Pääkallo.fi

B-junnujen SM-karsinnat 2019-2020

Viestejä
7,835
Viestejä
7,835
Sillä lailla👍 Jatkossa tuomarit erikoistarkkailuun. Ja 5min pelin jälkeen aika tehdä protesti. Näin sitten junnupelejä ratkaistaan.
En kyllä millään muista vastaavaa tapausta. Jos jollain tiedossa niin kertokaa ihmeessä.

Jos tämä menee läpi, niin toivottavasti tuomarit saavat kunnon sanktiot. Puolen vuoden toimintakielto alkuun, niin loppuu se perseily siellä kentällä.

Oikeastaan pahin mahdollinen tulos tästä on se, että protesti menee läpi ja tuomareita taputetaan päähän "hyvä jätkät just näin" ja täten poistetaan tulosvastuu kaikilta tuomareilta, antamalla virallinen lausunto "Vetäkää kuinka vihkoon tahansa, ei meitä kiinnosta. Joo, ottelut menee uusiksi kun viheltelette ihan päin seiniä, mutta aivan sama, hyvin menee! 👍"
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
302
Protesti hyväksytty ja uusintaottelu määrätty pelattavaksi, Hawksilla vielä valitusoikeus. Näin kuulin lähteestä, johon luotan itse.

Onko käytännössä mitään mahdollisuutta, että Hawksin protestin protesti menee läpi?
 
Viestejä
1,585
Sillä lailla👍 Jatkossa tuomarit erikoistarkkailuun. Ja 5min pelin jälkeen aika tehdä protesti. Näin sitten junnupelejä ratkaistaan.
En kyllä millään muista vastaavaa tapausta. Jos jollain tiedossa niin kertokaa ihmeessä.
Pohjois-Suomen kolmosesta muistan ainakin yhden uusitun pelin, jossa tuomarit sekoilivat yhtäaikaisen jäähyjen kanssa ja jäähyjä saanut joukkue joutui pelaamaan liikaa alivoimaa.

Siitä vain protesteja tekemään liukuhihnalta. Liiton talous kiittää. Osalla tuntuu olevan vaikea käsittää, että protestilla on mahdollisuuksia mennä läpi vain, jos jokin tilanne on mennyt salibandyn sääntöjen vastaisesti. Vaikka tuomari vetäisi kuinka vihkoon, niin protestia on turha tehdä, jos kaikki on mennyt sääntöjen mukaan.

Ja en ymmärrä Arton ylläolevaa lynkaus-mentaliteettiakaan. Tuomarit ovat tehneet virheen, mutta se nyt on vaan inhimillistä. Palaute tulee toki antaa, mutta ihan naurettavaa vaatia mitään puolen vuoden toimitsijakieltoja.
 
Viestejä
82
Indianssilta prote

jos mennään kokonainen peli missä 80% vihellyksistä menee hawksille niin jotakin mätää siinä on jos jäähytilastot kuitenkin ovat 1-1. Ja Arto pelissä ei ollut vain pari yksittäistä ”mokausta” vaan useampikin. Suurin tämä toimitsijoiden ja tuomareitten 5v3 jäähymokaus. Kulmavapari maali joka hylättiin ilman kunnollista perustaa. Laitaa pitkin juoksu missä tuli selvä juoksulinjsn estäminen ja viellä uskallettiin viheltää toiseen suuntaan syystä mitä en edes muista. Maali joka tehtiin aikana jona maalivahdin alueella häirittiin maalivahti. Ja onhan näitä vielä lisääkin mutta ei nyt päähän juolahda. Ja koska kyseessä oli niin tärkeä peli uskon että pelin uusiminen on ihan järkevää.
En siis missäännimessä sano että Hawksolidi ollut huonompi,mutta oikeuden mukaisella tuomarilinjalla pelistä oltaisi saatu oikeudenmukainen lopputulos ja oikea joukkue oikeaan sarjaan.

Minä itse siis katsomossa istuin pelin aikana eli en täältä mitän huhuja vain kirjoittele.
Höpöhöpö... Inkkareilla lähes koko peli valmennuksen ja vaihtopelaajien osalta meni täysin turhaan hei huuteluun. Jos sen sijasta keskittyisi olennaiseen eli itse peliin..
 
Viestejä
13
Mielestäni, jos kerran tarve uusintaottelulle on, pitäisi ottelua jatkaa siitä tuloksesta joka ennen tuomarivirhettä oli voimassa. Haukkoja kohtaan on todella väärin nollata tuo. Täysin käsittämätön päätös mielestäni tuonkaltaisin perustein uusia ottelu. Urheilu on urheilua ja tuomarit ovat ihmisiä. Edes ammattitasolla en tämäntason farssia ole koskaan nähnyt.
 
Viestejä
7,835
Mielestäni, jos kerran tarve uusintaottelulle on, pitäisi ottelua jatkaa siitä tuloksesta joka ennen tuomarivirhettä oli voimassa. Haukkoja kohtaan on todella väärin nollata tuo. Täysin käsittämätön päätös mielestäni tuonkaltaisin perustein uusia ottelu. Urheilu on urheilua ja tuomarit ovat ihmisiä. Edes ammattitasolla en tämäntason farssia ole koskaan nähnyt.

Jos minä oikein tätä olen nyt tulkinnut, eli tuomari rikkonut sääntöjä, niin eikös tämä sama protesti voitaisi tehdä vaikka tilanteesta ajassa 59:04, kun sun joukkue on tappiolla 14-0 ja vastustajalle/tuomarille/pöydälle tulee pikku sekoilu jäähy/ei-jäähyä?
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Viestejä
116
Susien tekemä protesti johti uusintaotteluun — Syynä tuomareiden tekemät sääntövirheet - Kouvolan Sanomat

Protesti läpi – Liigapeli uusitaan

Tuossa muutama esimerkkitapaus missä protesti mennyt läpi. Ei nyt tietääkseni noitten jälkeen syntynyt mitään "protestiaaltoja", mutta jokainen tehkööt omat johtopäätökset ja tulkinnat. Tuossa kuitenkin pari ennakkotapausta minkä pohjalta voi sitten pähkäillä onko tässä tapauksessa päätös oikea kun vertaa noihin vanhoihin tapauksiin.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
100
Susien tekemä protesti johti uusintaotteluun — Syynä tuomareiden tekemät sääntövirheet - Kouvolan Sanomat

Protesti läpi – Liigapeli uusitaan

Tuossa muutama esimerkkitapaus missä protesti mennyt läpi. Ei nyt tietääkseni noitten jälkeen syntynyt mitään "protestiaaltoja", mutta jokainen tehkööt omat johtopäätökset ja tulkinnat. Tuossa kuitenkin pari ennakkotapausta minkä pohjalta voi sitten pähkäillä onko tässä tapauksessa päätös oikea kun vertaa noihin vanhoihin tapauksiin.
Luitko tapaukset?
Toisessa voittomaali jatkoajalla tuomarin avustuksella.
Toisessa tasoitus viime minuuteilla ja väärintuomittu jäähy sekä väärä rankkarikisan aloittajan.
Molemmat pelin lopussa tapahtuneet pelin lopputulokseen ratkaisevasti vaikuttaneet tapahtumat. Ei pelin puolessa välissä epäselvä tuomarin reagointi tilanteeseen. Vähän kohtuuton tuomio pelata peli ind-Hawks uudestaan tilanteesta 0-0.

Mutta näillä mennää.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
116
Luitko tapaukset?
Toisessa voittomaali jatkoajalla tuomarin avustuksella.
Toisessa tasoitus viime minuuteilla ja väärintuomittu jäähy sekä väärä rankkarikisan aloittajan.
Molemmat pelin lopussa tapahtuneet pelin lopputulokseen ratkaisevasti vaikuttaneet tapahtumat. Ei pelin puolessa välissä epäselvä tuomarin reagointi tilanteeseen. Vähän kohtuuton tuomio pelata peli ind-Hawks uudestaan tilanteesta 0-0.

Mutta näillä mennää.

Toin vaan esimerkkejä protesteista jotka menneet läpi tänne kiinnostuneille luettavaksi... En ole sanononut että ratkaisu on oikein tai väärin, joten turha ottaa tuollaista äänensävyä...
Mutta se mikä ehkä täällä pohdinnoista hieman puuttuu tai on unohtunut on se asia että mitä liiton kilpailusäännöt sanovat. Siinä on selkeä kohta missä kerrotaan että tuomarin päätökset ovat lopullisia ja uusinta ottelu voidaan määrätä ainoastaan silloin kun tuomari on toiminut sääntöjen vastaisesti. Huom! Missään ei mainita missä kohtaa peliä tai missä tilanteessa on toiminut sääntöjen vastaisesti. Ja kun kerran on näin käynyt niin sitten on päätetty sen mukaan. Eli kilpailusääntöjä pitäisi nyt hieman muokata
 
Viestejä
7,835
Missään ei mainita missä kohtaa peliä tai missä tilanteessa on toiminut sääntöjen vastaisesti. Ja kun kerran on näin käynyt niin sitten on päätetty sen mukaan. Eli kilpailusääntöjä pitäisi nyt hieman muokata

Tätä minä oikeastaan hain tällä

Jos minä oikein tätä olen nyt tulkinnut, eli tuomari rikkonut sääntöjä, niin eikös tämä sama protesti voitaisi tehdä vaikka tilanteesta ajassa 59:04, kun sun joukkue on tappiolla 14-0 ja vastustajalle/tuomarille/pöydälle tulee pikku sekoilu jäähy/ei-jäähyä?
 
Viestejä
582
Tässä on hyvä huomata se sisällöllinen ero. Erotuomarien ratkaisut ottelussa ovat lopullisia. Eli siitä tulkitseeko erotuomari jonkun tilanteen jollain tavalla, protestit ei mene läpi.

Sen sijaan, mikäli erotuomari tulkitsee jollakin tavalla, mutta rikkoo sääntöä, protestit yleensä menee läpi. Tässä näyttäisi olevan erotuomarivirhe ja kolmoisvihellyskin. Sääntöjen mukaan erotuomarivirheen jälkeen jatketaan kiistapallolla. Kiistapallotilanteet on ne ainoat tilanteet, joissa erotuomarin tehtävä on katsoa, että kentällä on oikea määrä pelaajia (muutoin joukkueiden vastuulla).
Peliä kuitenkin jatkettiin vaparilla ja kentällä oli väärä määrä pelaajiakin.

En siis tiedä mistä protesti on tehty, mutta jos on tehty tuosta, on itsestään selvää, että sen pitää myös mennä läpi.
 
Viestejä
1,585
Jos minä oikein tätä olen nyt tulkinnut, eli tuomari rikkonut sääntöjä, niin eikös tämä sama protesti voitaisi tehdä vaikka tilanteesta ajassa 59:04, kun sun joukkue on tappiolla 14-0 ja vastustajalle/tuomarille/pöydälle tulee pikku sekoilu jäähy/ei-jäähyä?
Juu, voisihan tuosta protestin tehdä, mutta lopputulos olisi tämä:
"Liitto voi myös hyväksyä hävinneen joukkueen tai tasapelin pelanneen joukkueen vastalauseen ja jättää silti lopputuloksen voimaan."
 
Viestejä
7,835
Onko pelipaikkaa ja päivää päätetty?

On varmaankin, mutta minusta sitä olisi jotenkin kummallista julkaista ennenkuin tiedotetaan protestista mitään. Ja itse en laske jotain instagrameja minkään sortin virallisiksi kanaviksi.
 
Viestejä
22
On varmaankin, mutta minusta sitä olisi jotenkin kummallista julkaista ennenkuin tiedotetaan protestista mitään. Ja itse en laske jotain instagrameja minkään sortin virallisiksi kanaviksi.
Totta turisret. Mutta sama pelipaikka olisi varmaan kohtuullinen koska eihän se kummankaan joukkueen vika ollut että tuomari teki ratkaisevan virheen.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
29.3 18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liiga N
1X2
1X2
TPS - FBC Loisto
18.30
1.465.504.60
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
29.3 18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös