selvästikin kaveri, jota on vastustajan dominointi pänninyt, ja joka on (toivottavasti) harkitsemattomuuttaan antanut tuollaisen lausunnon antanut. Ja sitten ei ole riittänyt se rohkeus sanoa, että nyt toimin väärin aiheuttassani tällaisen julkisuusrumban, minun olisi pitänyt antaa tämä palaute ihan kahden kesken.

Sitten olisi voinut aloittaa keskustelun, jossa nostaa sääntöjä esille. Aivan varmasti olisi silloinkin yleisöä riittänyt. Nyt tuli leimanneeksi aika monta sellaista, jotka eivät sitä leimaa ansaitse.
 

Säbantteri

Hiukan komppaan Reijaa kyllä, että kovin nopeasti tartuttiin Koposen täkyyn ja siirryttiin hänen täysin asiattomasta tavasta heittää ilmoille maajoukkuepelaajia koskevia lausuntojaan tähän "kuinka paljon härnäystä saa kestää"-keskusteluun, joka toki on tärkeä, mutta eihän sitä nyt tällalailla aikuinen ihminen aloita.

Itse oon koko ajan miettinyt, että mitä jos olisin itse vaikka Kailiala, niin mitä tykkäisin siitä, että on mahdollisesti leimattu ei kentällä, ei joukkueiden kesken, vaan ihan suurimman maakuntalehden sivuilla potentiaaliseksi koulukiusaajaksi. Ei se varmaan hirveästi lämmitä.

Sanoisin siis, että Koponen ei todellakaan ole tässä ollut mikään herrasmies, vaan selvästikin kaveri, jota on vastustajan dominointi pänninyt, ja joka on (toivottavasti) harkitsemattomuuttaan antanut tuollaisen lausunnon antanut. Ja sitten ei ole riittänyt se rohkeus sanoa, että nyt toimin väärin aiheuttassani tällaisen julkisuusrumban, minun olisi pitänyt antaa tämä palaute ihan kahden kesken.

Sitten olisi voinut aloittaa keskustelun, jossa nostaa sääntöjä esille. Aivan varmasti olisi silloinkin yleisöä riittänyt. Nyt tuli leimanneeksi aika monta sellaista, jotka eivät sitä leimaa ansaitse.

Aikamoinen kiihko saada Koponen koko jutun syntipukiksi. Ok, sovitaan nyt, että Koposen ajoitus, tapa ja tyyli tuoda asia esiin oli huono, ajattelematon, ja ehkä aiheettomasti leimaavakin.

Voitaisiinko jatkossa puhua itse asiasta? Tai jos, jonkun mielestä se, että haukkuu kentällä toista esim. läskiksi on soveliaampaa kuin se, että joku nostaa asian esiin, niin kai se sitten niin on. En ymmärrä sitä urheilun koodistoa, että kentällä tai sen läheisyydessä voi sanoa pelipäivänä jotain sellaista, mitä ei koskaan sanoisi esim. kaupungilla toisen nähdessään.

Se, että vihaa SPV:tä eikä tykkää Koposesta ei muuta niitä tosiasioita jotka tapahtui TPS-SPV sarjassa. Nuo asiat ovat tässä kohtaa kuitenkin toisarvoisia. Tärkeämpää olisi keskustella niistä aiheista yleisesti salibandypiireissä, jotka nousivat Tiiran ansioikkaassa artikkelissa esiin tänään. Nyt väki pelkää, että Koponen nostetaan tämän ansiosta jotenkin jalustalle tai hän saa jotain ansaitsematonta arvonantoa. Jos haastattelussa samat asiat olisi sanonut vaikka Kuitunen, nyt täällä keskusteltaisiin itse asiasta. Nyt jokaisen, joka haluaa aihetta kommentoida, pitää muistaa muistuttaa kuinka tyhmä Koponen oli lauantain lausunnossaan tai ainakin korostaa, ettei välttämättä ole Koposen kanssa samaa mieltä. Itse asialle olisi hyväksi, kun unohdettaisiin kokonaan kenen suusta ajatukset on lähtöisin ja keskityttäisiin siihen, mistä tässä on kyse. (Siis nimenomaan tässä Casen osassa 2.) Olisiko myös hyvä, että otsikko tälle ketjulle muotoiltaisiin jotenkin toisin, ilman Koposen nimeä, niin ajatukset pysyisivät paremmin raiteillaan?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Viestejä
582
Aikamoinen kiihko saada Koponen koko jutun syntipukiksi. Ok, sovitaan nyt, että Koposen ajoitus, tapa ja tyyli tuoda asia esiin oli huono, ajattelematon, ja ehkä aiheettomasti leimaavakin.

Voitaisiinko jatkossa puhua itse asiasta? Tai jos, jonkun mielestä se, että haukkuu kentällä toista esim. läskiksi on soveliaampaa kuin se, että joku nostaa asian esiin, niin kai se sitten niin on. En ymmärrä sitä urheilun koodistoa, että kentällä tai sen läheisyydessä voi sanoa pelipäivänä jotain sellaista, mitä ei koskaan sanoisi esim. kaupungilla toisen nähdessään.

Se, että vihaa SPV:tä eikä tykkää Koposesta ei muuta niitä tosiasioita jotka tapahtui TPS-SPV sarjassa. Nuo asiat ovat tässä kohtaa kuitenkin toisarvoisia. Tärkeämpää olisi keskustella niistä aiheista yleisesti salibandypiireissä, jotka nousivat Tiiran ansioikkaassa artikkelissa esiin tänään. Nyt väki pelkää, että Koponen nostetaan tämän ansiosta jotenkin jalustalle tai hän saa jotain ansaitsematonta arvonantoa. Jos haastattelussa samat asiat olisi sanonut vaikka Kuitunen, nyt täällä keskusteltaisiin itse asiasta. Nyt jokaisen, joka haluaa aihetta kommentoida, pitää muistaa muistuttaa kuinka tyhmä Koponen oli lauantain lausunnossaan tai ainakin korostaa, ettei välttämättä ole Koposen kanssa samaa mieltä. Itse asialle olisi hyväksi, kun unohdettaisiin kokonaan kenen suusta ajatukset on lähtöisin ja keskityttäisiin siihen, mistä tässä on kyse. (Siis nimenomaan tässä Casen osassa 2.) Olisiko myös hyvä, että otsikko tälle ketjulle muotoiltaisiin jotenkin toisin, ilman Koposen nimeä, niin ajatukset pysyisivät paremmin raiteillaan?
Koponen on hieno urheilumies. En kyllä osaa tässä nähdä syyllistämistä.
Silti olen itse sitä mieltä, että psyykkaus kuuluu huippu-urheiluun. Ja sitten, kuten muissakin rikkeissä, on rajat, joiden ylittämisestä seuraa käytösrangaistus.

Mutta, itse kulttuurissa on se heikkous, että se näkyy jo junnuissa. Ne jotka ei sitä joukkuelajien suunsoittoa kestä tuppaa lopettamaan siinä 12-20 ikäisenä. Että valmentajilla kasvattajina junioreissa olisi kyllä vastuuta luoda modernimpaa ja vähemmän testosteroninkäryistä kulttuuria.

Kuitenkin huippusarjat ja erityisesti ratkaisupelit on jo sitten oma maailmansa ja niissä otetaan kaikki mahdolliset keinot käyttöön, sekä mennään siellä kuuluisalla harmaalla alueella niin fyysisesti kuin henkisesti. Se kuuluu huippu-urheiluun. Ei kukaan kadulla ketään kylmäksikään kolaisi, mutta kentällä sekin joskus kuuluu asiaan, ainakin tietyissä rajoissa. Sitten jos mennään yli, silläkin on seuraamuksensa.

Tietysti junnut ottaa mallia huippupelaajista, joista joku on paha poika, joku maalintekijä jne.
Mutta se junnujoukkueen valmennus ja johto, siellä se kasvatus tulee tehdä. Sitten jonain päivänä meillä on erilainen sukupolvi liigassa.
Onhan tässä jo muutosta ollut. 90-luvun tappelut loppui 2000–luvun taitteen tienoolla.
2010-luvulla on oikeastaan ns. fyysiset sikailut ja rottailut, joita vuosituhannen alussa vielä oli muutamia, loppuneet, kunei taidot riitä, jalka riitä eikä joukkueet halua sellaisia pelaajia enää. Eli sillä kehityksellä tämä voi olla seuraava asia. Toki pitäisin pääosumien karsimista tärkeämpänä - nehän on enemmänkin uudempi ongelma lajin vauhdin kasvettua nykyiseksi.

Olen siis jossain määrin eri mieltä Koposen kanssa. Mutta muotoilen nyt suoraan, että onhan hän sen lisäksi, että on hieno valmentaja, myös hieno kasvattaja. Ja aivan käsittämätön paiskimaan hommia, ihan niin kuin sillä olisi 30-tuntinen vuorokausi käytössään, kun meillä muilla on se 24.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
106
Komppaan suakin Säbäntteri. Hyviä pointteja nostat esille. Hyvä kuitenkin muistaa ja pitää jatkossa mielessä, että MYÖS tuo Koposen tapa on sellainen, mitä ei totisesti toivoisi näkevänsä tässä yhteiskunnassa tai lajissamme. Asiat saa kyllä esille heittämättä julkisia puukkoja, jotka tässäkin tapauksessa osuvat täysin niitä ansaitsemattomien selkään.

Mitä tulee tuohon lajin siistimiseen, niin siinä toki varmasti on monessa suunnassa vikaa. Hienoahan se olisi, jos tuollaiseen typerään toimintaan kullakin joukkueella olisi aina oman joukkueen sisällä toimivat sanktiot. Eihän se enempää vaatisi. Ei ole vaikeata. Oma valkku penkittää, jos teet tai huutelet tyhmiä. Kyllä siitä luupäisempikin pelaaja tajuaa, että nyt ei mene oikein.

Palatakseni kuitenkin vielä sun iloksi tähän kyseiseen keissiin, niin tässä kohtaa olisin toivonut, että Koponen sitten itse olisi ollut parempana esimerkkinä. Mutta valitettavasti tuo aiemmin nostamani esimerkki siitä, miten Koponen ei edes reagoi siihen kun Koski filmaa vitosen KRP:lle, ei lupaa hirveän hyvää. Siinä kohtaa Kosken törkeä käytös ei haitannut, koska Koponen oli voiton perään niin paljon. Toki jatkossa voi toimintaansa parantaa, mutta niin kauan kun oma pesä on suht likainen, niin en kyllä muita uskaltaisi arvostella.
 

Säbantteri

Komppaan suakin Säbäntteri. Hyviä pointteja nostat esille. Hyvä kuitenkin muistaa ja pitää jatkossa mielessä, että MYÖS tuo Koposen tapa on sellainen, mitä ei totisesti toivoisi näkevänsä tässä yhteiskunnassa tai lajissamme. Asiat saa kyllä esille heittämättä julkisia puukkoja, jotka tässäkin tapauksessa osuvat täysin niitä ansaitsemattomien selkään.

Mitä tulee tuohon lajin siistimiseen, niin siinä toki varmasti on monessa suunnassa vikaa. Hienoahan se olisi, jos tuollaiseen typerään toimintaan kullakin joukkueella olisi aina oman joukkueen sisällä toimivat sanktiot. Eihän se enempää vaatisi. Ei ole vaikeata. Oma valkku penkittää, jos teet tai huutelet tyhmiä. Kyllä siitä luupäisempikin pelaaja tajuaa, että nyt ei mene oikein.

Palatakseni kuitenkin vielä sun iloksi tähän kyseiseen keissiin, niin tässä kohtaa olisin toivonut, että Koponen sitten itse olisi ollut parempana esimerkkinä. Mutta valitettavasti tuo aiemmin nostamani esimerkki siitä, miten Koponen ei edes reagoi siihen kun Koski filmaa vitosen KRP:lle, ei lupaa hirveän hyvää. Siinä kohtaa Kosken törkeä käytös ei haitannut, koska Koponen oli voiton perään niin paljon. Toki jatkossa voi toimintaansa parantaa, mutta niin kauan kun oma pesä on suht likainen, niin en kyllä muita uskaltaisi arvostella.
Palatakseni kuitenkin vielä sun iloksi tähän kyseiseen keissiin, niin tässä kohtaa olisin toivonut, että Koponen sitten itse olisi ollut parempana esimerkkinä. Mutta valitettavasti tuo aiemmin nostamani esimerkki siitä, miten Koponen ei edes reagoi siihen kun Koski filmaa vitosen KRP:lle, ei lupaa hirveän hyvää. Siinä kohtaa Kosken törkeä käytös ei haitannut, koska Koponen oli voiton perään niin paljon. Toki jatkossa voi toimintaansa parantaa, mutta niin kauan kun oma pesä on suht likainen, niin en kyllä muita uskaltaisi arvostella.

No, tuo keissi on aikoinaan käsitelty niin monta kertaa, että siihen lienee turha palata. Muistuttaisin kuitenkin, kukaan ei tiedä, oliko filmaaminen ja jos oli vaikuttiko tuomarin päätökseen? Oliko tuomarivirhe? Kuuluukos urheilun koodistoon arvostella tuomareita?
 
Viestejä
106
No, tuo keissi on aikoinaan käsitelty niin monta kertaa, että siihen lienee turha palata. Muistuttaisin kuitenkin, kukaan ei tiedä, oliko filmaaminen ja jos oli vaikuttiko tuomarin päätökseen? Oliko tuomarivirhe? Kuuluukos urheilun koodistoon arvostella tuomareita?
Ei siihen varmaan turha ole palata, jos muita syyttävä kaveri ei itse ole omia pelaajiaan sen verran ripittänyt, että olisi esim. penkittänyt Koskea. Ei siinä tarvitse tuomareita asiaan sotkea. Kyllä ton Tommyn logiikan mukaan olisi Kosken toiminta tuomita ja julkisesti. Eipä paljon näkyny Ilkan sivuilla.

Tekisi Tommy siis nyt edes itse niitä asioita paremmin, mistä muita syyttää. Jos moittii muita, niin näyttäisi nyt edes mallia siitä miten muiden pitäisi toimia, että laji olisi paremmalla tolalla. Muutenhan tuo on ihan tuuleen huutelua ja typerää muiden syyllistämistä niistä samoista synneistä, mitä itse harrastaa.
 
Viestejä
106
En tiedä miten voisin enempää silmiä pyöritellä. Miksi sanoa mitään, jos se mitä sanotaan on noin mitäänsanomatonta...? Todella innokkaasti odotan tätä Nurmisen "kampanjaa". On varmaan money well spent.
 
Viestejä
582
Ei siihen varmaan turha ole palata, jos muita syyttävä kaveri ei itse ole omia pelaajiaan sen verran ripittänyt, että olisi esim. penkittänyt Koskea. Ei siinä tarvitse tuomareita asiaan sotkea. Kyllä ton Tommyn logiikan mukaan olisi Kosken toiminta tuomita ja julkisesti. Eipä paljon näkyny Ilkan sivuilla.

Tekisi Tommy siis nyt edes itse niitä asioita paremmin, mistä muita syyttää. Jos moittii muita, niin näyttäisi nyt edes mallia siitä miten muiden pitäisi toimia, että laji olisi paremmalla tolalla. Muutenhan tuo on ihan tuuleen huutelua ja typerää muiden syyllistämistä niistä samoista synneistä, mitä itse harrastaa.
Ootko sä nyt jäänyt vähän jumiin? Filmaaminenkin kuuluu ihan kaikkiin palloilulajeihin ja käytännössä sabassakin joka matsissa joku vähän tehostaa kaatumisiaan eli filmaa. Ihan joka joukkueessa.
Futiksessa siitä on jopa tehty ihan taidetta.
 
Viestejä
106
Ootko sä nyt jäänyt vähän jumiin? Filmaaminenkin kuuluu ihan kaikkiin palloilulajeihin ja käytännössä sabassakin joka matsissa joku vähän tehostaa kaatumisiaan eli filmaa. Ihan joka joukkueessa.
Futiksessa siitä on jopa tehty ihan taidetta.
Taidettahan se onkin, mutta olikos se niin, että sitä harrastavat eivät heittele syytteitä muille, jotka sitä tekevät itsekin? Eivätkä varsinkaan julkisesti lyö sellaista leimaa muihin? Oliko näin? Muutenhan heitä voisi joku pitää hiukan, mikä se sana on... ihan on tässä kielenpäällä... tekopyhiksi.

Oma pesä kuntoon, sit huutelemaan muille.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös