Pääkallo.fi

Ylijohtavan hornankattila

Viestejä
7,837
Mitä tulee tuohon Turun lehdistötilaisuuteen, niin ei siellä mitään erityisen ihmeellistä ollut. Kailiala muistaakseni puhui, että vähän kokemattomuus näkyi ja joku paikalla ollut satunnaiskatsoja Espoosta kehui olosuhteita. Siinä kai ne päällimmäiset muistikuvat.

edit. Nähtyäni Kailialan referoinnin omasta puheenvuorostaan, voin sanoa, että ei se ainakaan kovin kaukana totuudesta ole. Ainakin "äänensävy" oli sitä mitä muistelenkin sen olleen.
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
1,113
Turhaa kritiikkiä tsekeille, voittivat lohkonsa ja 10-1 voitto Tanskasta ( Suomi voitti 7-1). Mitään posia ei Lötjösen mukaan. Mielestäni aika huono kommentti🤔
 
Viestejä
1,109
Surullisen hiljaista on keskustelu ollut...
Olisi mielenkiintoista saada vertailu keskustelun volyymista verrattuna viime kisoihin; kuinka paljon on kommentointi vähentynyt uuden keskustelupalstan myötä.
Tai ehkä kuvittelen vain näin tapahtuneen.
 

Mahoney

Jengi ei kirjoita, kun pitäisi vähän seisoa sanojensa takana, vai? Vanhaa ei tule, täysi ymmärrys miksi, koska ollut niin suuri vaiva moderoida viestejä päivittäin.
 
Viestejä
139
Jengi ei kirjoita, kun pitäisi vähän seisoa sanojensa takana, vai? Vanhaa ei tule, täysi ymmärrys miksi, koska ollut niin suuri vaiva moderoida viestejä päivittäin.

Alle tuhat rekisteröitynyttä. Vertailun vuoksi futisfoorumilla tälläkin hetkellä yli tuhat "paikalla". Aika harvoin tuli (tai ainakaan itse näin) mitään törkyviestejä verrattuna vaikka samaiseen futisfoorumiin missä viestejä ei usein edes poisteta. Yleensä liittyivät junnupeleihin ja niihinhän olisi voinut aina estää kommentoinnin. Tännehän voi rekisteröityä millä hyvänsä spostiosoitteella eli en nyt sanoisi, että pahuus saadaan aina jäljitettyä helpolla. Toki bannin kiertäminen vaatii kai vähän vaivaa. Tämä uusi foorumi on jotenkin sekava. Vanha oli mielestäni erittäin toimiva ja simppeli ja keskustelu liittyi ajankohtaiseen aiheeseen uutisten kautta.
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>

joelsiltanen

Ylläpidon jäsen
Viestejä
5,615
Et nähnyt törkyviestejä kovin usein, koska ne poistettiin ja sehän on vain osa moderointia (enkä nyt väitä, että niitä olisi niin paljoa ollutkaan). Suurempi työ on lukea ne kaikki läpi koko vuorokauden ajan, ja katsoa onko poistettavaa. Voin sanoa, että se sitoi ainakin henkilökohtaisesti niin paljon, että en käytännössä saanut hetkenkään rauhaa saitista. Olen kuitenkin lopulta henkilökohtaisesti myös rikosoikeudellisessa vastuussa saitin kaikesta sisällöstä. Lisäksi eniten suoraa negatiivista palautetta vuosien varrella tuli juuri keskusteluosiosta. Juniorikeskustelu oli kiinni lähes koko viime kauden, mutta sen suhteen ei ollut isoa eroa.

Mitä tulee keskustelualueen rakenteeseen, niin kisoissa on ainakin yritetty linkkailla pelikohtaisesti uutisia foorumille ja foorumilta uutisiin. Ainakin yritetään tarjota aiheita, en tiedä toimiiko tämä siten kuten ihmiset haluaisivat. Futisforumista ollaan varmasti reippaasti jäljessä jo ihan sen vuosikymmenten historian vuoksi. Ja toki jalkapallo tarjoaa hiukan laajemmin keskusteluaihioita.

Osa tuntuu haluavan, että useampi aihe menisi yhden keskustelun alle ja osa sitä, että olisi aina erillinen uutinen per juttu. Tuo on vähän hankala juttu arvioitavaksi ja kokeillaan toistaiseksi kumpi toimii paremmin.

Olen kuitenkin täysin samaa mieltä siitä, että keskustelua voisi olla enemmänkin. Antakaa siis ihan konkreettisia ehdotelmia minkälainen rakenne olisi toimivin. Tai jos on muita hyviä kehitysideoita.

Alle tuhat rekisteröitynyttä. Vertailun vuoksi futisfoorumilla tälläkin hetkellä yli tuhat "paikalla". Aika harvoin tuli (tai ainakaan itse näin) mitään törkyviestejä verrattuna vaikka samaiseen futisfoorumiin missä viestejä ei usein edes poisteta. Yleensä liittyivät junnupeleihin ja niihinhän olisi voinut aina estää kommentoinnin. Tännehän voi rekisteröityä millä hyvänsä spostiosoitteella eli en nyt sanoisi, että pahuus saadaan aina jäljitettyä helpolla. Toki bannin kiertäminen vaatii kai vähän vaivaa. Tämä uusi foorumi on jotenkin sekava. Vanha oli mielestäni erittäin toimiva ja simppeli ja keskustelu liittyi ajankohtaiseen aiheeseen uutisten kautta.
 

Mahoney

Oon itse kuulunut toiseen keskustelupalstaan, mikä ihan yhtä "sekava". Eli ongelma ei ole itse alusta. Toki kun on totuttu kommentoimaan tietyllä tavalla, uuden omaksuminen vie aikansa. Junnupuolella näyttää keskustelua olevan, tosin se ei itseäni juuri kiinnosta.

Se ehkä, että onko mahdollista kommentoida kirjautuneena suoraan, vanhaan tapaan, uutisten alle?
 
Viestejä
139
Et nähnyt törkyviestejä kovin usein, koska ne poistettiin ja sehän on vain osa moderointia (enkä nyt väitä, että niitä olisi niin paljoa ollutkaan). Suurempi työ on lukea ne kaikki läpi koko vuorokauden ajan, ja katsoa onko poistettavaa. Voin sanoa, että se sitoi ainakin henkilökohtaisesti niin paljon, että en käytännössä saanut hetkenkään rauhaa saitista. Olen kuitenkin lopulta henkilökohtaisesti myös rikosoikeudellisessa vastuussa saitin kaikesta sisällöstä. Lisäksi eniten suoraa negatiivista palautetta vuosien varrella tuli juuri keskusteluosiosta. Juniorikeskustelu oli kiinni lähes koko viime kauden, mutta sen suhteen ei ollut isoa eroa.

Mitä tulee keskustelualueen rakenteeseen, niin kisoissa on ainakin yritetty linkkailla pelikohtaisesti uutisia foorumille ja foorumilta uutisiin. Ainakin yritetään tarjota aiheita, en tiedä toimiiko tämä siten kuten ihmiset haluaisivat. Futisforumista ollaan varmasti reippaasti jäljessä jo ihan sen vuosikymmenten historian vuoksi. Ja toki jalkapallo tarjoaa hiukan laajemmin keskusteluaihioita.

Osa tuntuu haluavan, että useampi aihe menisi yhden keskustelun alle ja osa sitä, että olisi aina erillinen uutinen per juttu. Tuo on vähän hankala juttu arvioitavaksi ja kokeillaan toistaiseksi kumpi toimii paremmin.

Olen kuitenkin täysin samaa mieltä siitä, että keskustelua voisi olla enemmänkin. Antakaa siis ihan konkreettisia ehdotelmia minkälainen rakenne olisi toimivin. Tai jos on muita hyviä kehitysideoita.

Tehän tuotatte laadukasta materiaalia aivan järkyttävän paljon ja hattu pois päästä sille, että olette jaksaneet uskoa juttuunne ja olette käytännössä ainut salibändymedia jne jne. Ironisesti voidaan nyt sitten kuitenkin todeta, että nykyään ei tarvitse uniaan moderoinnin vuoksi menettää. :( Itse olisin pitänyt vanhan systeemin rekisteröintipakolla. Tod näk edustan vähemmistöä. Ehkä teidän pitää terästää juttujanne, jotta ne herättävät enemmän mielipiteitä. Joku hornankattila voisi olla oikeesti hornankattila, eikä halailukuvia tms. Toki tasapaksusta on hankala repiä roisimpaa..Ja tosiaan vertaus globaalin pelin foorumiin oli huono, pahoittelut siitä.
 
Viestejä
507
Hiljaista on tosiaan, puolet viesteistä on linkkejä etusivun uutisiin tai sitten erään nimimerkin muisteloita koulusählyturnaksista. ;-) Ehkä tämä vielä piristyy, ei lannistuta. Mihinkään chattimäiseen etusivun keskustelutyyliin en tosiaan suosittele paluuta, sellainenko se ennen oli? Jonnet sellaisessa kanavassa räkyttää kaiken mitä mieleen tulee, keskustelupalsta on hyvä koska siinä voi käyttää hakutoimintoa.

Itse selkeyttäisin rankalla kädellä keskustelujen aihealuiden jakoa:
  • kokonaan pois ottelukeskustelut -alue, keskustelut miehiin, naisiin tai minne ikinä kuuluvatkaan. Esim. ketju "helmikuun ottelut", keskustelu sen alle ja poistoon saman tien kaikki uudet aloitukset yhdestä ottelusta.
  • Kokonaan pois erillinen alue majuihin. Miesten majukeskustelut miesten liigakeskustelun alle. Naisten majut naisten liigakeskustelu-osioon.
  • Muu salibandy-keskusteluun voi niputtaa harraste- ja puulaakisähly-aiheet joten viimeksi mainitun saisi poistaa.
  • Offtopicille oma alue johon voisi sisällyttää myös kaiken muun ja muun urheilunkin koska se on säbäfoorumilla offtopic.
  • (Jonkinlainen kauppa-alue voisi olla poikaa, mailat ovat nykyään sen verran kalliita että jos virheostos sattuu niin voisihan sen tikun myydä.)
 
Viimeksi muokattu:
Viestejä
712
Minä tosiaan koulusählyturnauksista kirjoitellut. Nyt Tero Tiitun kaukaisen sukulaisen kanssa katson peliä ja kuullut mistä mm. Tiitun juuret alunperin on.
 

Mahoney

Mitä useampi alkaa tuottaa matskua, sitä enemmän palsta alkaa kiinnostaa. Esim. Kilponen kirjoittaa liigasta, mutta jostain syystä suorastaan boikotoi MM-kisat :). Tuskin fudisfoorumitkaan tyhjästä lähteneet.

Veikkaus meni pieleen, luulin Kohosen olevan ykkösketjussa ja tsekin vievän, ei osunut kumpikaan :)
 

Salibandyn pelikohteet

F-liiga M
1X2
1X2
Oilers - Indians
18.30
1.624.803.80
Classic - Nokian KrP
30.3 17.30
1.764.703.30
F-liigakarsinta M
1X2
1X2
EräViikingit - Tiikerit
18.30
1.535.204.00
M-Team - FBC Turku
30.3 15.30
2.164.552.42
Näytä kaikki
>
Jotta voit kirjoittaa viestejä, sinun täytyy rekisteröityä foorumille. Rekisteröityminen on ilmaista, helppoa ja nopeaa. Rekisteröidy tästä.
Ylös